lygekryss Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hvilket yrke mener du idealmannen skal ha? Svarene under kan påvirke mitt valg av framtidig utdanning.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Min idealmanns drømmeyrke er et han trives med og som gjør han glad. Bodde tidligere med en som hatet jobben sin, men fortsatte å strebe på grunn av status og penger. Han var sur og klaget over jobben 90% av tida vi var sammen og den ble til slutt en av grunnene til at jeg forlot ham. Og om man ønsker barn så er det jo selvfølgelig positivt om jobben har en normal arbeidstid. Anonym poster: dab15b8b3a3f07539cae9f0815968151 3
Fashionistaen Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Hvilket yrke mener du idealmannen skal ha? Svarene under kan påvirke mitt valg av framtidig utdanning. Hvis du virkelig velger yrke ut ifra det som du tror "trekker damer", vil jeg si at du har et aldri så lite problem. Velg nå heller jobb utifra dine egne interesser og evner du, preferansene vil uansett aldri være like... 2
lygekryss Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2013 Nøkkelordet her er 'kan'. Har du ikke skjønt at halvparten av det jeg sier er løgn og resten skal du tvile på? For ordens skyld legger jeg til at jeg har allerede bestemt meg, basert på egne interesser. Det er vitenskapelig bevist at noen yrker trekker bedre enn andre. (nødetatene, advokater, ingeniører, militære) Synes AB over skrev et flott innlegg, det er ekstremt viktig å like jobben sin, om ikke annet å tenke at den kun er midlertidig.
Gjest Summers Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Dyrlege, da er du nødt til å få dame i løpet av studiet:-) 2
Fashionistaen Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Nøkkelordet her er 'kan'. Har du ikke skjønt at halvparten av det jeg sier er løgn og resten skal du tvile på? For ordens skyld legger jeg til at jeg har allerede bestemt meg, basert på egne interesser. Det er vitenskapelig bevist at noen yrker trekker bedre enn andre. (nødetatene, advokater, ingeniører, militære) Synes AB over skrev et flott innlegg, det er ekstremt viktig å like jobben sin, om ikke annet å tenke at den kun er midlertidig. Ehm... Jo, men husk nå for all del at vi er på KG, her er ingenting dumt nok til og faktisk være sant.. For å svare på spørsmålet: siv.øk., advokat eller lege kanskje. Men yrke spiller egentlig så godt som null rolle i valg av partner, så lenge han ikke er stripper eller noe i den duren Endret 7. januar 2013 av Fashionistaen
Cupcake92 Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Noe som han trives med! Så lenge han er fornøyd og liker jobben sin, så er jeg fornøyd
Musken Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Som noen allerede har svart, så er det viktig at drømmemannen trives med og interesserer seg for yrket sitt. Når det er sagt, foretrekker jeg i teorien menn med universitetsutdannelse. Dersom en mann presenterer seg som menneskerettighetsjurist, ville jeg fattet interesse. At han jobber med menneskerettigheter viser at han kanskje er snill, omtenksom og opptatt av etikk. At han er jurist viser at han er smart og intelligent, samtidig som han har litt makt og status. Full pakke! Men husk at yrke ikke er avgjørende. haha 1
Gjest Lille-pus Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Er yrke han finner interessant (alle yrker har mer eller mindre rutinepregede dager og oppgaver, alt er ikke like gøy hele tiden). Et yrke som gir ham 'noe'. Hva som står under navnet hans på visittkortet er det ikke sikkert jeg legger så nøye merke til
Mermaid Blues Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Det viktigste er at han trives med det han driver med, uansett hva det er. Dersom jeg faktisk skulle valgt mann utfra yrke, ville jeg ønsket meg en dramaturg, dramatiker, skuespiller, regissør, scenograf, koreograf eller et annet yrke innen scenekunst som fungerer godt som freelance-yrke, siden jeg selv planlegger å jobbe freelance i fremtiden, og ser fordelen med noen som A. er villig/i stand til å flytte på seg og B. virkelig forstår hva jeg driver med og hvorfor det er viktig for meg, særlig i de periodene hvor jeg jobber 38 timer i døgnet.
