Gjest Tex Skrevet 13. mars 2004 #1 Del Skrevet 13. mars 2004 ....flere som klør i fingrene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. mars 2004 #2 Del Skrevet 13. mars 2004 Ivherfall klør jeg etter å finne frem en god stol, høre humla suse og nyte en kald pils på terrassen. Enn så lenge er denne kjekk: Hagekalender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. mars 2004 #3 Del Skrevet 13. mars 2004 Hagen, ja.. :-? I fjor var det en setning som gikk igjen flere ganger mens vi satt ute og sløvet: "Vi tar det neste år!" Og det er jo i år. Hagen vår er en byggeplass og bør nok fikses opp i løpet av våren og sommeren. Men jeg gleder meg også til å sette meg ned i solen (hvis den kommer da) og lese eller skravle med naboene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mars 2004 #4 Del Skrevet 13. mars 2004 Uff..... kan ikke fordra hagearbeid, men i år tenkte jeg og droppe alt av blomster og heller satse på grønnsakshage. (noen med en erfaring eller to og dele med seg?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitte Skrevet 13. mars 2004 #5 Del Skrevet 13. mars 2004 Ja, jeg klør i fingrene. Tenk så deilig å være ute i hagen å jobbe og kose seg mens ungene leker og trives. Jeg hadde begynt å planlegge - men så kom snøen! Jeg elsker snø, men denne runden likte jeg ikke. Nå er ungene ute og hopper på ski, og det er jo koselig, men jeg skulle egentlig ønske de satt i sandkassa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 13. mars 2004 #6 Del Skrevet 13. mars 2004 Uff..... kan ikke fordra hagearbeid, men i år tenkte jeg og droppe alt av blomster og heller satse på grønnsakshage. (noen med en erfaring eller to og dele med seg?) Ja, det blir mer enn dobbelt så mye arbeid til neste år om du dropper alt i år. Og om du skulle være "smart nok" til å drøye det 5-10 år blir det en h*lvetes jobb å få sånn noenlunde i orden igjen! Jeg har dessverre (ufrivillig) efaring med begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 13. mars 2004 #7 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har begynt for her jeg bor blomstrer påskeliljene mine allerede. I dag har jeg malt ei hylle, som henger under vinduet på uthuset, blå og pottet om to knall rosa og en knall gul primrose. Jeg har vel mer en bakhage egentlig, men har mange planter. Jeg har også malt de grå murene knall hvite og treverket blått. Gleder meg til å grille! Men om vinteren savner jeg skikkelig snøvær.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. mars 2004 #8 Del Skrevet 13. mars 2004 JA!! Jeg klør virkelig i fingrene til å begynne i hagen, men på grunn av utbygging av huset blir det litt begrenset i år. Liksom ikke vits i å plante masse blomster når det kommer en stor og stygg gravemaskin for å rasere bedene nærmest huset likevel :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 14. mars 2004 #9 Del Skrevet 14. mars 2004 Ja, gleder meg masse! Er første våren vi har hage da, så jeg må jo ærlig innrømme at jeg må sette meg godt inn i hva som må, bør og kan gjøres og de beste / mest effektive måtene å gjøre det på. Tror jeg skal investere i en hagebok! Men en ting har jeg allerede gjort - satt løk. Gleder meg masse til snøen forsvinner og spirene mine dukker frem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henri Skrevet 14. mars 2004 #10 Del Skrevet 14. mars 2004 Yes, og jeg har allerede begynt!!! Endelig, har mange prosjekter på gang, og jeg verker etter å få dem unnagjort. For øvrig må jeg jo bare si at jeg allerede gleder meg til årets begivenheter begynner å blomstre, nemlig peonene mine...*sukk, så alt for lenge til* Og det spirer overalt, jeg blir bare i storhumør med en gang nnår det er prat om hage....juhu... *Vårhilsen-fra-Henri-som-har-lyst-til-å-slå-kolbøtte-på-plenen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mars 2004 #11 Del Skrevet 14. mars 2004 I løpet av ettermiddagen i dag har vi bestemt oss for å ha ETT prosjekt i sommer. Vi skal få ferdig hagen vår. Så da bør jeg vel begynne å glede meg da... Vi skal gjøre hagen trivelig, men den skal ikke kreve for mye vedlikehold. Det blir mye bark og småbusker (som ikke krever for mye). Blomster skal plantes i krukker og kasser, slik at vi begrenser ugress-spredningen. Vi har bygget en ganske stor terrasse, slik at vi slipper å ha for mye gress (gress = jobb). Hos oss skal sommeren nytes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 14. mars 2004 #12 Del Skrevet 14. mars 2004 Selv om jeg ikke er hjemme i egen hage koser jeg meg her i USA hvor det er vaar i massevis!!! Straalende sol ute, gresset har begynnt aa faa fin farge, det springer paa traer og krokus har begynt aa komme frem. Og olajakken ble tatt med over, og man trenger ikke annet med 14 pluss som akkurat naa. LOVELY! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 15. mars 2004 #13 Del Skrevet 15. mars 2004 Skal hjem og plante ned div frø i potter inne i dag, slik at de blir klar til å plantes ute når den tiden kommer. Har en "falsk brønn" i hagen, hvor det er koselig å ha mange forskjellige blomster. Ellers grov jeg opp alle blomsterbedene mine i høst. Skal fylle opp med ny jord og plante busker og dekke med bark. Er lei av å luke, men jeg skal sette buskene med litt avstand, slik at jeg får plass til pyntekrukker med blomster innimellom. Noen blomster må jeg ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modesty Skrevet 15. mars 2004 #14 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg har ikke hage jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå