kaffemaskin Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Jeg trener på treningssenter og har gjort dette i over et halvt år. Løper mye på mølla, på elipsemaskin og trener styrke. Men har lyst å prøve meg på noen gruppetimer. Så derfor er spørsmålet, hva anbefaler dere?
Sophia. Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Jeg syns Bodypump (på SATS, 55 min) er veldig kjekt! Føler jeg får veldig mye ut av de timene. Spinning er også helt ok. Er ikke glad i step-timer, rett og slett fordi jeg ikke eier evne til å danse.
kaffemaskin Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2013 Jeg syns Bodypump (på SATS, 55 min) er veldig kjekt! Føler jeg får veldig mye ut av de timene. Spinning er også helt ok. Er ikke glad i step-timer, rett og slett fordi jeg ikke eier evne til å danse. Takk for svar! Skal teste Bodypump, har hørt at det er bra trening som man får mye ut av! Har prøvd zumba, men følte ikke jeg fikk noe ut av det og i tillegg eier jeg ikke rytmer.
humalla Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tar 5 gruppetimer i uka. Det går i dansemix, styrke, Krønsj, Steppuls og sykkel. Digger gruppetimene! Det får meg til å pushe på enda mer!
kaffemaskin Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tar 5 gruppetimer i uka. Det går i dansemix, styrke, Krønsj, Steppuls og sykkel. Digger gruppetimene! Det får meg til å pushe på enda mer! Det er en grunn til at jeg ønsker å ta gruppetimer, for jeg blir mer motivert og pusher meg mer! Takk for svar, skal se hva de har på senteret så prøver jeg noen timer. :D
kaffemaskin Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2013 Skal teste ut Body Pump så snart som mulig. Takk for tips!
PepsiMax Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Det spørs jo litt hva du selv liker da? Jeg liker å ta timer som gir meg annerledes trening enn jeg gjør hvis jeg trener for meg selv. Jeg har alltid utelatt alle timer som har med kordinasjon å gjøre (for det eier jeg ikke!!), men tok en sånn opplærings økt i zumba og har troen på at dette kan bli morsom trening da jeg har fått inn det grunnleggende!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Bodypump er ok det, men ikke om målet er å få muskler. Grunnen til at jeg påpeker dette, er at det er mange som tror de bygger muskler når de går på de timene, noe som ikke stemmer. Det er utholdende styrketrening, som man ikke får muskler av. Man må ta det for det det er:) Det kan være greit som et springbrett til ordentlig styrketrening da, for øvelsene de gjør der er hensiktsmessige (men med for lette vekter). De aller fleste gruppetimene handler om kondisjon i ulike former. Styrketrening bør man gjøre på egenhånd om man ønsker resultater. Tror spinning er noe av det mest effektive om målet er å brenne mest mulig kcals og få opp pulsen skikkelig. Mange av zumba, steps osv-greiene er ganske labert, selv om man føler man blir svett og sliten. Har selv testet det, og jeg opplevde at det var mer fokus på trinn enn på å få pulsen skikkelig opp. Mitt råd er å prøve ut ulike timer, finn noe DU liker og ta det for det det er. Gruppetimer bygger ikke drømmerumpa eller stramme armer, men det er absolutt så mye bedre enn å sitte i sofaen. Man forbrenner kcals, får bevegd kroppen, kommer i bedre form (i starten hvertfall) og kanskje attpåtil har det gøy:) Anonym poster: ddb6540c62679ff40eb11eefbeeea2f0 1
kaffemaskin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2013 (endret) . Endret 8. januar 2013 av kaffemaskin
Gjest Chillpill Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Bodypump er ok det, men ikke om målet er å få muskler. Grunnen til at jeg påpeker dette, er at det er mange som tror de bygger muskler når de går på de timene, noe som ikke stemmer. Det er utholdende styrketrening, som man ikke får muskler av. Man må ta det for det det er:) Det kan være greit som et springbrett til ordentlig styrketrening da, for øvelsene de gjør der er hensiktsmessige (men med for lette vekter). De aller fleste gruppetimene handler om kondisjon i ulike former. Styrketrening bør man gjøre på egenhånd om man ønsker resultater. Tror spinning er noe av det mest effektive om målet er å brenne mest mulig kcals og få opp pulsen skikkelig. Mange av zumba, steps osv-greiene er ganske labert, selv om man føler man blir svett og sliten. Har selv testet det, og jeg opplevde at det var mer fokus på trinn enn på å få pulsen skikkelig opp. Mitt råd er å prøve ut ulike timer, finn noe DU liker og ta det for det det er. Gruppetimer bygger ikke drømmerumpa eller stramme armer, men det er absolutt så mye bedre enn å sitte i sofaen. Man forbrenner kcals, får bevegd kroppen, kommer i bedre form (i starten hvertfall) og kanskje attpåtil har det gøy:) Anonym poster: ddb6540c62679ff40eb11eefbeeea2f0 Vil skyte inn at noen steptimer absolutt er av høy kvalitet, f.eks. StepPulse på SATS. Der er det ikke mye fokus på trinn, men på å holde høy aktivitet. Jeg tror det er den tøffeste timen jeg har vært med på, inkludert spinning. Kalorimessig mener jeg også at det ligger på samme nivå, og jeg går ofte opp mot makspuls her. Ellers er jeg helt enig med deg når det gjelder BodyPump. SATS' gamle time, SatsPower, var en del bedre, den hadde litt færre repetisjoner og tillot tyngre vekter. Men da de byttet til BodyPump, droppet jeg styrketimene til fordel for egentrening, og det er etter dette at jeg virkelig fikk resultater. Endret 8. januar 2013 av Chillpill
Rosalie Skrevet 8. januar 2013 #12 Skrevet 8. januar 2013 Og for meg som er dvask, småfeit og pinglesvak i armene, så er bodypump gull verdt. Hadde jeg løftet min egen vekt i rykk, hadde jeg derimot ikke hatt noe utbytte av en slik time. 1
Gjest csgclove Skrevet 8. januar 2013 #13 Skrevet 8. januar 2013 Kick fit og powerkick, der du slår og sparker (jeg svetter jo som en gris etterpå så jeg tror det funker fett!). og så går jeg på styrke og slynge. Anbefaller disse
murray Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 Er ikke helt enig i det som sies om bodypump her. Etter at jeg begynte å gå på bodypump for et par år siden har jeg blitt mye mer markert og har nå synlige magemuskler. Det er kjempebra time hvor man virkelig får kjørt seg! Min absolutte favoritt-time som jeg går på 1-2 ganger i uken. Jeg pleier av og til å ta på tyngre vekter og ikke følge alle repetisjonene. Det er lov det For hobbytrimmere som meg er bodypump gull 1
kaffemaskin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2013 Takk for mange gode innspill! Skal teste ut det dere anbefaler, så får jeg se hva jeg liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå