Gyda Skrevet 13. mars 2004 #1 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvorfor må klær i store størrelser så ofte ha armer som bare er 3/4 lang?? Jeg føler det som om at det ser ut som at jeg har kjøpt for små klær... Ser ut som at klær i store størrelser ofte har 3/4 arm - uansett motebilde ellers. Er det sånn at store mnsk liksom kler 3/4 arm bedre enn tynne mennesker?? Jeg vil ha gensere og topper med LANG arm!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 13. mars 2004 #2 Del Skrevet 13. mars 2004 Nå det er snakk om de store forretninger, er det bare latterlig hva slags "mote" de har drømte opp etter min mening. Det er nesten ikke til å tro hvor stygg det er dette året, synes jeg. Hvem er designere? Den hele virker som en stor spøk! Bare fordi man er stor, betyr ikke at man har spesielt annerledes smak. Store jenter vil og klær seg tøffe og sexy. Og om disse forretning synes de gjør det, så synes jeg det er ennå verre. Jeg synes det er alreit med 3/4 armer men skjønne ikke hvorfor ALLE topper må være sånn. Nå man kommer f. eks. til USA, så ser man at de fleste topp butikkene har allerede gjørde utvalg ennå større. Old Navy og Gap både har alle sine klær i opp til XXL og 20 (str. 50 i Norge). Da betyr at du kan få helt vanlige klær, ikke spesielt lagde. De har IKKE "stor dame" klær, bare KLÆR som finnes i en stor utvalg størrelse. Hadde vært så glimrende om vi kunne har det slik i Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2004 #3 Del Skrevet 13. mars 2004 Må bare få klage jeg også, selv om jeg ikke bruke "store" str i klær..det er innmari mye 3/4 ermer i butikkene i de "vanlige" avdelingene også! Det var liksom kult for omlag 3 år siden..men nå kan man jo knapt få kjøpt en skjorte med vanlige ermer..*fnys* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 13. mars 2004 #4 Del Skrevet 13. mars 2004 ENIG! De er ikke i stil lenger. Hvis de var noen gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. mars 2004 #5 Del Skrevet 13. mars 2004 Hiver meg med i hylekoret -jeg vil også ha lang arm! Og hva pokker er vitsen med svært mønster på fronten? Diskrèt og kledelig, liksom? Striper på langs - for en slankende effekt? Jeg har også merket meg at på butikker som Lindex og Kapp Ahl (som er i "min" prisgruppe) henger klær i store størrelser nesten året rundt til ordinære priser, mens klærne rundt kommer på salg og byttes ut titt og ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 13. mars 2004 #6 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg tror nok grunnen er at store damer ikke bør ha korte ermer. (mye fett= stygge overarmer) Derfor har butikkene mange topper med 3/4 ermer for å dekke dette behovet. Dessuten er det en del av motebildet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 14. mars 2004 #7 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg tror nok grunnen er at store damer ikke bør ha korte ermer. (mye fett= stygge overarmer) Derfor har butikkene mange topper med 3/4 ermer for å dekke dette behovet. Dessuten er det en del av motebildet nå. Jeg synes store damer kan gå i hva de vil. Alle har forskjellige kroppsformer, det er ikke alltid like hvor man bære fett på kroppen. Og dette er viktig-STOR trenger ikke betyr FETT, folkens.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 14. mars 2004 #8 Del Skrevet 14. mars 2004 Sant nok, men store damer har ofte "flapsete" overarmer, derav grunnen til 3/4 ermer. Med andre ord, det var ingen spøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 14. mars 2004 #9 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg har masse gensere med 3/ armer som er kjøpt nå nyrlig, tror det er moderene jeg da. Er jeg helt ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 14. mars 2004 #10 Del Skrevet 14. mars 2004 Sant nok' date=' men store damer har ofte "flapsete" overarmer, derav grunnen til 3/4 ermer. Med andre ord, det var ingen spøk![/quote'] Jeg bruker str. 44 eller 46, og må ofte bevege meg inn i "stor mote"-avdelingen. Jeg er ikke veldig tjukk og har ikke "flapsete" overarmer, men hadde jeg hatt det ville jeg likevel foretrukket å kunne velge selv om jeg ville vise armene eller ikke :blunke: Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; "Ja til normale klær i store størrelser! Nei til "telt" og stygge fasonger og mønstere!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 14. mars 2004 #11 Del Skrevet 14. mars 2004 Ikke skyld på meg, det er ikke jeg som lager klærne Skjønner godt frustrasjonen deres jeg, er helt enig i at det er mye telt og stygge mønstre på klær i store størrelser!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 14. mars 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 14. mars 2004 Godt å høre at det er flere som er misfornøyd med utvalget av klær i såkalte store størrelser. Og jammen ser det ikke ut som at disse klærne "aldri" kommer på salg heller - det hadde jeg rent glemt i min frustrasjon over å ikke finne topper med lang erm... Og striper på tvers, er ikke det flott da? - så kan vi se enda bredere ut!! Store fine flotte mønster midt foran, slik at man virkelig får et godt blikkfang på magen! Det må da finnes noen store designere der ute - som lager klær som passer til folk som har et Lindex-budsjett i forhold til klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. mars 2004 #13 Del Skrevet 15. mars 2004 Det er ofte mye nettere på en litt stor kropp, med enten ermløst eller trekvart erme. Man får lett en rund og flaskeformet fasong i t-skjorte - i hvert fall får jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. mars 2004 #14 Del Skrevet 15. mars 2004 En ting er ermene, men det jeg synes er enda vanskeligere å fatte er hvorfor overdeler i store størrelser som regel er så sinnsykt lange. Man ser jo ikke noe nettere ut i en genser / skjorte som går langt ned på lårene, da blir man jo så kort i beina at man ser jo dobbelt så svær ut ellers. (Og jeg er tross alt 1,74, tenk da på dem som er 1,60 og fyldige! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 15. mars 2004 #15 Del Skrevet 15. mars 2004 En ting er ermene' date=' men det jeg synes er enda vanskeligere å fatte er hvorfor overdeler i store størrelser som regel er så sinnsykt lange. Man ser jo ikke noe nettere ut i en genser / skjorte som går langt ned på lårene, da blir man jo så kort i beina at man ser jo dobbelt så svær ut ellers. (Og jeg er tross alt 1,74, tenk da på dem som er 1,60 og fyldige! )[/quote'] Ja, jeg har en venninne som har akkurat det problemet der! Hun er 1,63 og bruker str xxxl, ingen lett kombinasjon når klærne blir lengre jo lenger opp i størrelse du kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 16. mars 2004 #16 Del Skrevet 16. mars 2004 Grunnen til at ermene er 3/4, er fordi, de som har en fasong der en f.eks. er størst og drar mest over hoftene og baken, bør prøve å dra oppmerksomheten bort fra akkurat det bredeste punktet over hoftene. Om en f.eks. har en jakke som stopper akkurat på det bredeste punktet over hoften og baken, pluss at ermene også stopper der, så vil det ha en forstørrende effekt. Om ermene f.eks stopper litt over, som f.eks. 3/4 erm, og jakken/genseren går litt over eller litt under det bredeste punktet så vil det ha en forminskende effekt. Det samme gjelder om en f.eks. er bredere over hoftene/rumpe/lår og smalere over skuldrene, så kler ofte disse presonene å trekke oppmerksomheten opp til skuldrene, og bruke anonyme/dempende bukser som f.eks. sort , for å forminske den største delen. For å framheve skuldrene, så kan en brule en genser/skjorte som er vid i halsen, og heller bruke et litt stort smykke. De menneskene som har noen kilo ekstra, tror ofte de ikke kan bruke store smykker, ørepynt etc. for da "blir det så mye av meg". Men dette er helt feil. Det blir mere samhørighet mellom kropp og tilbehør. Ang. de 3/4 ermene så er heller ikke jeg så stor tilhenger av de, men ofte så kler jeg slike ermer, sikkert mye fordi jeg ALDTIG går i tunika, eller andre genserer/skjorter som dekker rumpen, fordi jeg føler jeg forstørrer bakenden enda mer. Men jeg velger heller å bruke topper som er fasongsydde slik at jeg kan få frem det smaleste punktet mitt, nemelig midjen. Men når jeg bruker vesker så prøver jeg å legge vesken i høyde med midjen, slik at jeg ikke lar vesken ligge uttenpå hoften igjen, der jeg er bredest. Håper jeg har forklart meg noen lunde ok. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå