AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hva er mine rettigheter om min x og far til mine barn vil flytte og ta de med seg? Vi har felles foreldreansvar og delt daglig omsorg men barna har bostedsadresse hos ham. Vi har 50/50 deling. Anonym poster: 3ce4a1d0676066afb5520f2aac587a50
Gjest regine Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Min beste anbefaling: ta kontakt med advokat, en som er spesialist på barneloven. Jeg TROR imidlertid ikke at han bare kan bestemme at barna skal flytte med han når dere har delt bosted på ungene, selv om de har bostedsadresse hos han. Så vidt jeg har skjønt innebærer 50/50 at begge skal bestemme like mye. Når det er sagt kommer det vel an på hvor langt han ønsker å flytte og om det vil gjøre at dere ikke lenger kan ha dagens ordning. Blir det ikke vesentlige endringer i barnas hverdag med å flytte med far, så spiller det i grunn ingen rolle. Men igjen - dette vil en advokat kunne gi deg skikkelige svar på. lykke til!
Gjest anonym Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Dere har delt omsorg og foreldreansvar. MEN far har bosted, og det gjør desverre at han uten din tillatelse kan flytte med seg barna kun ved og gi deg 6 ukers varsel. Ville kontaktet advokat for som f!! Lite du får gjort om han får flyttet før du får stevnet han, for da går det gjerne så lang tid at retten ikke vil rive opp barnas nye tilværelse på nytt sted. Men om du får stevnet han før han rekker flytte, kan retten midlertidig avgjøre at han ikke får flytte før saken har vært for retten. Han trenger ikke din underskrift på flyttemelding så lenge barna har bosted hos han og dette allerede hat blitt gjort en gang. Lykke til:-)
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Advokat bør du snakke med. Kort fortalt er at den som har bosted kan flytte med unger innen landet dit den vil. Varsle inne 6 uker til den andre. Har dere kontrakt på DELT bosted kan dette ikke gjøres selv om barn for øyeblikket har bostedsadr.hos den ene. Det vil si forelder kan flytte med barna må være igjen om den andre forelder krever dette. Delt bosted og 50/50 samvær er ikke det sammen. Ønsker du ville fram selv om du ikke har jussen på din side må du gå til rettsak og kreve bsoted på barna. Til TS.vil jeg si velkommen til en manns verden rundt dette. Dette har hundretusner av menn opplevd før deg. Siden du er kvinne kan det hende du får medhold på Stortinget om du tar opp problemstillingen i dette feministiske landet vi bor i. Når en hørte nyttårstalen kommer det tydelig fram hva som gjelder.
Sophie-Ann Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Så lenge dere ikke har delt bosted, så kan far flytte med barna innenfor landet, men han må varsle deg innen 6 uker før flyttingen, slik at du har en sjans til å få stoppet dette. Ta kontakt med FVK og de hjelpe deg videre.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Du tar kontakt med advokat som stevner far og du ber om hovedomsorg på bakgrunn av at det er mest stabilt for barna bli boende hos deg da det er i kjente omgivelser. Du ber retten om en midlertidig forføyning slik at far ikke kan flytte barna før saken er avgjort.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Takk for hjelp. Det er altså ikke på trappene ennå men kom på hva som kunne skje og måtte undersøke det. Vet ikke hva far tenker helt men vet at han ikke vil samarbeide med meg mer i hvertfall. Har uansett fått han med på å snakke med noen på FVK så håper vi kan få litt hjelp der. Anonym poster: 3ce4a1d0676066afb5520f2aac587a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå