AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Det er en sosial sammenkomst om en måned, der jeg ikke har en eneste sjanse til å kunne unnslippe. Jeg kan heller ikke si at jeg ikke kommer, for da er det mange som blir veldig skuffet. Jeg sliter mye med sosial angst, og i denne sammenkomsten så kommer jeg til å ha en rolle. Det kommer også til å være mennesker jeg ikke kjenner der, og jeg vet ikke hvordan eller hva jeg skal snakke med dem om. Men dette må jeg gjøre. Dessuten kommer de til å spørre om hva jeg driver med, og familien min. jeg er arbeidsledig, og har sluttet på studier pga dette. Jeg gruer meg så fælt Det er helt forferdelig for meg å delta på sånne sammenkomster. Jeg kan heller ikke si noen av de at jeg sliter med angst. Hvordan kan jeg komme meg gjennom den dagen? Anonym poster: e122637e964f91a01d7deea9c8d1b190
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Ta en Valium? Anonym poster: 633dd89f3fc0e0330d0bd7e3b80cbc90
KaDust Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Si at du er "imellom yrker" når folk spør om hva du driver med. Jeg fikk aldri fordomsfulle blikk når jeg svarte dette da jeg var sykemeldt uten jobb og studier. Jeg har/har hatt sosial angst selv (skriver har hatt fordi jeg starter å bli bedre og håper jeg straks er frisk) og vet akkurat hvordan du har det. Som regel kommer snakk med fremmede av seg selv, mest fordi de du kommer i snakk med er pratsomme personer selv. Skal mye til for at du kommer i snakk med andre sjenerte mennesker som deg, siden det er svært sjeldent sånne sjeler tar initiativ til prat (snakker av erfaring). Så ikke stress med å fundere på hva du skal prate om, fokuser heller på å ta ett skritt av gangen for å komme deg igjennom dagen. Ta på deg klær du er komfortabel i/føler deg fin i og bare hopp i det. Når dagen er over og du har overlevd vil du føle en herlig mestringsfølelse selvom jeg kan garantere deg at du vil være sliten. Ønsker deg masse lykke til, og prøv å spørr deg selv om hva som egentlig er så farlig med sosiale ting - for det vil nemlig ikke skade deg på noen måte eller ta livet av deg.
Ferny Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Åå... synes det er leit at du har det sånn. Man tenker alltid så mye på hva andre tenker om en selv. Men helt ærlig - man møter da andre personer hele tiden som sliter med ting, og tenker vel ikke noe negativt om disse menneskene for det om. Sånn prøver i hvert fall jeg å tenke når ting ikke er helt sånn som jeg vil i livet mitt. De fineste ordene jeg vet om: "Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is long and, in the end, it's only with yourself."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå