Gjest zero Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Det har seg sånn at for en uke siden hadde jeg og min samboer en ENORM krangel som resulterte i at jeg sa han kunne pakke og stikke til h..... ut fra huset. Bokstavligtalt så gjore han det og var borte til i går. Han kom hjem og sa at fra nå skal av deles 50-50 og jeg skulle ikke få en krone mer pga av at han skulle spare penger om han igjen ble kastet ut. Tingen er den : Jeg har åpnet butikk, noe han og ville! noen måner tør jeg ikke kjøre meg ut lønninger pga av jeg prioriterer heller regninger på varene til jeg ser butikken begynner og går rundt. det syntes han og var en god ide. han thener gode penger, og det er pga av at jeg er snill og lar han ha 2 jobber som krever at han er MYE borte fra meg og barna. Men med tanke på at han står for mye av det økonomiske er det greit. Men nå som han mener alt det hær, mener jo jeg at han må jobbe mindre å være mer hjemme med barna. det er han heller ikke interessert i :'( føler at mitt idiotiske klikk ødela tryggheten jeg hadde og tankene om en god fremtid :/ vil jo lønne seg mer for meg og gjøre det slutt å gå til NAV!
I Grosny Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Det har seg sånn at for en uke siden hadde jeg og min samboer en ENORM krangel som resulterte i at jeg sa han kunne pakke og stikke til h..... ut fra huset. Bokstavligtalt så gjore han det og var borte til i går. Han kom hjem og sa at fra nå skal av deles 50-50 og jeg skulle ikke få en krone mer pga av at han skulle spare penger om han igjen ble kastet ut. Tingen er den : Jeg har åpnet butikk, noe han og ville! noen måner tør jeg ikke kjøre meg ut lønninger pga av jeg prioriterer heller regninger på varene til jeg ser butikken begynner og går rundt. det syntes han og var en god ide. han thener gode penger, og det er pga av at jeg er snill og lar han ha 2 jobber som krever at han er MYE borte fra meg og barna. Men med tanke på at han står for mye av det økonomiske er det greit. Men nå som han mener alt det hær, mener jo jeg at han må jobbe mindre å være mer hjemme med barna. det er han heller ikke interessert i :'( føler at mitt idiotiske klikk ødela tryggheten jeg hadde og tankene om en god fremtid :/ vil jo lønne seg mer for meg og gjøre det slutt å gå til NAV! Jeg anbefaler deg å stenge butikken og gå til Nav og melde deg arbeidsledig. Når du har problemer med lønnsutbetalingene så ligger du og svømmer på særdeles tynn is. Det høres ut som om økonomien ikke passer helt med lovens krav, og slik drift er veldig, veldig farlig. Du risikerer rett og slett personlig konkurs. Personlig konkurs er en katastrofe som mange aldri klarer å reise seg fra. Jeg er forresten usikker på om typen din mener det han sa permanent, eller om det var ett utrykk for øyeblikkets sinne. 1
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Er det så rart da.... Når du truer med å kaste han ut så ville jeg tro at han ble veldig fornærmet. Synes det veldig dårlig gjort å komme med sånne trusler pga en krangel. Vil si at det ikke er mye stabilitet i forholdet da. Hvordan hadde du reagert dersom han hadde sagt dette til deg etter en krangel? Føler sikkert at han bor på nåde hos deg....
Gjest regine Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Hvis det økonomiske skal deles 50-50, så skal også barnepass/husarbeid deles på samme måten. Det må du bare kreve av samboeren din. Da kan nemlig du bruke mer tid på butikken/få deg en liten ekstrajobb, og på den måten gjøre ditt for det økonomiske samarbeidet. Godtar han ikke det, så kan du heller ikke godta at han ikke skal bidra mer økonomisk. Dette handler om å få både i pose og sekk, noe han åpenbart tror han har rett til.....
Gjest navnelapp Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Dokke bør snakke saman, ganske enkelt, utan å krangle, klikke på kvarandre og oppføre dokke som dustar. Be han om ein samtale, sei at du tenker å forholde deg roleg, og at du ber han om å gjere det same. Og så legg du ein plan framover saman med han for korleis dette skal handterast. 2
Sophia Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Det har seg sånn at for en uke siden hadde jeg og min samboer en ENORM krangel som resulterte i at jeg sa han kunne pakke og stikke til h..... ut fra huset. Bokstavligtalt så gjore han det og var borte til i går. Han kom hjem og sa at fra nå skal av deles 50-50 og jeg skulle ikke få en krone mer pga av at han skulle spare penger om han igjen ble kastet ut. Tingen er den : Jeg har åpnet butikk, noe han og ville! noen måner tør jeg ikke kjøre meg ut lønninger pga av jeg prioriterer heller regninger på varene til jeg ser butikken begynner og går rundt. det syntes han og var en god ide. han thener gode penger, og det er pga av at jeg er snill og lar han ha 2 jobber som krever at han er MYE borte fra meg og barna. Men med tanke på at han står for mye av det økonomiske er det greit. Men nå som han mener alt det hær, mener jo jeg at han må jobbe mindre å være mer hjemme med barna. det er han heller ikke interessert i :'( føler at mitt idiotiske klikk ødela tryggheten jeg hadde og tankene om en god fremtid :/ vil jo lønne seg mer for meg og gjøre det slutt å gå til NAV! Oi så snill du er da, som lar han ha to jobber så han kan forsørge deg Han er ikke ansvarlig for din økonomi. Går ikke butikken din rundt, så går den ikke rundt. Da må du finne deg noe annet å gjøre. 7
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Eier dere bolig sammen ? Eier du boligen siden du kunne true med å kaste han ut (og ikke motsatt)? Eller leier dere? Om han står for så godt som hele inntekten, så kan ikke jeg se for meg hvorfor han skulle behøve å spare, det er heller du som må skaffe deg en stabil inntekt å hvile på om dette forholdet ikke er stabilt. Vanskelig å si noe om hvem som er urimelig her uten å ha mer detaljer om eiendom og formue. Dersom av en eller annen grunn han ikke har noe eiendomsrett der dere bor nå (og du truet med å kaste han ut) og ingen oppspart formue, så forstår jeg godt at han vil spare opp egenkapital.
pressplay Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 La oss oppsummere: - Han betaler størstedelen av alle utgifter - Noen ganger tar du ikke ut lønn til deg selv. Mao. han er med å sponse din bedrift da det at han forsørger deg gjør at du ikke trenger lønnen. - Han jobber ræven av seg med to jobber (ja tenk, det er faktisk en måte å bidra til familielivet) - Du truer med å kaste ham ut Er det rart han vil prøve å forsikre seg litt? PS: Hvorfor tror kvinner at det menn aller helst ønsker er å jobbe mest mulig? 9
Gjest nobilian Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Hvis det økonomiske skal deles 50-50, så skal også barnepass/husarbeid deles på samme måten. Det må du bare kreve av samboeren din. Da kan nemlig du bruke mer tid på butikken/få deg en liten ekstrajobb, og på den måten gjøre ditt for det økonomiske samarbeidet. Godtar han ikke det, så kan du heller ikke godta at han ikke skal bidra mer økonomisk. Dette handler om å få både i pose og sekk, noe han åpenbart tror han har rett til..... Det dreier seg vel mest om at å hive ut livspartneren din alltid vil ha konsekvenser.. Før det skjedde hadde jo mannen ingen problemer med fordelingen, slik TS framstiller det. Å bli kasta ut fra sitt eget hjem gir et annet fokus, og TS kan skylde seg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Skal han dele alt 50/50 så får det vel gjelde alt da, også barnepass og husarbeid regner jeg med? Hvorfor tror enkelte at bare de jobber så skal de slippe unna med alt annet ansvar?Tror dere kvinner sitt største ønske er å sitte hjemme som en eller annen vaskehjelp og barnepasser? Jeg hadde gjort det slutt hvis han skal true deg på den måten, han kan gjøre slik at du går konkurs og er gjerrig i tillegg. Anonym poster: 02d94ace27a9fcf4b5593cbb5e7a992f 1
pressplay Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Skal han dele alt 50/50 så får det vel gjelde alt da, også barnepass og husarbeid regner jeg med? Hvorfor tror enkelte at bare de jobber så skal de slippe unna med alt annet ansvar?Tror dere kvinner sitt største ønske er å sitte hjemme som en eller annen vaskehjelp og barnepasser? Jeg hadde gjort det slutt hvis han skal true deg på den måten, han kan gjøre slik at du går konkurs og er gjerrig i tillegg. Anonym poster: 02d94ace27a9fcf4b5593cbb5e7a992f Hva er viktigst? Barnepasset eller økonomisk forsørging? Svar: Begge er like viktig på hver sin måte. Man kan ikke la ungene gå for lut og kaldt vann, men man er også nødt til å få inn nok penger til at hjulene går rundt. Tror dere at menns største ønske er å jobbe hele tiden og ikke ha tid til familien? Hvorfor er det alltid slikt at barnepass alltid er så uendelig mye tyngre enn å jobbe hele dagen? Jeg vet om mange menn som kunne ønske seg mer tid med ungene, men oppfatter sin oppgave som mann å sørge for at familien har nok økonomiske midler til å klare seg og derfor, mot sin egentlige vilje, jobber mer enn 100% for at kvinnen skal få lov til å jobbe 60-80% fordi hun vil ha mer tid med barna. I denne situasjonen drar ikke kvinnen inn nok penger tydeligvis og mannen må jobbe mye. Det springende punktet her er at kvinnen truer med å kaste ham ut og mannen må omprioritere slik at han må tenke på seg selv.
Wildy Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Min samboer driver eget firma. I begynnelsen bar det seg dårlig; og han var knall blakk på privaten. Første gangen han bad meg med ut på middag hadde han lånt penger av revisoren.... Ja, jeg stod for mye av økonomien de første årene. Og jobbet mye. Det gjorde han også. I dag går firmaet så det suser. OG nå er det han som tar den største andelen av utgifter. Jeg er veldig glad for at jeg turde å satse den gangen han også var blakk, og firmaet såvidt bar seg. Nå var vi enige om veien å gå; vi gav det tre år. Om ikke firmaet begynte å lønne seg slik at det var mulig å ta ut en anstendig lønn ville det bli avviklet Og jeg var både forberedt og innstilt på å stå for det meste av privat økonomi i de årene det tok. Vi kranglet aldri om penger ( og gjør det heller ikke nå), vi hadde en avtale. Snakk om det, krangling er sjelden nyttig. 2
pressplay Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 Min samboer driver eget firma. I begynnelsen bar det seg dårlig; og han var knall blakk på privaten. Første gangen han bad meg med ut på middag hadde han lånt penger av revisoren.... Ja, jeg stod for mye av økonomien de første årene. Og jobbet mye. Det gjorde han også. I dag går firmaet så det suser. OG nå er det han som tar den største andelen av utgifter. Jeg er veldig glad for at jeg turde å satse den gangen han også var blakk, og firmaet såvidt bar seg. Nå var vi enige om veien å gå; vi gav det tre år. Om ikke firmaet begynte å lønne seg slik at det var mulig å ta ut en anstendig lønn ville det bli avviklet Og jeg var både forberedt og innstilt på å stå for det meste av privat økonomi i de årene det tok. Vi kranglet aldri om penger ( og gjør det heller ikke nå), vi hadde en avtale. Snakk om det, krangling er sjelden nyttig. Dette klarte dere fordi dere valgte å dra lasset sammen! Godt jobbet til dere begge to! TS truer med å kaste ut sin mann. Da forstår jeg godt at han ikke vil ta risikoen med å få hennes firma opp på bena for så å stå uten tak over hodet.
Bjørkeris Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 Du må forstå at din samboer hjelper deg med å starte firmaet ditt i og med at han har to jobber og lar deg drive firmaet uten å ta ut lønn. Han gjør deg en kjempetjeneste. Jeg synes du framstår som utakknemlig og egoistisk. Ville du jobbet to jobber og hjulpet ham med å starte en bedrift? Hva om du finansierte bedriften hans og han bare kastet deg på dør? Du må legge deg på kne og be om tilgivelse og forklare at du var dum og at han betyr alt for deg.
Rararara Skrevet 8. januar 2013 #15 Skrevet 8. januar 2013 Om en krangel kan få deg til å kaste ham ut av huset skjønner jeg godt at han vil sikre seg økonomisk.. Dere må sette dere ned og snakke sammen! Var det en alvorlig krangel dere hadde håper jeg dere har ordnet opp i det og lagt det bak dere. Kan hende er han ikke villig til å ofre seg så mye som du trenger for å få butikken din til å gå. Kanskje sier han dette som en hevn? Som sagt: snakk sammen, legg en plan og få oversikten. Og for all del..begynner dere å krangle, så ikke kast ham ut fra sitt eget hjem! Respekt må gå begge veier, og jeg vil si det skal mye til for å rettferdiggjøre å kaste sine barns far ut av huset..
I Grosny Skrevet 8. januar 2013 #16 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Min samboer driver eget firma. I begynnelsen bar det seg dårlig; og han var knall blakk på privaten. Første gangen han bad meg med ut på middag hadde han lånt penger av revisoren.... Ja, jeg stod for mye av økonomien de første årene. Og jobbet mye. Det gjorde han også. I dag går firmaet så det suser. OG nå er det han som tar den største andelen av utgifter. Jeg er veldig glad for at jeg turde å satse den gangen han også var blakk, og firmaet såvidt bar seg. Nå var vi enige om veien å gå; vi gav det tre år. Om ikke firmaet begynte å lønne seg slik at det var mulig å ta ut en anstendig lønn ville det bli avviklet Og jeg var både forberedt og innstilt på å stå for det meste av privat økonomi i de årene det tok. Vi kranglet aldri om penger ( og gjør det heller ikke nå), vi hadde en avtale. Snakk om det, krangling er sjelden nyttig. Hadde dere en grunn til å tro at det skullle gå bra etter hvert? Magefølelsen min er ganske pessimistisk i forhold til Zero sitt firma, og jeg gjetter at hennes fremtidsutsikter er verre. Men jeg har for lite informasjon til å si noe sikkert. Jeg ble bare litt skremt av alt jeg leste mellom linjene i innlegget hennes. Jeg gjetter at mannen din både er en sterkere forretningsmann og er i en bedre bransje enn Zero. Endret 8. januar 2013 av I Grosny
Wildy Skrevet 8. januar 2013 #17 Skrevet 8. januar 2013 Hadde dere en grunn til å tro at det skullle gå bra etter hvert? Magefølelsen min er ganske pessimistisk i forhold til Zero sitt firma, og jeg gjetter at hennes fremtidsutsikter er verre. Men jeg har for lite informasjon til å si noe sikkert. Jeg ble bare litt skremt av alt jeg leste mellom linjene i innlegget hennes. Jeg gjetter at mannen din både er en sterkere forretningsmann og er i en bedre bransje enn Zero. Ja, vi var rimelig sikre på at dette kom til å lønne seg etterhvert. Men det tar tid å få et firma opp og gå. Men man må ha en avtale på hvordan man gjør det med penger, og et tidsperspektiv.ikke bare for husfredens skyld; men hvor lenge skal man drive noe som ikke gir avkastning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå