Gjest The Star Skrevet 7. januar 2013 #1 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei, aller først, kan denne flyttes til tråden "kjæledyr"? Jeg kommer ikke inn på min konto og får derfor ikke opprettet et nytt emne der. Jeg har en hannhund på 2 år, han har begynt å miste noe pels bak på rumpa, (blitt tynnere i pelsen) samt at pelsen generelt vokser mye saktere. Han er noe tørr i huden og pelsen så jeg har gått over til en mild shampoo som bevarer hundens natturlige fettlag, han får omega3 og multivitaminer. Han ble barbert for ikke så lenge siden, bak på rumpa ved pungen da han hadde et sår der som vi ville holde rent. Det er nå ca to måneder siden, pelsen vokser ut, men veeeldig sakte. Jeg har også merket meg at han alltid har vært noe tynn, (fulgt opp med ormekur) Jeg mistenkte at han hadde lavt stoffskifte, tok en helprofil blodprøve hos veterinæren, og vanlige verdier lå på mellom 16-46. Hunden min hadde 15, vi startet på levaxin, 2x1tbl/dag. Han startet med det for ca en uke siden. Vi skal følge opp med blodprøver hver 4 uke. Er det flere her inne som har hund med lavt stoffskifte? Isåfall, hvor lang tid tok det før dere så noe bedring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Del Skrevet 8. januar 2013 Den 11 år gamle setteren til en venninne av meg begynte på levaxin i høst. Hu var så dårlig i sommer at vi trodde ikke hu skulle bli med hjem fra dyrlegen.. Pillene begynte å fungere ganske fort, og hunden som var helt ute av det oppfører seg nå som om hun er 4 år igjen! Anonym poster: e91965c655a7c90d19eb99e098b96330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 8. januar 2013 #3 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg har hatt en hund med lavt stoffskifte. Han var ca 4 år da det ble oppdaget og etter å ha begynt medisinering tok det ca. 2 - 3 måneder før jeg så endringer på form og matlyst etc. Nå skal det sies at han hadde ekstremt lavt stoffskifte og tegnene kom forholdsvis brått da det mest gikk på form og humør. Ingen problemer med pels eller andre ting. Siden han antageligvis hadde gått en stund med lavt stoffskifte hadde han opparbeidet seg et innebygget stress som gjorde at han endret adferd - til å ha mye mindre tålmodighet, kort lunte ovenfor de andre osv. Derfor tok det flere måneder før han var tilbake til stabilt humør og mindre stress. Nå skal det sies at det kan ta opptil 10 måneder for en ordentlig stresset hund å "lande" hvis den av ulike årsaker har opparbeidet et stressproblem. Og nå snakker jeg ikke om stress som vises ved at hunden løper frem og tilbake, peser er skvetten osv, men det som ligger langt der inne og får utløp ved endring av adferd på andre måter. Jeg har selv høyt stoffskifte og kan bekrefte at det er veldig ulikt hvordan symptomene oppstår og hvordan kroppen reagerer og hvor lang tid det tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå