AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Ganske enkelt, hvorfor bør vi (ikke) satse? Gjerne egne erfaringer, da det er de som er eller har vært i et sånt forhold som vet hvordan det fungerer/ ikke fungerer for dem. Nå er det ikke så enormt stor forskjell mellom meg og vedkommende jeg tenker en del på. "Bare" 10 år, en av oss er i 20-årene, den andre i 30-årene. Kanskje behøver det ikke å bety så mye akkurat nå, men hva med senere? Anonym poster: 91c029cc35a848526866b8118ee0ca66 Anonym poster: 91c029cc35a848526866b8118ee0ca66
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Det betyr mindre og mindre. Anonym poster: a92d0e578df57455dc3445e181f12d36
Gjest *Maja* Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Eneste faren med stor aldersforskjell er at en er på forskjellig stadier er livet. Den eldste har opplevd alt den yngste såvidt har startet med å oppleve. Den eldste vil bli klar for ting som den yngste ikke er helt klar for. At en kan vokse fra hverandre, spesielt den yngste.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Ti år er ingenting, i hvertfall ikke når dere er i 20/30-årene. Det ligger mange tråder om dette på forumet (akkurat nå ligger det en tråd på side 2 her). Skjønner egentlig ikke at noen lurer så mye på dette, en er da ikke så veldig forskjellige fordi om det er ti år mellom. Helt individuelt hvordan man er mentalt.
mckinley Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Det eneste jeg tenker på er modenhet, men modenhet er jo absolutt ikke alltid aldersbetinget. Ellers kunne det jo blitt et problem om 30-åringen er klar for barn og huslån hvis 20-åringen nettopp har fått smaken på studentfester på kroa.
Gjest SpaceBaby Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Fordelen er at aldersforskjellen er så stor. Ulempen er at aldersforskjellen ikke er så liten.
marielle171 Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Det er 14 år mellom meg og min samboer men det merker jeg ikke så mye av. Jeg er kanskje litt mer moden for alderen og hun litt mindre moden. Selvom jeg er student og hun jobber så føler jeg ikke at vi er i forskjellige stadier i livet. Vi har akkurat fått en baby, jeg har hatt lyst lenge mens hunikke var klar før nå så det var ikke noe problem for oss heller. Fordelen er også at hun eier et hus og jeg kunne bare flytte inn, men ulempen med det er at vi mest sannsynlig ikke kommer til å bygge et hus sammen. Og velge møbler sammen og gå gjennom hele den prosessen sammen. det syns jeg er litt kjedelig men det er jo ikke et veldig stort problem;-)ellers så kan hun jo dø en del år før meg. Men fordelen er at hvis hun blir dårlig til beins eller får andre alderdomsplager så er jeg forhåpentligvis fortsatt i bra form og kan pleie henne;-) ( jeg er sykepleierstudent) så da slipper hun å bo på sykehjem;-) hehe
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har erfaring med stor aldersforskjell, hele 17 år. Like modne begge to, men han har vært gift en gang før og har to tenåringer - så han har vært igjennom alt det der før. Men det er jo individuelt hvor mye erfaring og opplevelser man har fått i livet. Jeg tror at så lenge man ønsker det samme for livet, og har samme syn på de viktigste tingene, så betyr ikke alderen noe. Anonym poster: bc103036cc074267ddc86c09b3f038b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå