Gå til innhold

Humørsyk hund... ouch!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre med min vakre, søte Jack Russell på 2 år? Hun er så humørsyk at jeg ikke vet inn og ut lenger. I det ene øyeblikket virker hun "fornærmet" og har øra bakover og ser ut som hun er sååå trist, og i neste øyeblikk er hun glad og leken. Neste der igjen går hun på rommet og sover og i neste der igjen er hun nysgjerrig og oppmerksom.

Vi har en hund til som er ett år yngre, også Jack Russell, og hun er ikke sånn. Hun er stort sett stabil i humøret. Så jeg merker en forskjell...

La oss kalle hundene mine for Store og Lille. Store er selvfølgeig hun humørsyke på 2 år og Lille er snart ett år.

Store har løpetid nå, så det kan kanskje ha noe å si også? Hun har vel rundt en uke igjen av løpetiden sin (ikke mer håper jeg) men hun var også veldig humørsyk før hun fikk løpetid.

Et annet eksempel er når vi går tur og vi møter på andre hunder. Det varierer VELDIG åssen Store reagerer. Noen ganger bjeffer hun hele tiden og blir sinna mens andre ganger er hun stille og hilser og går videre.

Hun virker ganske usikker på seg selv egentlig og jeg vet ikke helt hva feil jeg har gjort med Store... og jeg vil gjerne fikse det på en eller annen måte. Lille er ikke sånn og hun virker tryggere på seg selv enn det Store er.

Noen tips? jeg vurderer å gå på adferdskurs med Store, jeg må bare finne tid og råd til det.

Noen som kan si noe om dette? Hva grunnene kan være og sånt?

Anonym poster: adeebd9c5e7778383ad93ce7bddd6b6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan utdype litt mer åssen hund Store her:

Positive egenskaper:

- Lærer fort og er smart

- Veldig lojal

- Veldig glad i mennesker, men blir fort ivrig når fremmede snakker til henne og begynner å bjeffe.

- Har to gode venner/hundevenner. Nabohunden og min venninnes hund. Hun bjeffet og var usikker i starten, men jo flere ganger hun traff disse hundene, jo bedre gikk det. Nå er hun bare glad når hun ser vennene sine og leker sammen med de og har det så gøy med de.

- Hun er veldig snill og elsker å kose på sofaen. En skikkelig sofagris inne og en propell ute.

- Veldig glad i å bade

Negative egenskaper:

- Blir for nervøs, redd

- Bjeffer mye når det ringer på døra eller på visse hunder (spesielt hannhunder)

- Ustabil i humøret

- Livredd for raketter og dyrlegen.

Anonym poster: adeebd9c5e7778383ad93ce7bddd6b6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...