Gå til innhold

Hvorfor i alle dager tenner mange jenter på VEKTER-uniform?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare ikke skjønne det. Politi, militære, brannmenn, alt det kan jeg skjønne fordi de har litt myndighet og trening i det de gjør. Alt en vekter har er typ 12 ufattelig bedagelige og mer eller mindre innholdsløse kursdager og ikke noen mer myndighet enn eiers og borgers rett, dvs fint lite. Det skal sies at uniformen jeg bruker er til forveksling likere politi enn dem de store vekterfirmaene bruker, men det står da klart og tydelig vekter. (de jævlene som ødela ferien din i sommer vet du)

I de andre jobbene jeg har hatt er det lite som skjer på damefronten, en må "jobbe" for damene som en ellers må i livet, men med en gang denne tomme uniformen kommer på så er det noe som skjer oppi hodet til en del. Klisjéen er de jentene som er mest frempå kommer flørtende frem og spør om jeg vil arrestere dem eller legge dem i håndjern eller hvordan de nå formulerer det. For det første bærer jeg ikke håndjern og for det andre så er det litt sprøtt at noen en aldri har møtt før plumper ut med sånt som "opener" i edru tilstand.

Kjæresten min syns det bare er teit med uniformen og hele konseptet med vektere, det syns jeg til en viss grad selv også. Jobben er kjedelig, jeg er skikkelig lei selv om jeg bare jobber deltid i tillegg til studiene og om et par måneder kommer jeg aldri til å jobbe som det igjen.

Kan noen utdype nøyaktig hva greia er med uniformer, spesielt "meningsløse" som vekteruniformer?

Anonym poster: 8768729d39f70e5e1f7ff48fd30aa7e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke mange faller for vekteruniformen. Om det du beskriver er sant så er det vel fordi du er mer synlig som vekter.

Anonym poster: 77ffaf9190b385c0a89e20927c23fd9e

• Liker 1
Skrevet

Min samboer nr 2 sjekket meg opp mens han jobbet som vekter på senteret der jeg jobbet. Må innrømme at jeg nok falt for han fordi han så så flott ut i uniformen sin. Litt mer mann liksom. Samtidig som han var så behjelpelig når jeg stengte eller hadde noe jeg trengte hjelp med. Men så var jeg 20 år og vektla litt andre ting enn jeg gjør nå. *ler*

• Liker 1
Skrevet

Vektere er da ikke meningsløse? Vi trenger sikkerhetspersonell på flyplasser, førere og voktere av pengetransporter, vakter på utesteder, vektere som kan rykke ut i tilfelle innbrudd, folk som kan vedlikeholde sikkerhetsutstyr osv. Skal man gå verbalt løs på unødvendige yrker i Norge så burde det økende antallet overbetalte byråkrater i staten anses som mer aktuelt.

• Liker 3
Skrevet

Vektere går i en type uniform som er inspirert av forsvaret og politiet. Disse har gjerne en oppbygging som fremhever brystkasse og skuldre blant annet. De er laget for å fremstå autoritær.

• Liker 3
Gjest Memories
Skrevet

Har ikke merket at jenter/damer har oppført seg slik på flyplassen hvor jeg jobber. Men så er jo securitas uniformen relativt stygg også da.

Skrevet

Dette kan jeg ikke svare på, for vektere er like interessant som svartsnegler i hagen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jeg ikke svare på, for vektere er like interessant som svartsnegler i hagen.

Jeg synes det samme om innvandrere.

Nei vent, det jeg sa er jo galt å si, det du sa er helt greit. Merkelig..

Anonym poster: 5e0c071fc25db631ec030b0a0071c9ea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne unge jenter gjør det, siden de tror de er "karer" =)

Jeg tenner ikke på vektere.

Anonym poster: 706b2c796beaf047c0439b8bcda43810

Skrevet
Kjæresten min syns det bare er teit med uniformen og hele konseptet med vektere, det syns jeg til en viss grad selv også. Jobben er kjedelig, jeg er skikkelig lei selv om jeg bare jobber deltid i tillegg til studiene og om et par måneder kommer jeg aldri til å jobbe som det igjen.Anonym poster: 8768729d39f70e5e1f7ff48fd30aa7e1

Uduglige og kunnskapsløse medarbeidere som ikke evner å se poenget med sin egen jobb, er noe bransjen absolutt ikke trenger. Så da er det bare positivt at du snart skal slutte.

• Liker 1
Skrevet

Jobben kan man lett bytte, det kan man dog ikke gjøre med etnisiteten sin.

• Liker 1
Skrevet

At vektere liksom skal være unyttige må være dagens mest idiotiske påstand.

Er likevel enig i at et par av vekterselskapene har litt for politi-wannabe-uniform.

Skrevet

Ja, for det er jo sammenlignbart.

Det jeg mente med det var jo at det ikke gjør meg noe om de er tilstede fordi jeg vet de gjør en jobb, men det er ikke sånn at jeg med glede skulle hatt de der lell. Akkurat som med mennesker generelt, jeg bryr meg ikke. De er der, so what.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenner absolutt ikke på vekteruniform, men jeg synes gutter i uniform er barske.. Spesielt operatører i industrien med litt skitne arbeidsklær.. :)

Anonym poster: 11b0fba6ede8aa4a238415221274bc85

• Liker 1
Skrevet

Fetisjer er ikke nødvendigvis logiske. Folk tenner på stuepikeuniformer, netting og lateks uten at man må ha myndighet og trening for å bære noe av det. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vektere går i en type uniform som er inspirert av forsvaret og politiet. Disse har gjerne en oppbygging som fremhever brystkasse og skuldre blant annet. De er laget for å fremstå autoritær.

Greit at de ligner på politi, men fremhever uniformen brystkasse og skuldre? det har ikke jeg lagt merke til.

Skrevet

Greit at de ligner på politi, men fremhever uniformen brystkasse og skuldre? det har ikke jeg lagt merke til.

Snittet og formen. Jeg kan lite om teknisk sjargong innen mote osv - så det får noen andre ta seg av.

Skrevet

På kjøpesenteret hvor jeg jobber er vekterne like høye som meg, kanskje lavere også, har babyface og ser ut som 6.klassinger. Direkte pinlig å se på de der de kommer ruslende rak i ryggen og med majestetiske og myndige blikk. De ser ikke like stilige ut når jeg møter de på søppelrommet etter endt arbeidsdag, der de står med søppel opp til hoftene og rydder og styrer :fnise: Stod kanskje ikke noe om akkurat den arbeidsoppgaven når de søkte på jobben

Skrevet

Jeg jobber deltid på et kjøpesenter selv og ser stadig til disse mannfolka i Securitas.. Kan ikke si jeg noen gang har hatt noen interesse for dem pga. uniformen.

Skrevet

Sammenlignet med andre uniformer er de ikke mye å skryte av

Sammenlignet med en fyr uten uniform kan de være ganske ok å se på.

Sammenlignet med slangeskinnsbukse og flanellskjorte er de dritsexy!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...