Edie Skrevet 13. mars 2004 #1 Skrevet 13. mars 2004 Hvilken musikk har dere valgt i kirken? Hva skal være deres inngangsmarsj, utgangsmarsj, salmer, evt. andre innslag?
April Skrevet 13. mars 2004 #2 Skrevet 13. mars 2004 Vi skal ha inngang: Trumpet Voluntary salmer: ikke bestemt ennå solosanger: Det vacraste og From this moment on utgang: Canon i D
Gjest Tex Skrevet 13. mars 2004 #3 Skrevet 13. mars 2004 Prosesjonsmarsj: Canon in D major av Pachelbel Inngangsmarsj: Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke Salme 1: Å leva det er å elska Salme 2: Lovsyng Vår Herre Trompetsolo: ikke heeelt bestemt (alt: Men går jag õver ängarna Utgangsmarsj: ikke heeelt bestemt (alt: Jan Magne Førdes Brudemarsj
Holly Hobbie Skrevet 13. mars 2004 #4 Skrevet 13. mars 2004 Inngangsmarsj (for meg og pappa): Purpose av Richard Nordraak (maatte ha den - jeg har spilt den paa piano i aarevis!). Salmer: Deilig er jorden, med to norske og ett engelsk vers. Vandre i Guds lys. Hvis det er plass til tre salmer, skal jeg prove aa finne en engelsk en som ogsaa nordmenn kan (tips, anyone?). Soloinnslag: Aner ikke! Tips mottas med takk. Vi har en profesjonell sangerinne (sopran), men vi har ikke diskutert hva hun skal ynge ennaa. Utgangsmarsj: Mendelsohns fra en midtsommernatts drom.
Catzy Skrevet 13. mars 2004 #5 Skrevet 13. mars 2004 Når det gjelder engelske bryllupssanger tror jeg "All things bright and beautifull" er en gjenganger. Og den tror jeg de fleste nordmenn har hørt og evt. sunget før også. Ellers er den ganske grei å bli med på. Catzy
Vendelin Skrevet 13. mars 2004 #6 Skrevet 13. mars 2004 Bare valgt inngang foreløpig og det blir "May it be" enya fra ringenes herre
Gjest Seleena Skrevet 13. mars 2004 #7 Skrevet 13. mars 2004 Kva med "You raise me up" av Secret Garden til solosang? Den er flott..
Holly Hobbie Skrevet 13. mars 2004 #8 Skrevet 13. mars 2004 Kva med "You raise me up" av Secret Garden til solosang? Den er flott.. Den har jeg faktisk tenkt paa! Takk for paaminnelsen! Catzy: skal undersoke naermere vedr. den sangen!
Edie Skrevet 13. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2004 Amazing Grace er jo også flott, og en sang mange nordmenn kan også vil jeg tro.
Catzy Skrevet 13. mars 2004 #10 Skrevet 13. mars 2004 Amazing Grace er fin, men det er ikke verdens enkleste sang å synge for de fleste. På den annen side, det er kanskje ikke "All things bright.." heller. Prøv å søke etter hymns og psalms på nettet, og se om det er noen som ser ut til å være mer populære enn andre på kirke-sider. Catzy
Pip Skrevet 13. mars 2004 #11 Skrevet 13. mars 2004 Me hadde: Inngongsmarsj: Brudemasrj fra Øre m/Orgel og trompet Utgongsmarsj: Bruremarsj av Jan Magne Førde m/orgel og trompet Salmer: 'Vi rekker våre hender frem', 'Stor er din trofasthet' og 'Ingen er så trygg i fare'. Solistinnslag: 'Bryllaupssong' Skulle eg hatt ein engelsk salme, ville det nok blitt 'Amazing Grace'
Pip Skrevet 13. mars 2004 #12 Skrevet 13. mars 2004 ...'Be thou my vision' er forresten kjempefin - og mange nordmenn kan den - fordi han finst på norsk òg! ('Deg å få skode')
Lullu Skrevet 13. mars 2004 #13 Skrevet 13. mars 2004 Jeg syntes det er SÅÅÅÅ vanskelig med inngangsmarsj og utgangsmarsj jeg. Klarer ikke å bestemme oss........ Hvor kan jeg høre Trumpet Voluntary utenom på Kollandsrud (kan ikke laste ned programmet på maskinen. For fullt!)? Liker godt Wagners Lohengrin som inngangsmarsj....eller Mendelssohn. Utgangsmarsjen blir nok Herb Albert sin "Spanish fly" (sambo spiller denne alltid på fest, og alle forbinder denne med han. Den spilles b.l.a. på Fjernsynskjøkkenet. Er et komisk innslag som vennegjengen nok kommer til å more seg over). Ellen Nikolaysen skal synge 2 sanger. Ave Maria og From this moment on. Salmer er ikke bestemt, men vi liker godt "Kjærlighet er lysets kilde" og "Å leva det er å elska".
Gjest Poirot Skrevet 13. mars 2004 #14 Skrevet 13. mars 2004 Inngangsmarsj (for meg og pappa): Purpose av Richard Nordraak (maatte ha den - jeg har spilt den paa piano i aarevis!). Salmer: Deilig er jorden, med to norske og ett engelsk vers. Vandre i Guds lys. Hvis det er plass til tre salmer, skal jeg prove aa finne en engelsk en som ogsaa nordmenn kan (tips, anyone?). Soloinnslag: Aner ikke! Tips mottas med takk. Vi har en profesjonell sangerinne (sopran), men vi har ikke diskutert hva hun skal ynge ennaa. Utgangsmarsj: Mendelsohns fra en midtsommernatts drom. Popelka: Har vært i engelsk bryllup der de sang Amazing Grace.
Gjest Tex Skrevet 13. mars 2004 #15 Skrevet 13. mars 2004 Noe som vet hvor man kan høre Jan Magnes marsj?
Maxine Grey Skrevet 14. mars 2004 #16 Skrevet 14. mars 2004 http://www.jazz-vas.no/inc/getfile.asp?Art...Type=audio/mpeg konsertversjon - lang innledning
Maxine Grey Skrevet 14. mars 2004 #17 Skrevet 14. mars 2004 finnes en link ned på siden her, men den virker ikke!!! http://www.janmagneforde.no/album.htm
Arwen Skrevet 14. mars 2004 #18 Skrevet 14. mars 2004 inngang: mendehlson salmer: å leva det e rå elska, kjærlighet fra gud, blott en dag utgang: canon in D Vi må ha ett annet stykke enn mendhelson når brudepikene går inn, for de går inn før meg og pappa. Aner ikke hva det blir enda.
Ingeborg Skrevet 14. mars 2004 #19 Skrevet 14. mars 2004 Til inngang: Bruremarsj fra Øre Salmer er ikke bestemt ennå Solostykker: Et for harpe (sannsynligvis noe av Fauré, min søster) og et med gitar og sang (hans forlover) Til utgang: Bruremarsj av Jan Magne Førde i eget arr., med fele først og blåsere etterpå.
Jens Skrevet 14. mars 2004 #20 Skrevet 14. mars 2004 Inngang: Canon i D , Johan Pachelbel Salmer:vet ikke ennå Solist innslag: Heaven av Bryan Adams Utmarsj: Mendelsohn(midtsommernatts drøm)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå