Gå til innhold

Dumme skolebusssjåfør som bare kjører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det riktig av en skolebusssjåfør å bare kjøre når når det er mer plass i bussen og det kommer flere barn løpende? Har tidspunktet noe å si?

Søsteren min går i 7 og er avhengig av buss og dette skjer stadig vekk, er omtrent alltid den samme bussjåføren og han kjører bare når klokken er hel, han gir ikke noen sekunder ekstra så de som står 4 meter fra bussdøren skal komme seg på. Det verste er at denne sjåføren ofte også kjører før tiden etter press fra de andre ungene som står og roper kjør. I dag kom jeg tilfeldigvis forbi skolen i den tiden og jeg ser at bussen kjører 3 minutter før klokken er hel, da bussen egentlig skal gå. Søsteren min var ca 5 meter i fra døra på bussen og flere andre unger stod helt ved døra, sjåføren er nødt til å sett dem, men bare kjørte.

De slutter også 5 minutter før bussen kjører, er ikke snakk om å få gå noen minutter før heller så det er å løpe for fult når det ringer ut. Er det virkelig nødvendig å ha et slikt press på elevene? Er jo ikke rart bøker ofte blir glemt. I dag da jeg kjørte forbi så jeg flere elever som løp så de nesten datt, flere med med åpen sekk, en mistet innholdet ut også, og klærne holdt de i hendene og det er minusgrader der jeg bor. Det er tatt opp med skolen, men ingen ting skjer. Både med tidene og sjåføren som bare kjører.

Anonym poster: 7799086deca3e1bc2040227305d751a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husk at ikke alle har samme klokke som deg :excl:

AnonymBruker
Skrevet

Sant, men jeg så på klokken i bilen og vet at den går riktig med den jeg har på armen. Og nå ser jeg at den jeg har på armen er lik den på pc-en også. Min klokke går i hvertfall riktig, men er ikke det som er saken her. Og uansett, bør ikke en busssjåfør ha riktig klokke i bussen?

Dette er ikke kun noe jeg har sett i dag, men noe min søster har klaget på siden forige skole år.

Busssjåføren kjører ikke bare før tiden, men også når det er unger som er rett ved bussen og min søster har også sagt at flere av de andre elevene bruker å rope at han skal kjøre og han gjør det også så står elevene og ler og peker i vinduet til de som ikke kommer på.

AnonymBruker
Skrevet

hva hjelper det når ungen ikke kommer seg avgårde eller du bekymrer deg for at ungen ikke kommer hjem i dag?

Typisk frekt og unødvendig svar.

Utrolig kjipt at det skjer ts, og som oftest i sånne tilfeller er det ingen hjelp å få. Hva om dere foreldre begynner å avtale at noen å kjøre flere unger av gangen sammen, så slapp flere å ta bussen og de som virkelig måtte bør passe på å komme veeldig tidlig ute,selv når det gjelder undervisningen.

Anonym poster: 48310e6dffb72e98c98d99f9ebf4ab34

AnonymBruker
Skrevet

Dette må tas opp med busselskapet som kjører, det hjelper lite å ta det opp med skolen dersom de ikke går videre med det.

Anonym poster: 490a5b8f38df0fb3aded984bd1ac0628

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun får stå opp fem minutter tidligere, da. For rutetid er rutetid, og får å holde rutetiden så kan man ikke stå og vente på de som er for sent ute.

Anonym poster: 91cc9f5acf3d202b4d6260917b58af9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det egen skolerutebuss de sitter på med? Regner vel egentlig med at det er det, i såfall burde det være lagt opp til at elevene skal rekke bussen etter skoletid!!

Ta direkte kontakt med busselskapet om skolen ikke gjør noe. I og med at dette kun gjelder én bussjåfør, og ikke alle, så er det nok der problemet ligger.

Anonym poster: 9b5aa44ee57c4b2861642458c541d93e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun får stå opp fem minutter tidligere, da. For rutetid er rutetid, og får å holde rutetiden så kan man ikke stå og vente på de som er for sent ute.

Tviler på det hjelper, for dette gjelder ikke på morgningen, men på hjemveien :) Å gå tidligere for å rekke bussen får de heller ikke lov til.

Nå reagerer jeg veldig på at en voksen bussjåfør kjører før tiden etter press fra barn, men også at han kjører uten å vente, selv om det er i rute. Ja, jeg er enig i at man ikke kan stå og vente, og vente og vente, men man kjører vel ikke når det står flere barn rett ved døra til bussen, eller hva? Og dette skjer daglig.

Ja, det er egen skolebuss.

Skrevet

Ta det opp med selskapet som flere her sier.

Da jeg gikk på vgs var jeg og flere avhengig av buss. Skoledagen slutten 15:15, skolebussen gikk kl 15:05. Vi fikk IKKE gå slik at vi rakk den.

Den vanlige bussen gikk ÉN gang i timen og den gikk klokken 15:00.

Så vi måtte fint vente til kl 16:00 før det kom en buss slik at vi kom oss hjem...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjørt skole buss i over 10 år! det har vert mange innom for å si det slik.

vis det er en sjåfør som er problemet bør du ta dette opp med buss selskapet som kjører i ditt område.

så var det problemet med tidene: bussene har digital klokke i bilettmaskinen og skal følge denne.

avgangstidene står i rutetabellene og pasasjerene skal møte opp før avgang. pasasjerer skal gi tydelig tegn på at dem skal vere med(det er mange som sitter å prater og skal ta en annen buss etc.) Bruk refleks,det er vanskelig å se deg i mørket,spesielt når det kommer bil i mot!!!

grenerelle regler for skolekjøring.: noen avganger er satt opp til å kunn ta elever til en skole eller ett klasse trinn,det er oftest 1-2 klasse som har desse ordningene. desse bussene tar ikke med seg andre pasasjerer og står heller ikke i rutetabellene. desse er bestillt til skolene av skolene. desse bussene kan både vente på elever og se til at alle er kommet med. dem trenger heller ikke vere så nøye med tiden,så lenge dem passer på at alle elevene er med. dem som kjører vet som regel dette da det ofte er faste sjåfører pg faste barn som reiser.

Skrevet

Nei bussjåføren burde ha stoppet, bussjåføren min stopper og venter på meg selv om jeg er 50 meter unna.

Anonym poster: 544df72bcf772d3466257e1015bc21e6

Skrevet

Hvis bussen kjører når det står elever rett utenfor og ikke kommer med, så ville jeg tatt en telefon til busselskapet umiddelbart og bedt om en forklaring på hvorfor disse barna blir forlatt på holdeplassen når de er der til rett tid. Skolebussen skal ta med alle elevene som har krav på buss og som er tilstede før bussen kjører.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke busselskapet man skal adressere her, men skolen. Det er de som godkjenner skolebusstidene.

Skrevet

Du som passasjer bestemmer ikke over rutetidene til bussen!

Gjest Moffeliten
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med buss-selskapet samt sende en skriftlig klage

Skrevet

Du som passasjer bestemmer ikke over rutetidene til bussen!

Dette er ikke akkurat det samme som en vanlig rutebuss, men en skolebuss som er satt opp nettopp for å få ungene på skolen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...