Gå til innhold

Mat, kosthold og kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kosthold har din samboer/kjæreste og har det påvirket deg positivt eller negativt?

Er det mye snop eller mest fetemiddager?

Har du lagt på deg eller gått ned og er du fornøyed med det?

Hva gjør du for å ta vare på ditt kosthold og vekt selv om du vil kose deg med typen?

Anonym poster: 621050b6c65cda9019736a0bbd889f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten gikk han på diett og da måtte jeg lage middag til bare meg selv eller spise den samme kjedelige maten som han. Jeg valgte å lage egen mat, men vi spiste alltid sammen. Nå har vi det sånn at vi lager en liste hver med middagsretter vi gjerne vil ha på månedens meny, så setter vi oss ned sammen og bestemmer hva vi skal spise hver dag måned for måned. Dette har gjort så vi generelt sett spiser sunn mat og dessuten bruker vi mye mindre penger på mat. Alle middagsrettene er sunne og med masse grønt og friskt. Vi begge har egentlig lært at sunn mat ikke trenger å være vond mat.

Lørdager er "fråtse" dag. Da spiser vi akkurat hva vi vil til middag og har godterikos på kvelden. :)

Jeg la på meg ekstremt mye i starten fordi jeg brått fikk "normal spiserytme" etter å ha sliti med spiseforstyrrelser en stund, så selvom jeg la på meg hadde det jo en positiv påvirkning. :P

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar:)

Godt du er ute av spf sirkelen <3

Gjest *Maja*
Skrevet

Her spiser vi temmelig likt. Rene råvarer fra bunn av. I starten var det ikke like sunt, men jeg utviklet irritabel tarm og kunne nesten ikke spise noe lenger. Vi måtte tenke kreativt i matveien og med det så startet vi å spise veldig sunt og rent.

I tillegg driver han med en idrett som krever en viss vekt så han er nok veldig glad for at vi er mer bevisste på hva som er på kjøkkenet.

Skrevet

Kjæresten min er altetende rett og slett, så jeg kan legge opp til å spise det jeg selv vil. Det eneste han ikke er glad i er salat, men der er det jo null problem å eventuelt bare lage til meg selv. Jeg spiser kun snop på lørdager, han gjør det i blant i ukedagene men det er ikke noe problem for meg. Så vi koser oss med middagene vi lager og har i blant fridager hvor vi spiser ute og velger akkurat hva vi vil.

Jeg har gått ned i vekt, men det er mest fordi jeg har lagt om livsstilen og blitt mer bevisst på det jeg spiser samt begynt å trene. Kjæresten er dog veldig støttende og blir med på joggetur og hjelper meg til å motstå de verste fristelsene. Dessuten syns jeg det er mye enklere å lage ordentlig middag til to, før ble det mye usunt halvfabrikat. Så alt i alt er jeg mye sunnere nå enn jeg var før jeg flyttet sammen med kjæresten min.

Skrevet

Takker for svar:)

Godt du er ute av spf sirkelen <3

Takk. :) Håper du fant litt nytte i innlegget mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det sånn at jeg en stund har gått ned i vekt mens samboern min prøver å legge på seg.

Man får en ekstra utfordring med kostholdet når man spiser sammen med andre med helt andre behov enn seg selv, men det trenger ikke ødelegge noe av ditt kosthold likevel :)

Vi ordner det alltid sånn at vi spiser ulikt til frokost, lunsj og kvelds. Middag spiser vi sammen, men jeg dropper noe av tilbehøret, som feks rømme, tortillalefser, ris, potetbåter osv. i ukedagene. Lørdager og søndager spiser vi kjærestemiddager der vi begge spiser akkurat det samme :)

Dette er en veldig grei ordning for oss hvertfall :)

Anonym poster: d6981906e8f4afe48d8d25d4911e3d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...