AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Før vi fikk barn, var vi ganske sosiale. Spessielt brødrene til mannen min var ofte på besøk, (nesten litt for ofte), og det var kjempe koselig. Vi tok litt å drikke og hygget oss. Så fikk vi første barn, da ble besøkene litt mindre, men de var fortsatt innom en god del, og jeg har aldri nektet dem å drikke, selv om vi har barn, men jeg drikker meg selvsagt ikke full så lenge barna er hjemme! Men så fikk vi nr 2, og nå er det ingen som gidder å komme innom lenger.... Vi inviterer, men som regel finner de en eller annen fest å gå på i stedet, eller så sitter de hjemme å drikker... Jeg har som sagt aldri nektet dem å drikke her, og de kommer stort sett etter leggetid uansett. Så enden på visa er jo at mannen og jeg sitter hjemme å kjeder oss hver eneste helg, vi kommer oss jo ikke ut, så vi prøver å invitere folk hit, for å være sosisale men det er ingen som vil være med oss lenger etter vi fikk barn. Og jeg er veldig obs på å prate minst mulig om barna hvis ingen spørr, for at ikke folk skal blir lei av barnepreik. Har dere andre det slik også???? Jeg føler meg rett og slett ensom for tiden.... Anonym poster: 61e7f7f7dc38bcd09b87f67135570737
Gjest Corex Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Har bare vært mor i noen mnd så kanskje litt tidlig å si hvordan det vil bli, men foreløpig har det ikke vært noe forskjell her. Kan du ikke få barnevakt til barna så kan dere dra ut med venner. Kanskje de syns det blir dumt å alltid skulle komme på besøk til dere med barn hjemme?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Den åpenbare løsningen er vel å få barn nummer tre og fire, slik at dere blir så slitne og trøtte at dere glemmer at dere er ensomme... Neida, bare tuller. Men hva med å gå ut av og til hver for dere? Bli med på noe som andre tar initiativ til, i steden for å alltid invitere hjem til dere selv? Anonym poster: 9dc0ff964bbff235511a3f10caa2e605
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 TS Takk for svar. Minste er bare 3 mnd, så er ingen som vil være barnevakt for han, og heller ingen som tørr å ha begge to samtidig... Mannen har vært ute ett par ganger alene, men jeg får ikke lov... Ble invitert på babyshower i helgen som var, og måtte da pent ta med minsten, for mannen orker ikke begge alene. Jeg ammer ikke, så det er ikke ett problem. Det jeg ikke skjønner, er at de var hjemme hos oss ofte før vi fikk barn, men har brått slutta nå... Når det gjelder mannens brødre burde de jo også ha en viss innteresse for å hilse på onkelbarna sine av og til...? Anonym poster: 61e7f7f7dc38bcd09b87f67135570737
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 JEg hadde ikke ville vært hos noen for å sitte å drikke alkohol(om det er snakk om mer enn ett par glass vin for kosens skyld) hos noen som hadde barn! Ikke så kult om eldstemann står opp å kommer ned i stuen Alt etter alder og livssituasjon hos brødrene hans kan du ikke forvente noe særlig. Her er kun 2 av 4 brødre over middels interessert i onkelungen sin:) De 2 andre er ikke alltid de gidder å prate/leke med henne i familieselskaper engang:) De er alle mellom 16 og 23 år gamle. Hadde de vært eldre og kanskje hatt barn selv hadde jeg følt jeg kunne forventet mer, at de kanskje ville ta henne med på lekeland alene en dag f.eks Anonym poster: e73a6fff034ab4b1cde04e7852591641
Britt Banditt Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Høres ut som om dere har større problemer enn at folk ikke kommer på besøk. Mannen orker ikke begge alene? Hva er det for noe tull? Det hadde ikke jeg funnet meg i, og det bør ikke du heller. Neste gang du blir invitert til noe så får du fortelle han at han er FAREN til ungene, ikke en lekekamerat eller barnevakt. Det er like mye hans ansvar som ditt å ta seg av dem. 5
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Er ikke sikkert at dette er problemet, men kanskje folk syntes det har blitt kjedelig hos dere. De vil på fest, men hos dere er det bare hysj, ikke prat så høyt. Ungene er ovenpå. Å nei vi kan ikke ha på musikk fordi det kan vekke ungene. Oh, ikke drikk så mye siden vi har unger her. Ikke dans og hopp, ikke le høyt osv. Er ikke sikkert dere har merket det selv at det har blitt slik. Da drar de heller til andre der de kan ta det fullt ut. (Tenker ikke at dette er noe dere minner dem om, men heller noe de merker/føler.) Og til dette med mannen. Jeg hadde aldri tolerert det! For noe tull, herregud.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Sånn er gubben min å, ser ikke etter unga sine alene nei, og de er 2 og 3 år. Anonym poster: 0c78104308bc946cd660903dbe675f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå