Gå til innhold

Utdrikningslag planlegger! Forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Raggariddim
Skrevet (endret)

Hei alle!

Ikveld fikk jeg vite at jeg skal være brudepike og utdrikningslag planlegger å gu hvor jeg setter pris på det!

Neste år i juli 2014 gifter min nærmeste venninne seg og hun ville jeg skulle stå for å planlegge utdrikningslaget hennes, er lillesøsteren som skal være forlover men lillesøsteren er under 18 og bor ikke i samme kommune så kan derfor ikke være med på de enkelte ting som jeg blir da å ta over, oppgaver som å finne kjole og div. Ja, eh. Er helt ny på dette så nå håper jeg noen kan hjelpe meg?

Så, på en måte er jeg forlover men på en måte ikke. Dette blir ett bryllup med alkohol og samme med utdrikningslaget.

Hva er mine oppgaver?

Forslag til ting man kan gjøre på utdrikningslaget?

Når kan vi ha ett utdrikningslag? Uker før bryllupet? måneder før?

Hva kan vi finne på?

Takk for all hjelp! :)

Endret av Raggariddim
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir ett bryllup med alkohol og samme med utdrikningslaget.

Denne skjønte jeg ikke helt...

Uansett: beste tipset for å hjelpe er å legge opp til noe bruden liker. Som sikkert er enklere sagt enn gjort ;) Men prøv i det minste ut å finne noen grove kategorier du tror kan passe. Folk er jo så forskjellige. Vil hun ha action med paintball og elverafting, eller kommer hun til å sette mye mer pris på en koselig grilling i parken og that's it? Liker hun å gå på spa, eller blir det kjedelig? Er hun av typen som kan synes det er morsomt med en "utfordring" (ikke utdritning, men ett eller annet småsprøtt).

:)

Anonym poster: dc02d3ee32b3fc975ba4300c95b006e2

Skrevet

Og så kan dere ha det når det passer best, men kanskje ikke mange måneder før bryllupet. Rett før var vanlig før i tida, men nå har jeg inntrykk av at fra et par måneder til noen uker før er vanlig. Like oppunder bryllupet kan stresse bruden ganske mye...

En annen vanlig ting er å sammensverge seg med brudgommen i stedet for å høre med bruden for å finne en dag, så bruden blir overrasket. Det er det IKKE alle som liker, så tenk på hva venninnen din synes er greit når det gjelder å planlegge tiden sin.

(Forlovere må være myndige, men lillesøsteren fyller antagelig 18 før hun skal signere forlovererklæringen?)

Skrevet

du har iallefall skrekkelig god tid :)

• Liker 1
Gjest Raggariddim
Skrevet

Altså, det blir alkohol i utdrikningslaget og alkohol i bryllupet, vet at mange ikke har alkohol i det hele tatt.

Hmm, ja god tid har jeg :)

Takk for tips :)

Skrevet

Det viktigste er at du finner på noe som er riktig for akkurat din venninne. Kjenn din brud! Det er vanskelig å gi tips uten å kjenne henne.

Dette har jeg vært med på både som forlover, venninne og bekjent:

dette fungerte bra (fordi det passet for den enkelte bruden):

piknik i parken med grilling og påfølgende bytur, båttur til hovedøya med piknik der og middag på kvelden, spadag på grand hotell med påfølgende middag, magedanskurs, tur i brudesalong hvor bruden faktisk endte opp med å kjøpe brudekjole, kokkekurs - indisk mat, innspilling av sang - bruden sang (vi andre koret med varierende hell), tapaskveld hjemme hos forloveren. I de fleste av utdrikningslagene har det vært enkle leker som har vært ok, vi har samlet utsagn om tidligere kjærester og bruden har måttet gjette hvem hun har sagt/skrevet hva om, pakker fra den enkelte hvor bruden måtte gjette hva som var fra hvem, quiz om brudgommen osv.

fungerte skikkelig dårlig:

bruden ble hentet hjemme og tatt bind for øynene og ble kjørt i bil rundt omkring i en halvtime for så å bli kjørt tilbake til sin egen leilighet (der det var pyntet osv.. men en smule kjipt da, hun forventet jo sikkert at hun skulle et spennende sted. Dårlig overraskelse i mine øyne).

Bruden fikk en liste med ting hun skulle pakke til utdrikningslaget.. Mange av disse tingene var bare for å lure henne, blant annet redningsvest, som hun da måtte drasse på til ingen nytte hele kvelden.

Bruden ble sendt til massasje før vi andre skulle møtes, noe som jo var vel og bra, men hadde ingen tid til å ordne seg etterpå.. Så da vi skulle møtes var alle vi andre pyntet og sminket mens bruden hadde olje i håret fra massasjen, hadde ikke fått sminket seg eller skiftet osv.

Generell utdriting som kjempestygge klær og andre flaue ting som å selge kondomer etc.. (det kan sikkert fungere for enkelte, men dette passet ikke for disse jentene og ble bare dumt)

Gjest Raggariddim
Skrevet

Så kan ikke denne tråden lengre brukes for nå har kommende brud funnet denne å gjettet at det var meg grunnet altfor lik historie... :P fa*n da :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man begynner da ikke å planlegge utdrikningslag ett år i forveien.

Og hvorfor får ikke søsteren arrangere det? Regner med hun blir 18 år noen måneder før bryllupet, og er da man begynner å tenke på utdrikningslag.

Anonym poster: 23e9fc707e53a56ebddff469b5d44844

Gjest Raggariddim
Skrevet

Jeg er ikke særlig go å planlegge på kort tid så hvorfor ikke?

Nei, er noen andre som skriver på forlover erklæringen mens søsteren står med alteret, hun fyller ikke 18 til bryllupet.

Skrevet

Jeg skulle egentlig i ett neste helg, men jeg avlyste pga de arrangerte utdritingslag og det er ikke jeg med på. Jeg ville ha en dag hvor vi gjorde stor stas på bruden og oss andre, men de andre hadde lagt opp til noe helt for jævlig greier med fyll fra tidlig dag og i teite klær og det blir ikke jeg med på. Så et råd er: Arranger noe som ikke blir et utdritingslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...