AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg lurer på en ting.. Hvor mye mener dere at man bør selge brukte skolebøker (til høyere utdanning) for? I mitt tilfelle skal jeg selge nye, ubrukte bøker og jeg har oppgitt halv pris av nypris. Personen som ville kjøpe dem sa at h*n ville ha dem (jeg hadde på forhånd oppgitt prisen), og jeg "reserverte" bøkene til h*n. Men nå som vi skal møtes så spør h*n om det er greit at h*n betaler en lavere pris enn den jeg først oppga. Det er ikke snakk om mye mindre h*n vil betale, bare ca 40 kr mindre enn prisen jeg trodde vi ble enige om. Så sånn sett så er det jo ikke så farlig, men jeg ble bare litt paff for dette har jeg aldri opplevd før. Har solgt mye bøker og det virker som halv pris av ny pris er vanlig å ta? Eller er det vanlig å prute ved kjøp av brukte skolebøker? Anonym poster: e33df235116cda4cafe886da89426f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Del Skrevet 8. januar 2013 Har aldri opplevd at noen prutet på skolebøker, synes h*n som prøver seg på det hos deg er frekk. Anonym poster: c84ffef54cd263784d89cfd2e0520f31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 8. januar 2013 #3 Del Skrevet 8. januar 2013 Virker bare flaut å prute for å spare 40 kr. Tok minst halv pris for bøkene som var så gode som nye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #4 Del Skrevet 8. januar 2013 Når bøkene er nesten nye så selger du dem til halv pris hvis du har dårlig tid, men midt i semesteret, når det er få brukte (eller "brukte) bøker å ta av, og studentene får det travelt, kan du få en bedre pris på dem. Så lenge de er billigere enn hos forhandler vil nok mange heller kjøpe dem, selv om de ikke er halv pris. Jeg betaler gjerne 75% av nypris om boka er ubrukt. Men å prute på prisen når han har sagt at han skal kjøpe dem synes jeg er frekt. Jeg har alltid prøvd å prute på mail de gangene jeg har gjort det, og går det ikke sier jeg "nei takk" eller kjøper den til oppgitt pris. Jeg synes du skal si nei av prinsipp, og si at neste gang han ønsker å prute får han gjøre det før han godtar å kjøpe. Han kan da umulig tjene så mye på å prute på 40kr... Anonym poster: 0a9cb226c4a9b606d58f479acd0bcea0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal mann Skrevet 8. januar 2013 #5 Del Skrevet 8. januar 2013 Det er ikke vanlig å prute på helt nye ubrukte bøker. Han bør være sjeleglad for å få dem så billig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #6 Del Skrevet 8. januar 2013 Tusen takk for svar Anonym poster: e33df235116cda4cafe886da89426f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. januar 2013 #7 Del Skrevet 8. januar 2013 Nei, dette er ikke vanlig. For meg virkelig det veldig spesielt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #8 Del Skrevet 9. januar 2013 Det er nok helt normalt, men ikke når dere allerede har avtalt pris. Men det er du som skal selge bøkene, ikke hun. Ikke hold av bøkene til henne når du får solgt dem til noen andre uansett! Jenter altså. Er jente selv, men har lært at man ikke må være redd for å være litt tøff uavhengig av kjønn. Dessuten virker det som om du allerede tar altfor lav pris på bøkene dine ettersom de er helt ubrukte. Jeg ville prøvd å selge dem for 60%. For enkelte studenter er denne prisforskjellen (i forhold til nye bøker) stor. Anonym poster: 94eb1385bfd6078fb8337ab5fb34e00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg selger bøker for opptil ordinær pris hvis de ser ordentlige ut. Har bøker jeg har brukt, men ikke merket i og får solgt alt selv om jeg tar langt mer enn halv pris. En bok jeg skal selge nå har ordinær pris 300, jeg tar 250 og har allerede fått flere henvendelser. Det går fort fordi jeg selger bøker på et lite studie hvor det er knapt om bruktbøkene. Én gang har jeg opplevd at noen prøvde å prute. Frekk som hun var skrev hun "Jeg er interessert i å kjøpe boken av deg, men ønsker ikke å betale 400 kr." Frekk som jeg er svarte jeg "Da er du ikke interessert nok." Boken ble solgt til noen andre senere samme dag. Prisen var for øvrig ca 80 % av ordinær pris og boka var åpnet to-tre ganger. Anonym poster: dcce51e55f19ebfe148f7d89d99f6e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #10 Del Skrevet 10. januar 2013 Hva er det vanlig å ta for bøker som man har streket en del i med markeringstusj, men som ellers er pent brukt? Anonym poster: e33df235116cda4cafe886da89426f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 11. januar 2013 #11 Del Skrevet 11. januar 2013 Hva er det vanlig å ta for bøker som man har streket en del i med markeringstusj, men som ellers er pent brukt? Anonym poster: e33df235116cda4cafe886da89426f17 Spørs på markedet, jeg fikk solgt en med markeringer til langt over halv pris fordi jeg solgte det eneste eksemplaret på iBok. Dersom det er en av mange bøker får du neppe mer enn halv pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemaskin Skrevet 12. januar 2013 #12 Del Skrevet 12. januar 2013 Pruter aldri på bruktbøker, og blir veldig glad hvis jeg finner pent brukte bøker til en billigere penge enn på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå