AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hei. Jeg har nettopp laga gmail-konto. Aldri hatt det før, kun en online-mail, men har måttet lage en ny pga at jeg har fått smarttelefon og må kunne sende mail fra en nettbasert konto. Problemet er hvilket navn som vises over mailene i innboksen (og muligens også hos mottaker). Jeg har gjort dette: http://www.wikihow.com/Change-Your-Name-on-Gmail Men likevel har jeg et problem. Jeg har dobbeltnavn, uten bindestrek. La oss si at jeg heter Stina Beate. Når jeg mottar en mail og åpner denne står det fullt navn og e-mail adresse øverst. men under den står det bare "til Stina". Det ser kjemperart ut for meg, jeg identifiserer meg rett og slett ikke med bare det første navnet. Er det noen måte jeg kan legge inn begge på? Hvis noen kaller meg bare "Stina" er det som om de snakker til noen helt andre. På forhånd takk for hjelpen. Anonym poster: cf28769d58979fcbf52cda05d9386f8e
TMB Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Vet ikke hvordan man kan endre det, men hos meg står det bare "til meg".
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Aha! Greia er at jeg har overført mailer til gmail-kontoen fra online-kontoen (altså kommer de begge steder). Lurer forsåvidt også på hvordan jeg skal beholde dem på gmail, for nå forsvinner de derfra når jeg har lest dem. De som kommer fra online-mailen har til "Stina", mens de som kommer direkte fra gmail har til "meg". Anonym poster: cf28769d58979fcbf52cda05d9386f8e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 En annen ting som er veldig rart er at når mailer blir videresendt fra den vanlige mailen min, og jeg har sett dem på mobilen, er de ikke lenger i gmail-innboksen når jeg åpner gmail fra macen. Noen ideer der?` Anonym poster: cf28769d58979fcbf52cda05d9386f8e
Zzyzx Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Det spørs litt på hvordan du har koblet mailen på telefonen, men jeg mistenker Pop. I så tilfelle kan du finne fram til bildet under i settings og endre det jeg har så uendelig vakkert markert i gult. Og det skal altså stå at kopien skal beholdes. Litt avhengig av hva slags mobil du har, så kan det være en idé å bruke gmail via app istedenfor, for da unngår du hele problematikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå