Stinelin Skrevet 7. januar 2013 #1 Del Skrevet 7. januar 2013 Som tittelen sier, finnes det? En seng som kan stå inntil vår uten vegg i mellom, og bunnen på høyeste trinn? Type Bedside Crib som blir sprinkelseng etterhvert som man trenger det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Del Skrevet 7. januar 2013 Har du sett brio cot two og brio cot tree? dem kan du ikke ta av den ene siden, men senke den litt Kanskje det er noe slikt du ser etter? Anonym poster: e3b1a6eb3f900eade0d8076d742d8196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. januar 2013 #3 Del Skrevet 7. januar 2013 Ja, flere fra IKEA, f.eks Gulliver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Del Skrevet 7. januar 2013 De fra IKEA som man kan ta av en side på er beregnet for at man bare skal benytte den slik når bunnen er senket pga fallfare. Det er likevel mulig å ha bare en vegg samtidig som bunnen er hevet, men dette blir jo på egen risiko da... Anonym poster: ebfde8d6185a37b8c5222f151d1e8dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. januar 2013 #5 Del Skrevet 7. januar 2013 De fra IKEA som man kan ta av en side på er beregnet for at man bare skal benytte den slik når bunnen er senket pga fallfare. Det er likevel mulig å ha bare en vegg samtidig som bunnen er hevet, men dette blir jo på egen risiko da... Anonym poster: ebfde8d6185a37b8c5222f151d1e8dce Den skal stå inntil voksensenga, som TS skriver i førsteinnlegget. Så lenge den er festet inntil (vi brukte stropper) så er det jo ingen fallfare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. januar 2013 #6 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg brukte Hensvik fra IKEA, så lenge den var skrudd fast i min seng, ser jeg ikke hvordan det kan være farligere enn Bedside Crib. På vår fulgte det med en "planke" til å feste mellom beina nede, slik at den ble stabil, men jeg forsto på IKEA-ansatte siste jeg spurte at det ikke gjør det mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. januar 2013 #7 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg brukte Hensvik fra IKEA, så lenge den var skrudd fast i min seng, ser jeg ikke hvordan det kan være farligere enn Bedside Crib. På vår fulgte det med en "planke" til å feste mellom beina nede, slik at den ble stabil, men jeg forsto på IKEA-ansatte siste jeg spurte at det ikke gjør det mer. Det er det på vår Gulliverseng, i alle fall. Kan ikke se for meg at de kan droppe planken, for det skal jo gå an å ta av den ene siden når bunnen er på det nederste planet. Men i så tillfelle finnes det sikkert flust av brukte IKEA-senger på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 7. januar 2013 Har en fra Ikea nå, med høy bunn, men har ikke tatt av ene veggen siden det stod at det var ment med bunnen på nederste trinn. Det kunne jeg jo forsåvidt gjort da! Noen som har tips til hvordan man kan få festet den til rammemadrass? Om ikke får vi bare skyve den inntil veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. januar 2013 #9 Del Skrevet 7. januar 2013 Har en fra Ikea nå, med høy bunn, men har ikke tatt av ene veggen siden det stod at det var ment med bunnen på nederste trinn. Det kunne jeg jo forsåvidt gjort da! Noen som har tips til hvordan man kan få festet den til rammemadrass? Om ikke får vi bare skyve den inntil veggen. Jeg brukte de samme dingsene som IKEA har til å feste to ramme-madrasser sammen. Noe metallgreier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 7. januar 2013 #10 Del Skrevet 7. januar 2013 Det er det på vår Gulliverseng, i alle fall. Kan ikke se for meg at de kan droppe planken, for det skal jo gå an å ta av den ene siden når bunnen er på det nederste planet. Men i så tillfelle finnes det sikkert flust av brukte IKEA-senger på finn. Planken er der for å holde madrassen på plass når den er senket. Jeg bruker Gulliver på denne måten nå! Funker helt fabelaktig! Sprinkelsengen står mellom veggen og sengen, og er like høy som min madrass. Har presset et teppe ned i sprekken for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufsehue Skrevet 7. januar 2013 #11 Del Skrevet 7. januar 2013 Vi hadde en gulliverseng fra Ikea på den måten. Brukte små tvinger til å feste den til rammemadrass med. Den ble perfekt i høyden som sengen vår, og vi tettet sprekken med ekstra skumgummi og hadde aldri noen problemer med den (før barna reiste seg opp alt for tidlig (fem måneder), da måtte bunnen senkes, men det hadde den måttet uansett om den hadde vært laget for formålet eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #12 Del Skrevet 7. januar 2013 På ikeasengene er det er bare å skru et par vinkler under bunnen og feste i resten av sengerammen (på den avtagbare siden), så er du helt sikker på at bunnen ikke faller ned. I tillegg stabiliserer dette sengen. Fungerte problemfritt på vår Hensvikseng. Anonym poster: 6607ef7318b12bf75d221bd243521533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 7. januar 2013 Flott, da ser det ut til at dette løser seg greit. Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå