Gå til innhold

Drømmekroppen til bikinisesongen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Jeg er en jente på 17 år som virkelig vil få drømmekroppen til bikinisesongen. Jeg har ikke så mye erfaring med trening og sånt. Jeg er ikke feit, men jeg er litt "slapp". Veier ca. 65 kilo og er 172 cm høy.

Hvilke styrkeøvelser er det som hjelper mest på strammere mage, rumpe og lår? Jeg løper regelmessig ved siden av styrketreningen.

Jeg spiser frokost (noen ganger er jeg litt sløv til å få i meg noe på morgenen, mtp. stress for å rekke bussen), spiser vanlig lunsj f.eks yoghurt ved 12-tiden, vanlig middag (kjøttkaker, poteter... osv) - det tar jeg kanskje en porsjon av, og så til slutt to knekkebrød på kvelden. Er det nødvendig å endre matvanene mine for å oppnå ønskelig resultat av treningen? Jeg føler selv at jeg spiser riktig i forhold til det. Jeg spiser kun godteri i helgene.

Anonym poster: 2cfbdaadd1be34e0202e79126451c210

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som lite mat for å oppnå gode resultater med trening. Mat og trening går hånd i hånd, og det er viktig å få i seg nok næring når man trener. Ellers ender du opp meg å bryte kroppen ned. Mindre muskelmasse = lavere forbrenning = lettere å bli jojo-slanker. Det blir en ond sirkel.

Så jeg ville spist en godt frokost(google it), mye mer lunsj og mer balansert. Yoghurt er for det meste karbo, for lite fett, mye sukker og lite proteiner. Jeg kan snakke meg ihjel om dette... Men poenget mitt: spis mer og få i deg balansert kost :) Jeg er sikker på at treningen vil betale seg bedre.

Anonym poster: 6614ecf1025d777917575b78af7f48dd

• Liker 1
Gjest linsina
Skrevet

Du spiser jammen meg lite. Spis mer, ha et sunt kosthold og tren heller ;)

Gjest *Maja*
Skrevet

Spis mer ja. Og oftere. Tror nok du blir småsulten og spiser mellom måltidene og får ustabilt blodsukker. Med for lite næring så brytes musklene ned i stedenfor å bli større og en får skjevfordeling mellom fett og muskler som gjør at en ser slapp ut.

Få i deg en god frokost. Havregrøt med eple og kanel er godt, næringsrikt og gir energi.

Mer lunsj. En yoghurt gir deg ingenting bare tomme kalorier. Spis grove brødskiver/knekkebrød med masse skinkepålegg, makrell i tomat etc.

Få inn litt frukt som mellom måltid.

Middagen bør bestå av minst 200 gram kjøtt, potet/ris/pasta(grovest mulig) og masse grønnsaker

Kvelds kan være eggerøre med skinke/knekkebrød med godt sunt pålegg etc.

På den måten vil kroppen ha nok energi til å bygges muskler, men samtidig brenne på fettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...