Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger sårt en ny telefon, men selv etter å ha lest et titalls tester er jeg ganske usikker. Testene er for det første ikke enige, og for det andre er jeg bare en helt vanlig bruker, jeg trenger ingen toppmodell.

Jeg vil ha:

- Android

- 4" skjerm eller større, ok oppløsning

- Rask i daglig bruk som sms, surfing, wordfeud, instagram osv.

- Batteriet bør holde en dag (ser mange av testene sier vidt forskjellige ting om batteritidene)

- Stabil, er lei av en mobil som henger flere ganger i uken

- Ikke "kinamobil"

- Så billig som mulig, ikke over ca 2600kr

- Ok kamera (trenger ikke være bra, for bra nok blir det ikke uansett)

Jeg har sett på Sony Xperia P og Ion, og LG Optimus 4X. Ganske forskjellige telefoner, men de ser ut til å passe mine spesifikasjoner. Er det noen som har noen tanker om dem? Vil de duge til mitt bruk?

HTC Desire X og Samsung Galaxy S III Mini er valgt bort på grunn av gjennomgående middelmodige testresultater.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale HTC One X. Har den selv, har hatt den i ca 2 mnd og blir bare mer og mer fornøyd. Rask, forhåndsvis stor, bra kamera, langvarig batteri og android. Jeg vet ikke hva prisen ligger på nå, men jeg betalte ca. 1700 tror jeg. Det er supre programoppdateringer på den. Det er ingenting jeg misliker med den faktisk.

ANBEFALES !!

Skrevet

Jeg har sony ericsson arc s og sony sin acro s. Syns begge mobilene er veldig greie. Den sist nevnte har en god og stor skjerm samt at den er vanntett og støvtett eller å det var. Den koster jo over 5tusen om du skal ha den ren, men rimelige med abonemant. I tillegg som at kameraet er veldig bra med mange forskjellige innstillinger og kommer med det siste android systemet. Veldig grei meny og du lager din egen vei til snarveier. Stort minne er det også. Eneste minus er at de lukke åpne knappene på sidene kan bli litt dårlige etterhvert og vanskelig å sette (de som man setter inn simkort, minnekort, kobler til med usb osv).

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale HTC One X. Har den selv, har hatt den i ca 2 mnd og blir bare mer og mer fornøyd. Rask, forhåndsvis stor, bra kamera, langvarig batteri og android. Jeg vet ikke hva prisen ligger på nå, men jeg betalte ca. 1700 tror jeg. Det er supre programoppdateringer på den. Det er ingenting jeg misliker med den faktisk.

ANBEFALES !!

Den koster rundt 3300kr, litt mer enn det jeg har lyst til å bruke, og jeg vet ikke helt om jeg liker Sense. Men bortsett fra det virker det som en fin (og solid) telefon! Jeg har sett litt på lillebroren også, One S, men jeg har en venninne som har opplevd en del bugs med den. Likevel virker den ganske ok.

Jeg har sony ericsson arc s og sony sin acro s. Syns begge mobilene er veldig greie. Den sist nevnte har en god og stor skjerm samt at den er vanntett og støvtett eller å det var. Den koster jo over 5tusen om du skal ha den ren, men rimelige med abonemant. I tillegg som at kameraet er veldig bra med mange forskjellige innstillinger og kommer med det siste android systemet. Veldig grei meny og du lager din egen vei til snarveier. Stort minne er det også. Eneste minus er at de lukke åpne knappene på sidene kan bli litt dårlige etterhvert og vanskelig å sette (de som man setter inn simkort, minnekort, kobler til med usb osv).

Ja, kjekt med vanntett, men foreløpig synes jeg de enten er for dyre eller for dårlige. Ser det kommer flere vanntette mobiler i løpet av året, men jeg kan ikke vente på at de faller i pris, dessverre. Et annet problem med sånne luker er at det er fort gjort å begynne å pille på de :sjenert: Hehe.

Hvorfor skal det være så vanskelig å finne en grei mobil til en grei pris?

Skrevet (endret)

Vet ikke om kina mobil går under Samsung.

Men hva med Samsung Galaxy S3 Mini 8gb.

Kamera: 5 megapiksler

Skjerm: 4 tommer

Under 2600 kr

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke om kina mobil går under Samsung.

Men hva med Samsung Galaxy S3 Mini 8gb.

Tenkte egentlig på Huawei og ZTE, Samsung er vel fra Sør Korea :)

Dessverre har jeg lest en del negativt om den, det virker som de fleste er enige i at den er litt treg, og gir lite for pengene, og jeg er så sinnsykt lei av treg mobil (vel, min er nok mye tregere, men likevel).

Hehe, jeg vet jeg er litt vanskelig...

Skrevet

Den koster rundt 3300kr, litt mer enn det jeg har lyst til å bruke, og jeg vet ikke helt om jeg liker Sense. Men bortsett fra det virker det som en fin (og solid) telefon! Jeg har sett litt på lillebroren også, One S, men jeg har en venninne som har opplevd en del bugs med den. Likevel virker den ganske ok.

Slik jeg har forstått det (har ikke htc) kan man bytte ut sense med en annen launcher (f.eks go launcher), og dermed er man kvitt det.

Skrevet

Ja, kjekt med vanntett, men foreløpig synes jeg de enten er for dyre eller for dårlige. Ser det kommer flere vanntette mobiler i løpet av året, men jeg kan ikke vente på at de faller i pris, dessverre. Et annet problem med sånne luker er at det er fort gjort å begynne å pille på de :sjenert: Hehe.

Hvorfor skal det være så vanskelig å finne en grei mobil til en grei pris?

Nei si det. De må jo tjene penger, ellers er det jo bare slike lokke tilbud med års binning osv. Du sier noe der med pilling på de lukene. Vanskelig å unngå :fnise: Jeg er ekstrem på slik pilling, men har klart å holde meg på den mobilen jeg nevnte sist. Litt pga at den lille bakdeksel tingen er så å si umulig å pelle av og de lukene må man fikle med for å åpne siden de ligger så tett inntil resten av mobilen. Ellers har jeg ødelagt en del tv kontroller, der finnes ikke batteri deksen lengre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...