AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har en Jack Russell terrier som har broken pels og det er ganske bustete og langt. Jeg har en stund lurt på å ta henne med til hundefrisør for å nappe pelsen (eller dyreklinikken da) og evt. klippe henne litt også. Kanskje ikke nå på vinteren, men mars-april tiden ca. Jeg lurer på om jeg evt. også kan vurdere å klippe hunden selv? Selv om jeg har null erfaring med hundeklipping... Hva burde jeg gjøre? Klipper jeg selv, er det gratis. Dessuten er hun ikke så glad i å bli klippet, så orker egentlig ikke styret med bjeffing og sånt når hun er hos frisøren. Anonym poster: ef505a2f3f5a3708a8d2d5fa5557849e
sh97 Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Klipper hunden min selv- den ha riktignok en annen pelstype. men jeg så på noen vieoer på youtube og det var overraskende lett pelsen vokser jo ut igjen
Gjest Moffeliten Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Jeg tror det er lurt å gå til hundefrisør. Da lærer du hvordan du skal klippe pelsen ved en senere anledning. Jeg hadde en Bichon og gikk til hundefrisør i begynnelsen. Etter en stund begynte jeg å klippe selv og det gikk helt fint.
sh97 Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Jeg tror det er lurt å gå til hundefrisør. Da lærer du hvordan du skal klippe pelsen ved en senere anledning. Jeg hadde en Bichon og gikk til hundefrisør i begynnelsen. Etter en stund begynte jeg å klippe selv og det gikk helt fint. Det er sant! spørs jo helt på peltypen, noen er vanskelige, noen er lette. Jeg hadde en cocker spaniel og den er jo enkel å klippe. En bichon er det tydligere når du gjør feil.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Jeg bestilte meg en frisørsaks for hunder her om dagen pluss litt annet forskjellig frisørprodukter for hunder. Får prøve meg fram litt.. ser jeg at resultatet blir for jævlig med en gang, får jeg bare ta med bikkja en tur til frisøren Takk for svar! Anonym poster: ef505a2f3f5a3708a8d2d5fa5557849e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå