Santflows Skrevet 7. januar 2013 #1 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei. Jeg har en katt som jeg har merket prøver å dra ut sine klør. Dette pleier hun å gjøre i sammenheng med vaskerunden sin. Hun gjør dette bare på forlabbene, da hun først biter litt i klørne, og deretter drar de mot seg og slipper. Hun har ikke så god sammentrekningsevne (eller hva man kaller det) i labbene, da klørne som oftest stikker ut. Det er noe man kan høre når hun går på gulv også. Det som også er rart er at når jeg tar fingeren min foran ansiktet hennes, snuser hun litt på den, og begynner å bite på neglen min. Haha for en rar katt jeg har. Men er det noe dere har opplevd eller vet noe om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Del Skrevet 7. januar 2013 Katten prøver vel ikke å dra ut klørne sine, den biter vel bare negler. Anonym poster: e10cb432fafcc4d6b350c9691ece0d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Del Skrevet 7. januar 2013 Det gjør vår katt også, fælt å høre på, hører det kneppet når kloen slipper. Jeg tror hun bare renser de eller biter negler, kanskje renser tennene, vet ikke, men det er slik du beskriver. Hun er 10 år og har aldri dratt ut en klo. Anonym poster: 46641595c9e90d4a3e19d0e444bbd7a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. januar 2013 #4 Del Skrevet 7. januar 2013 Sliter hun med å trekke inn klørne, kan det hende hun prøver å slipe dem ned litt for at de skal bli mindre tykke. Vi hjelper katta vår med det problemet, da hun får sinnsykt lange klør (selvbestemt innekatt som ikke sliter så mye på klørne selv). Når vi klipper klørne, kan vi også plukke vekk overskuddskeratin som gjør at det blir vanskelig å trekke klørne inn. Hun synes det er en blodig majestetsfornærmelse når vi holder på å klippe, men det er tydelig at hun synes det er godt etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 7. januar 2013 #5 Del Skrevet 7. januar 2013 Katter renser klørne sine ved å lta tak i en og en klo med fortennene og trekke. Slik fjerner de alt som skulle ha festet seg til kloen. Du har sikkert lagt merke til at du har funnet 'hule' klør på gulvet ? Klør som nærmest ser ut som litt tykke 'hylser' rundt en ny klo, men med 'splitt' på undersiden ? Når en slik 'hylse' er klar til å klores av (de forsvinner oftes ved at katten klorer på noe), så kan den som regel også fjernes ved å trekke den av ved hjelp av tennene under klorensingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Santflows Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2013 Ja, det er sikkert det dere sier. Hun er jo jente og veldig renslig og pirkete. I tillegg til at hun ofte setter fast klørne i ting - og sliter med å få de ut. Men takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 7. januar 2013 #7 Del Skrevet 7. januar 2013 Hvis hun setter klørne fast i ting så vile jeg faktisk tatt en stussing av klørne. Spesielt nå på vinteren har klør lett for å bli litt i lengste laget. Mine som er innekatter stusser jeg klørne på med jevne mellomrom (dvs. jeg får lov på 2 av 3. Sistemann har mye 'guffent' knyttet til at noen holdt bakføttene hans, så der er det en liten svipp til vetrinæren som er løsningen ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #8 Del Skrevet 7. januar 2013 Katten vår som biter klør er ikke innekatt, men noe ganger blir de litt lange. Før var det et helvetes drama å få klippet klørne, nå gjør jeg det uhyre forsiktig mens hun sover. Alle parter fornøyd. Anonym poster: 344fc31579124fcc65b699ed72e58cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 7. januar 2013 #9 Del Skrevet 7. januar 2013 min pusi "biter" også i klørne sine under vaskerunden. men regner med at det er slik lille-pus sier, at de renser klørne de får vel skitt under neglene de og, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 7. januar 2013 #10 Del Skrevet 7. januar 2013 Åh, den fantastiske lyden......... De passer jo på å gjøre det når det er helt stille sånn at man skal høre det skikkelig godt også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. januar 2013 #11 Del Skrevet 7. januar 2013 Åh, den fantastiske lyden......... De passer jo på å gjøre det når det er helt stille sånn at man skal høre det skikkelig godt også da *snipp* *snipp* *snipp* *Hverdagslykke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Santflows Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Neste gang når vi skal til dyrlegen med henne skal jeg spørre om hun kan stusse klørne litt. Vil ikke gjøre det hjemme da jeg er både redd for å klippe feil, og for at hun skal klore meg. Kjøpte henne nemlig fra dyrebeskyttelsen, så jeg vet ikke helt enda hva hun reagerer negativt på (utenom å bli bært..) Endret 7. januar 2013 av Santflows Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå