Teita Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hei Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med listen over hva vi trenger å skaffe/ kjøpe inn til barnehagestart? Jenta mi begynner ikke i barnehagen før august, men tenkte det blir veldig dyrt, dersom jeg skal kjøpe alt på en gang, så jeg vil begynne nå Så langt har jeg kjøpt/ bestilt/ fått: - 1 Reima parkdress i str. 92 - 4 ullbodyer str. 92 - Et par votter - 2 ullstilongs - 2 sett med regndress (Fått i gave) i str. 92 - En todelt ulldress i str. 100 (Fått i gave) Og det vi fremdeles mangler: - Ullsokker - Lue og hals - Utesko/ støvletter (Vurderer sterkt ecco sine) Trenger vi en parkdress til? Når den ene blir våt/ er til vask? Fyll gjerne på listen
Silfen Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Reima sin burde holde. I tillegg ville jeg hatt et lett sett med todelt regntøy. Rett og slett for de dagene der man kun trenger bukse på våt bakke. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, eller hva slags barnehage hun skal gå i, men jeg er vant med at det trengs sko som takler mye vann. Lette termostøvler/dockboots er greit for små føtter. Ellers holder jeg en knapp på viking. Min erfaring er at Ecco trekker mer vann, selv om det selvsagt er mange som liker Ecco. Ellers er jeg glad i mykt tøy til bhg, type joggetøy, ullutenpåtøy, fleece etc. 1
Marsipan Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Minst ett par til med votter + regnvotter Fleecebukse + genser Innesko Gummistøvler/ cherrox Litt ulik praksis fra barnehage til barnehage, men kanskje kommer hun til å trenge tursekk, matboks og drikkeflaske eller termos? 1
Teita Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2013 Tusen takk for svar Hun er 1 år og 10 mnd når hun begynner i barnehagen, og vi bor i vestfold. Blir sjeldent mer enn 10- her. Barnehagen jeg har satt opp som førstevalg er en utebarnehage.
Teita Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2013 Litt ulik praksis fra barnehage til barnehage, men kanskje kommer hun til å trenge tursekk, matboks og drikkeflaske eller termos? Det hadde jeg helt glemt, selvfølgelig skal hun få matboks og drikkeflaske Tusen takk!
Silfen Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Er det utebarnehage så kjør på med mer ull. Tynne ullvotter som hun kan ha inni regnvotter. Dersom de går på tur må hun ha en lett tursekk som også har stropper over brystet i tillegg til rundt magen. Jeg har hatt Mini i utebhg i 4 år og ull får man nesten ikke nok av. På de kaldeste dagene kjørte jeg gjerne 3-4 lag med ull under uforet dress. 1
Teita Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2013 Tusen takk Skal skrive en utfyllende liste nå, som vi kan levere rundt til familie før bursdagen hennes Tar gjerne imot fler tips!
Miss moneypenny Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 Kanskje hun trenger en vinterdress også? Høres ut som du har god kontroll på hva som trengs
Teita Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2013 Kanskje hun trenger en vinterdress også? Høres ut som du har god kontroll på hva som trengs Er ikke reima'en vinterdress? Tusen takk
Teita Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2013 Reima har både vår/høst og vinterdresser. Tror det er vinterdressen vi har kjøpt
Silfen Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Ja, de fleste ser ut til å foretrekke det. Selv har jeg alltid brukt vår/høstdress hele året. Så slipper man unna med en dyr dress annet hvert år fremfor to.
Puserjenta Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Sovevogn? Med pose, regntrekk, myggnett og pledd! Det har hvertfall vi, pga barna sover ute. (og seler hvis ungen ikke ligger rolig) 1
Miss moneypenny Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Vinterdressen er litt tykk, parkdressen er mer som en ekstra tykk regndress hvis det gir noen mening er ikke sikkert du trenger begge deler som Silfen påpeker. Men jeg syns det er veldig greit med en av hver ihvertfall
Silfen Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Sovevogn? Med pose, regntrekk, myggnett og pledd! Det har hvertfall vi, pga barna sover ute. (og seler hvis ungen ikke ligger rolig) Det kommer an på hva slags utebhg det er, så det bør hun vente med. Hos oss brukte ingen barn vogn. Derimot så sovnet unger her og der, f.eks. på skinnfeller i lavvoen.
Gjest Marmot Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Ja, de fleste ser ut til å foretrekke det. Selv har jeg alltid brukt vår/høstdress hele året. Så slipper man unna med en dyr dress annet hvert år fremfor to. Jeg bruker også det, og veksler mellom tynn ulldress og ullfleecedress. Har alltid ull innerst og varierer antall lag med ull. Både barnehagen og jeg er veldig glad i løsningen min, i og med at det veksler mellom -10 og +5 hele vinteren her. Med vinterdress er det mye vanskeligere å regulere. Ellers anbefaler jeg sånn lue fremfor hals. Sønnen min bruker bare sånne i barnehagen, mens halsen og den vanlige lua bruker han til og fra bhg. Når han leker, aker og klatrer, blir det lett glipe mellom halsen og lua, med hetteluer slipper man det. 1
Silfen Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Ja, jeg syns også den løsningen er best. Selv det året vi hadde 20 blå så funket den veldig greit. Og ja, slike luer er geniale! Selv liker jeg også Reflex sine sydvester som har fleecefor. Her på vestlandet høljer det jo loddrett og vannrett samtidig. Da syns jeg det er greit å ta av hetten på regnjakken og ha sydvest på.
Gjest Marmot Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Sånn sydvest har sønnen min også også, og jeg også liker den godt.
Puserjenta Skrevet 10. januar 2013 #19 Skrevet 10. januar 2013 Det kommer an på hva slags utebhg det er, så det bør hun vente med. Hos oss brukte ingen barn vogn. Derimot så sovnet unger her og der, f.eks. på skinnfeller i lavvoen. Skulle ønske jeg kunne sove lur på skinnfelle i lavo 2
Teriyaki Skrevet 10. januar 2013 #20 Skrevet 10. januar 2013 Reima tec sin dress er ikke av de varmeste, i alle fall ikke vår, så vi må uansett ha to lag med ull i tillegg til ullbody og strømpebukse på de kaldeste dagene. Dessuten kjøper jeg begge deler på salg rundt påske, så da får jeg to dresser for prisen av en. :-) I stedet for tøfler så er mocasinasene de har på for eksempel h&m geniale. Angående sko så har jeg fått mye skryt av skoene vi kjøpte til vår gutt. Det er kavat sine. Veldig enkle å få på foten. Men uansett sko bør du ha vanntette sko i tilegg. Vi har dockboots, men muckboots er like bra. Mye bedre enn vanlige gummistøvler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå