Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har selvfølgelig klart det kunststykket å forelske meg i en mann som er nesten 20 år eldre enn meg (selv er jeg 24). Pga hans livssituasjon har vi til nå ikke vært sammen, men nå ser det ut til at ting kanskje går min vei likevel. Aldersforskjellen er likevel en tiing vi begge to tenker på. Akkurat nå er det jo ikke noe problem - en mann i begynnelsen av 40-årene er da fremdeles ung, men når jeg er i begynnelsen av mine 40-år, så er han 60 og snart pensjonist!

Er forferdelig forelsket og vil gjerne ha han, men er redd dette vil bli et problem etterhvert. Er det noen av dere som har erfaring med så stor aldersforskjell? Hvordan går det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jentasi
Skrevet

Har ikke noe erfaring på området, men det er mange par med aldersforskjell som har det supert sammen. Alder er ikke et tema i seg selv.

Men hva er hans livssituasjon, som nå endrer seg? Skilsmisse? Et tidligere ekteskap er en betydelig erfaringsforskjell du bør legge mer vekt på. Har han barn? Er du klar for det? Men dette er sikkert ting du har tenkt på...

Med en mann i 40-årene kan du komme til å hoppe å over de glade tyveårene, men det kommer jo an på hvordan du er som person i utgangspunktet. Jeg regner med at det er mer enn en grunn til at dere er sammen.

Gjest Fighter
Skrevet

Mannen min er 16 år eldre enn meg. For oss er det perfekt. Han har barn fra før og vil ikke ha flere barn, jeg er glad i barn, men kan ikke få barn selv. Alderen i seg selv er ikke noe problem. Vi tenker bare på det en sjelden gang når årstall og hvor gamle vi var da blir nevnt. Jeg skjønner at aldreren kan skremme, men det du må tenke på er hva dere vil med framtida. Vil du ha barn? Vil han det? Ettersom vi har det så utrolig bra sammen, tenker på samme måte og har de samme framtidsvisjoner er alderen ingen hindring for oss i hvert fall. Dere må spørre dere selv om dere vil det samme med livet, vil dere det er det vel bare å satse. I hvert fall hvis alt er bra på andre måter.

Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var 20 år eldre enn meg for endel år tilbake. Jeg var og utrolig forelsket, og vi hadde det bra sammen en stund. Men aldersforskjellen blir veldig tydelig når den intense forelskelsen går over. Og jeg tror at for de fleste (unntakene finns jo) vil det ikke holde i lengden, da man er såpass forskjellige innest inne, og vil forskjellige ting med livet.

Jeg er negativ, da mitt forhold fikk en stygg slutt, og skapte mye problemer for keg i sluttfasen, men det går jo på min ex sin personlighet...

I tillegg hadde jeg en kort affære med en mann som var 14 år eldre enn meg da jeg var 18, og han var heller ikke god.... så jeg blir kanskje feil person å spørre om råd.... Men siden du spør da, så synes jeg det er et dødfødt prosjekt!

Skrevet

Jeg synes ikke du skal bry deg med aldersforskjellen. Er dere glad i hverandre og trives sammen er det det som betyr noe, ikke alder.

Skrevet

Jeg synes 20 år er mye. Jeg var gift med en som var 12 år yngere. Det var bra, men vi hadde veldig forskjellige referanser.

Dere har vokst opp i to forskjellige "verdener". Se det an og finn ut hvordan han oppfatter deg. Han vil oppfattes "voksen" på en annen måte.

En venn av meg er samboer med en som er 21 år yngre. Det skurrer litt når samtalen kommer innpå ting som hendte tidligere. Typsik svar fra henne " Husk på at da var jeg bare 6 år"

Du kommer til å forandre deg og utvikles veldig de neste 6 årene. Du er 30, han er 50 år.

Skrevet

Hei dere!

Takk for alle svar! Dere gir stort sett uttrykk for de samme tankene som jeg har hatt, og det er visst ikke lett å gi noe godt svar på hva jeg skal gjøre.

Jentasi: Det stemmer at endring i livssituasjon gjelder skilsmisse - han har nå flyttet fra sin kone. Dvs at han har barn, eks-kone, hus og gjeld. Tenker selvfølgelig på det også, og er enig i at det fort kan være et større problem. Ikke minst sliter jeg med en forferdelig skyldfølelse overfor barna hans, fordi jeg vet at selv om det kanskje hadde blitt brudd i ekteskapet uansett, så er jeg en viktig årsak til at det skjedde nå.

Har imidlertid "delt opp" tankene mine i flere problemstillinger, for å spørre meg selv om jeg er klar til å takle aldersforskjell, eks-kone, hans barn, evt. nye barn osv. Har overhodet ingen forestilling om at dette skal bli enkelt!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har to venninner som begge er sammen med menn som er 15-20 år eldre enn de selv og de har det veldig bra sammen.

Det ene paret venter barn om 3 mnd og da vil faren være 44 og moren 25... når barnet da er ti år, vil faren være 54... jeg synes det er litt gammelt jeg da... men det er en annen diskusjon...

Men sett bort i fra det er ikke aldersforskjellen noe å bry seg om..

Skrevet

Jeg tror dette avhenger mye av innstilling. Først må du foreta et valg, for deretter å stå for dette valget fullt og helt. Hvis du velger en fremtid med denne mannen, er det dette du må ha fokus på. Du må tro at dette vil gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...