Golde Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Som alle andre sier, så er førsteprioritet at han trives med yrket sitt, fordi jeg tror det ville hatt positive ringvirkninger for forholdet vårt. Dessuten ville det være et pluss om yrket er godt betalt
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Statistiker er ganske sexy. Forsker også. Ellers har jeg ingen standardyrke jeg tiltrekkes, men hvis han har skapt sin egen arbeidsplass og den er veldrevet er det generelt sett attraktivt. Det kan være en egen snekkerbedrift, oversettelsestjenester eller webdesignbyrå, samme det. Har overhodet ingen tiltrekning til yrkesgrupper som leger, økonomer og jurister på generelt grunnlag. Har møtt for mange slike i både jobb, studier og familie til at det får meg til å lee et øyelokk på yrkesgrunnlaget alene. Da er det viktigere at han trives samt at han har en fin balanse mellom jobb og fritid. Anonym poster: cce74eb4d296d7dba53fbc6cdb941175
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 For meg er det viktig at mannen har høyere utdanning, og helst av den lengre, litt mer såkalt prestisjefylte typen. Tenk sivilingeniør, lege, tannlege, psykolog, jurist/advokat osv. Dette fordi jeg synes man bør være "på samme nivå" (jeg studerer selv innen et av disse fagområdene), og det er nok større sjanse for at jeg har mye til felles med en lege enn en elektriker. Det handler om alt fra hva man prioriterer i livet, til interesse for visse ting (vitenskap/utdanning), forståelse for hva et tungt studium/en krevende jobb innebærer, og mange andre faktorer. Statistikken viser at høyt utdannede også feks. er mer opptatt av å ha en sunn livsstil med trening og godt kosthold, enn hva andre er. Slikt er viktig for meg, og da bør også partneren tenke nokså likt om det. Til slutt kommer også lønn; det hadde vært rart å ha en ektemann som tjener bare 30 % av hva jeg gjør... Men for deg, TS: du bør heller velge noe du er interessert i. Da drar du de rette damene for deg. Anonym poster: 920e45052e3203e2ebf694c88afad4f8 3
Fashionistaen Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Til slutt kommer også lønn; det hadde vært rart å ha en ektemann som tjener bare 30 % av hva jeg gjør... Anonym poster: 920e45052e3203e2ebf694c88afad4f8 Inntekt bryr jeg meg i alle fall balla om, jeg kan fø meg selv... 1
Golde Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Nå må det vel sies at mannen min har samme yrke som meg, og det var derfor vi kom i snakk da vi først møttes. "Å ja, så du jobber som det, ja?" "Det gjør jeg også!" Og vips, så var vi gift. Så i mitt tilfelle jobber idealmannen med det samme som meg. Vi har dermed noen like interesser, lik utdannelsesbakgrunn, forståelse for hverandres arbeidssituasjon. Faktisk mange fordeler, når jeg ser på det slik.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Idealmannen er ein sjauer. Anonym poster: 339ccb2258544c2736a4ea86ee878c33
Envy Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 Noe fysisk og spennende! Ikke kjedelige IT-mannfolk!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #18 Skrevet 7. januar 2013 Tja...lege, lærer, sykepleier, skuespiller, regissør, forfatter, musiker, komponist, danser, journalist? Anonym poster: fe3274cc19abf027b1039cefaf67c9ee
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #19 Skrevet 8. januar 2013 Astronaut, cowboy, politi, røver, statsråd. Da er vi på samme nivå, har mye å snakke om og du tjener ikke 30% mindre enn meg. Det ville vært så turn off. Anonym poster: 256784f33cb94c6288ca45168803a7bc
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #20 Skrevet 8. januar 2013 Noe fysisk og spennende! Ikke kjedelige IT-mannfolk! Søppeltømmer med andre ord? Anonym poster: 339ccb2258544c2736a4ea86ee878c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå