Gå til innhold

Tanker rundt svigermor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang svigermor kommer på besøk så har hun pyntet seg og vil bli tatt bilder av sammen med vår baby. Hun har mange bilder av babyen, og av min samboers familie med babyen, men sjeldent av meg og babyen. Er det vanlig å prioritere seg selv og sin egen familie når det gjelder å ta bilder? Jeg har jo babyen ofte på fanget, med hun tar liksom ikke frem kameraet da selv om hun er klar for å ta bilder hele tiden. Litt sårt å bla igjennom bildene hun hadde da alle andre var der og ikke meg, med min lille baby.

Anonym poster: 43e49db281bbfa6c291694f41b08dd6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette det eneste som plager deg ved svigermor, så la det passere. Det er plenty av andre som kan ta bilder av deg og baby.

• Liker 3
Skrevet

Min svigermor er også sånn. Masse bilder av baby og pappa og alle andre enn meg. I fam albumet hennes eksisterer jeg kun på gruppebilder...

Gjest speilpåveggender
Skrevet

Gamle folk har vell ikke mye troa på dagens "ungdom" enten så blir'e slutt eller så skilles de. Kanskje like greit å spare for minner som kan bli sårt i ettertid. hehe

• Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

Du kan vel få andre til å ta bilde av deg og baby?

Gjest pysepusen
Skrevet

Min svigermor er også sånn. Masse bilder av baby og pappa og alle andre enn meg. I fam albumet hennes eksisterer jeg kun på gruppebilder...

Samme her. Og om jeg er med i en "bildesituasjon" unnlater de å ta bilde ;) Men, jeg bryr meg ikke. Tar også sjelden bilder av henne :tunge1:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så veldig unormalt tenker jeg. Mamma som tar bilde av sitt barn og barnebarn eller seg og barnebarnet. Foreldrene dine tar sikkert mest bilder av deg og seg. Synes det er en litt rar ting å la seg irritere over.

Anonym poster: 5ff67759a0fa253d4b412bba5f60ac6c

• Liker 2
Gjest kinkylita
Skrevet

Jeg syns egentlig det er litt rart jeg? Hun er tross alt moren til barnebarnet deres? Og deres svigerdatter.

Hvor lenge har dere vært sammen ts? Vil jo tro at det spiller en vesentlig rolle her...

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg syns egentlig det er litt rart jeg? Hun er tross alt moren til barnebarnet deres? Og deres svigerdatter.

Hvor lenge har dere vært sammen ts? Vil jo tro at det spiller en vesentlig rolle her...

Det er ikke alltid det spiller noen rolle. Vi har vært sammen i ti år, gift i fem. De vil likevel ikke ha meg med på så mange bilder (gjelder også de andre som er inngift forresten).

Skrevet

Det er det samme her, og vi har vært sammen i 10 år. Men jeg bryr meg ikke :) har mine egne bilder :) og setter inn bilder i albumene til ungene selv, masse bilder av alle sammen :) så kan svigermor bare gjøre som hun vil.

Skrevet

Mange liker jo ikke å bli tatt bilde av. Kanskje hun bare er redd for å være til bry eller virke plagsom. Det er jo lettere å være til bry for de aller nærmeste.

Gjest Petrine
Skrevet

Hehe, selv ikke mannen min gidder å ta bilde av meg, så hvorfor skulle svigermor (men jeg finnes ikke fotogen, så det er ikke noe stort tap)? Ikke regner jeg med at de ønsker så mange bilder av meg heller, det er jo barnebarna som er stas!

Sier som andre over her: hvis dette er det største problemet du har med svigermor, ville jeg prøvd å blåse i det. Jeg klarer i alle fall ikke å lage noe stort problem av at andre ikke er spesielt interessert i bilder av meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang svigermor kommer på besøk så har hun pyntet seg og vil bli tatt bilder av sammen med vår baby. Hun har mange bilder av babyen, og av min samboers familie med babyen, men sjeldent av meg og babyen. Er det vanlig å prioritere seg selv og sin egen familie når det gjelder å ta bilder? Jeg har jo babyen ofte på fanget, med hun tar liksom ikke frem kameraet da selv om hun er klar for å ta bilder hele tiden. Litt sårt å bla igjennom bildene hun hadde da alle andre var der og ikke meg, med min lille baby.

Hehe.. Du verden å såre folk er altså. Når det ikke skal mer til før enn irriterer seg over svigermor så bør man jobbe litt med seg selv.

Vør heller glad for at du ikke må bli tatt bilder av heletiden. Hvis du så gjerne ønsker at de skal være bilder av deg også så gi dem det i gave..

Anonym poster: 2336b077a10c8ba4416fb409feea8757

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad.

Min svigermor tok bilder av meg i alle positurer med babyen, og nærbilde av amming, og alle situasjoner. Og viser dem frem til alle.

Og sendt bilder av min datter som julekort. (heldigvis ikke av meg da)

Merkelig forhold til foto, rart å erfare hvor forskjellige man er, og plutselig var vi i et forhold til hverandre gjennom barnet mitt, og jeg måtte forholde meg til hennes vaner.

det skal ikke være lett.

Det var ikke det at hun prioriterte seg selv, men hun tillot seg alt mulig...

Anonym poster: 5bee725fd98a1f06065944980f61a31b

AnonymBruker
Skrevet

Du har vel mye navlelo for tiden?

Anonym poster: cf46d55dc42770256435daab21a26cf1

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad.

Min svigermor tok bilder av meg i alle positurer med babyen, og nærbilde av amming, og alle situasjoner. Og viser dem frem til alle.

Og sendt bilder av min datter som julekort. (heldigvis ikke av meg da)

Merkelig forhold til foto, rart å erfare hvor forskjellige man er, og plutselig var vi i et forhold til hverandre gjennom barnet mitt, og jeg måtte forholde meg til hennes vaner.

det skal ikke være lett.

Det var ikke det at hun prioriterte seg selv, men hun tillot seg alt mulig...

Anonym poster: 5bee725fd98a1f06065944980f61a31b

Ts her, du har et godt poeng he he. :) men du må sette grenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...