Moderfavn Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Skal dere gjøre den rare, lykkebringende og veldig amerikanske greia? Jeg hadde egentlig ikke tenkt til det, men har veldig lyst til å låne et armbånd etter min tippoldemor, som tilfeldigvis har en blå safir. Da har jeg plutselig full pakke likevel. Hva med dere? Endret 8. januar 2013 av Moderfavn
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Nei, det gadd jeg ikke da jeg giftet meg. Ser ikke poenget. Anonym poster: 6f491bc80aa383b7e4c5afce51c02b00
Gjest Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Man har da mer enn nok av andre ting å fokusere på under et bryllup. 1
Moderfavn Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2013 Man har da mer enn nok av andre ting å fokusere på under et bryllup. Helt enig, selv om det nå er noe jeg plutselig får til "med uhell". Det er jo strengt tatt amerikansk overtro og ikke norsk, så det er neppe mange som planlegger det.
Petalouda Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har planer om å få det med meg ja Har ny kjole, så den tenker jeg er grei. Og så har jeg flere ting som er gammelt, noe fra 1952 blandt annet. Jeg skal muligens låne noe av min kommende svigerinne, noe som også er ca tretti år gammelt - ikke skrekkelig gammelt da altså, men likevel ... Så det eneste jeg sliter litt med er noe blått. Jeg er veldig lite glad i blått så jeg vet ikke helt ha jeg gjør der ennå. Og ikke glem "Lucky sixpence in your shoe" da
Leya Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Tradisjonen er engelsk, ikke amerikansk. *pirker* Og ja jeg kommer til å følge den, om enn ikke med vilje. Lånt krone, nytt underskjørt, blått i broderiene og gamle søljer. 2
Amens Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Jeg fulgte det ikke, selv om det ble litt sånn likevel. Lånte smykker, gammelt armbånd jeg har arvet, blått i strømpebåndet jeg hadde på også var jo ellers alt jeg gikk med den dagen nytt... Det var ikke noe jeg stresset med. Og tror neppe det er nødvendigt at andre gjør det heller;)
Ea_ Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 Jeg skal også følge dette, fordi jeg synes det er en morsom og koselig tradisjon. (en liten avsporing, men hva skjer med all "amerikahetsen" på dette forumet ah? Alt man ikke liker eller synes er "for mye" = amerikansk?? - enten det gjelder tradisjoner, kaker, kjoler, pynt etc.. Jeg har bare vært i veldig fine amerikanske bryllup jeg altså.. )
Gjest Adriane Skrevet 8. januar 2013 #10 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har planer om å få det med meg ja Har ny kjole, så den tenker jeg er grei. Og så har jeg flere ting som er gammelt, noe fra 1952 blandt annet. Jeg skal muligens låne noe av min kommende svigerinne, noe som også er ca tretti år gammelt - ikke skrekkelig gammelt da altså, men likevel ... Så det eneste jeg sliter litt med er noe blått. Jeg er veldig lite glad i blått så jeg vet ikke helt ha jeg gjør der ennå. Og ikke glem "Lucky sixpence in your shoe" da Ang noe blått, så kan du kanskje ganske enkelt lakke f.eks en tånegl (lilletåa?) med lyseblå neglelakk? Litt an på hva slags sko du skal ha osv, så trenger jo ikke det å synes for noen - selv ikke for deg Uff... jeg ser for meg at det må bli rimelig plagsomt å gå rundt med en mynt i skoen, hehe
Gjest Adriane Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 Jeg kommer nok delvis til å følge det, noe pga tilfeldigheter, og noe fordi jeg ønsker. Noe gammelt - der kommer jeg til å bære et armbånd jeg fikk til dåpen. Jeg vil bære det til minne om min mor som er borte. Armbåndet har i tillegg grønt i seg, og det var mammas yndlingsfarge. Noe nytt - vel, ny kjole, nye sko osv - masse nytt. Noe blått - jeg ønsker å ha innslag av lyseblått i buketten min. Så da mangler jeg bare noe lånt - og når jeg allikevel har alt det andre, så... jaja, vi får se Men det med mynt i skoen... det må jeg vurdere litt kjenner jeg, hehehe
Petalouda Skrevet 8. januar 2013 #12 Skrevet 8. januar 2013 har tenkt tanken på en blå lilletå, men tanken på å ha ulike tær frustrerer meg he he ... litt sær ja ... jeg tenker ikke å gå rundt med mynten i skoen hele dagen, bare til vi er ferdige i kirken
Gjest Adriane Skrevet 8. januar 2013 #13 Skrevet 8. januar 2013 Hehehe - neida, jeg ser den også Et annet alternativ er å sy på en liten blå perle/sommerfugl/tråd/whatever på undertøyet et sted f.eks. Eller strømpebånd med litt blått i, som Amens hadde Okei - så mynten skal bare være der under vielsen? Da skal jeg alltids kunne klare det, hehe
missdior Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 jeg har veldig lyst til å følge den tradisjonen den dagen jeg skal gifte meg!!! vet at min bestemor har tatt vare på sløret til oldemor, så jeg tror jeg må sjekke det ut iallefall
Gjest 2013 bryllup Skrevet 8. januar 2013 #15 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Jeg gjør ingen innsats med å få det til nei Men av en eller annen grunn har jeg litt lyst på en liten, litt skjult men synlig, blå detalj et sted. I håret eller på kjolen kanskje Leste en gang om en som hadde sydd inn et hjerte bak med glilåsen på kjolenmed stoffet fra en av farens skjorter. Fallt fullstendig for den idéen jeg! Men da får jeg jo ikke solgt kjolen etterpå heller da (så kanskje nettopp derfor skal jeg gjøre det!) Endret 8. januar 2013 av 2013 bryllup 2
Petalouda Skrevet 8. januar 2013 #16 Skrevet 8. januar 2013 jeg har veldig lyst til å følge den tradisjonen den dagen jeg skal gifte meg!!! vet at min bestemor har tatt vare på sløret til oldemor, så jeg tror jeg må sjekke det ut iallefall Herregud, den som hadde hatt noe sånt ... *kjempemisunnelig* Hehehe - neida, jeg ser den også Et annet alternativ er å sy på en liten blå perle/sommerfugl/tråd/whatever på undertøyet et sted f.eks. Eller strømpebånd med litt blått i, som Amens hadde Okei - så mynten skal bare være der under vielsen? Da skal jeg alltids kunne klare det, hehe det klarer du sydde blå sløyfe på trusen forrige gang, men brudgommen sovnet før jeg hadde fått av meg kjolen ... *ler* kanskje sy inn noe blått et sted ... hmm .. Jeg gjør ingen innsats med å få det til nei Men av en eller annen grunn har jeg litt lyst på en liten, litt skjult men synlig, blå detalj et sted. I håret eller på kjolen kanskje Leste en gang om en som hadde sydd inn et hjerte bak med glilåsen på kjolenmed stoffet fra en av farens skjorter. Fallt fullstendig for den idéen jeg! Men da får jeg jo ikke solgt kjolen etterpå heller da (så kanskje nettopp derfor skal jeg gjøre det!) Det var en innmari fin tanke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå