Gå til innhold

Voldelig forhold - Politiet anmeldte forholdet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I et år levde jeg i et voldelig forhold, og i sommerferien i år endte en situasjon med min gamle samboer så ille at jeg måtte kontakte politiet. Jeg ringte da 112 og snakket med de til politiet kom på døren og hentet meg ut. De satt da med meg til jeg fikk noen til å hente meg, han fikk beskjed om å holde seg unna meg. Dagen etter dro jeg på avhør, der satt jeg en times tid. Det ble tatt bilder av merker og jeg fortalte om tidligere hendelser og så videre. Dette var jo ikke første gangen.

Politiet skulle da følge det opp. Han ble oppringt samme uken, og fikk time til avhør noen dager senere. Da hadde han ikke møtt opp (dette fikk jeg vite av felles venner) I senere tid har han heller ikke fått noen ny time til avhør. Jeg har heller ikke hørt noe politiet. For et par måneder siden ringte jeg ned på politistasjonen for å høre hva som hendte med saken, om den var henlagt eller om de hadde kommet frem til noe.

Da fikk jeg beskjed om at den ikke var henlagt, men at de ikke hadde kommet i kontakt med han. Jeg oppga da en bostedsadresse jeg visste han oppholdt seg på til de fleste av døgnets tider. (Hos et familie medlem av han) Politimannen takket for informasjonen og de skulle fortsette saken videre. Enda har jeg ikke hørt noe fra de. Det er nå 2-3 måneder siden jeg ringte dit. Og politiet anmeldte forholdet som hendte i sommer i slutten av August en gang.

Noen som har opplevd lignende situasjon hvor det har tatt så lang tid?

Anonym poster: 012cf821d4d6d956a270a3c8ad4432ee

Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Da fikk jeg beskjed om at den ikke var henlagt, men at de ikke hadde kommet i kontakt med han. Jeg oppga da en bostedsadresse jeg visste han oppholdt seg på til de fleste av døgnets tider. (Hos et familie medlem av han) Politimannen takket for informasjonen og de skulle fortsette saken videre. Enda har jeg ikke hørt noe fra de. Det er nå 2-3 måneder siden jeg ringte dit. Og politiet anmeldte forholdet som hendte i sommer i slutten av August en gang.

Er det mulig?

Jeg vet ikke hva som tar så langt tid. Kanskje de trenger hjelp til å knyte skoene sine. Du får ta en telefon ned på stasjonen og høre.

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig?

Jeg vet ikke hva som tar så langt tid. Kanskje de trenger hjelp til å knyte skoene sine. Du får ta en telefon ned på stasjonen og høre.

Var det da.. Jeg får jo aldri noe svar der nede. Det kan vel umulig ta så lang tid? Har en ny samboer som sloss på fylla her for et par måneder tilbake, han har fått boten sin nå og jeg har ikke engang fått vite hva som skjer med saken min..

Anonym poster: 10e78800b8fa49d9e3afb38240bb97c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor det tar så lang tid, men kan hvertfall fortelle at jeg også opplever det som at saker hos politiet kan ta fryktelig lang tid. Har selv vært offer for brannstiftelse/forsøk på mordbrann, hvor det har gått mange måneder, over et halvt år, og vi har ikke hørt et kvekk. Til tross for at det finnes bevismateriale og vitner.

Anonym poster: 35522156bcfe283f94e8658ea364f302

AnonymBruker
Skrevet

Var det da.. Jeg får jo aldri noe svar der nede. Det kan vel umulig ta så lang tid? Har en ny samboer som sloss på fylla her for et par måneder tilbake, han har fått boten sin nå og jeg har ikke engang fått vite hva som skjer med saken min..

Du kan virkelig det der med å finne de gode guttene :rolleyes:

Anonym poster: bbd65fda118176f4036ac11fe4c9edc9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan virkelig det der med å finne de gode guttene :rolleyes:

Anonym poster: bbd65fda118176f4036ac11fe4c9edc9

Ja, sannelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor det tar så lang tid, men kan hvertfall fortelle at jeg også opplever det som at saker hos politiet kan ta fryktelig lang tid. Har selv vært offer for brannstiftelse/forsøk på mordbrann, hvor det har gått mange måneder, over et halvt år, og vi har ikke hørt et kvekk. Til tross for at det finnes bevismateriale og vitner.

Anonym poster: 35522156bcfe283f94e8658ea364f302

Hmm.. Rart det der! Skulle ikke tatt så veldig lang tid. Har da også bevis her, og vitner til andre lignende saker i forholdet.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å dytte denne tråden litt opp jeg, i håp om at noen har noen flere forslag eller erfaringer. Enda ikke fått noe svar...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si til dem at du vurderer å gå til media. Kanskje de får farten opp da.

Anonym poster: 6738f779aa74e27e10ae707812e362e1

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det virkelig komme med trusler om slikt til politiet da? Føler bare at det har gått litt vel lang tid her nå.. Selv har jeg ringt og maset flere ganger!

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det virkelig komme med trusler om slikt til politiet da? Føler bare at det har gått litt vel lang tid her nå.. Selv har jeg ringt og maset flere ganger!

Saker som kommer frem i media, er de kjappere til å fikse.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at media kaller vår fjerde statsmakt. De skal passe på at folk gjør jobben sin :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er da at min eks samboer bor i samme by, og jeg kan ikke putte hans nav der, heller ikke mitt. Ettersom jeg da henger ut han, bor på et lite sted hvor alle vet at vi har vært sammen og historien bak..

Skrevet

Det viktigste for deg er vel at det er slutt, at han ikke plager deg lenger og at du ikke trenger å være redd ham. Greit at han skal få straffen sin, men hvis du ikke sitter igjen med psykiske og fysiske skader, så går det vel greit selv om det tar litt tid. Tror nok heller at du skal bruke tiden på å finne ut hvem du ikke burde bli kjæreste med. Folk som slår deg, eller sloss i fylla og blir tatt av politiet høres ikke noe særlig hyggelig ut.

Skrevet

Jeg ble banka opp på byen av en eks. Valgte selv å ikke anmelde det fordi det ville føre til mer bråk for meg, men politiet var på stedet og så hele greia så de anmeldte det.

Tok godt over et år (om jeg ikke husker helt feil) før jeg plutselig måtte i rettsak. Jeg stod der sårbar og ble spurt om ditten og datten som jeg egentlig ikke husket så godt lenger fordi jeg hadde lagt det bak meg (er jo ikke noe man har lyst å mimre etter).

Du kan nok forberede deg på at det tar tid, husk nå som du har det friskt i minne å notere deg hva som skjedde sånn at du er forberedt om det blir en sak, er utrolig vondt å stå i en rettsak og føle at man ikke blir trodd fordi ting ikke er så friskt i minnet lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...