Gå til innhold

Kan jeg bli fosterforelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor til barn på 7 år. Vært 100% alene bestandig. Har tidligere vært besøkshjem til barn på samme alder som mitt barn og en ungdom.

Jeg blir nok ikke få flere barn, selv om det er noe jeg ønsker sterkt. Har vurdert dette med fosterhjem, men slår tanken fra meg hele tiden siden jeg samtidig føler at visse forhold ikke ligger til rette for det. Jeg har en mastergrad men sliter sterkt få meg jobb innen dette. Jobber derfor som vikar her og der. Siden jeg har høyt studielån og ikke fast inntekt eier jeg ikke hus og leier. Det er disse forholdene som gjør at jeg ikke har søkt.

Mine foreldre eide heller ikke når jeg var barn, men kan jo ikke si det preget oppveksten min, men idag føler jeg nærmest at jeg blir sett rart på som leier siden jeg er såpass "gammel".

Selv om slike forhold ikke er optimale vet jeg at jeg har mye å gi til et barn som trenger det. Jeg har derimot muligheten til å være hjemme for et barn som virkelig trenger omsorg, og jeg har et harmonisk og flott barn som også ville tatt imot barnet med åpne armer. (har som sagt vært besøkshjem så vet at det ville vært velkomment)

Så: dere som har kunnskap om dette- vil jeg ha noen mulighet? Vet det stilles krav om stabilitet men hva inngår i det begrepet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, du er nesten nødt til å snakke med fosterhjemstjenesten der du bor.

Men når det er sagt, så er jeg oppvokst i et forsterhjem der dama var alene. Altså enslig fostermor, og det har gått veldig bra :)

Bare si at du har veldig lyst å hjelpe et barn som trenger det, og hør hvilke muligheter du har. Lykke til :)

Skrevet

Du må ha eget rom til barnet. I tillegg må du ha et stabilt liv med støtte av familie og venner rundt deg. Viktigste er at du er i jobb og at det er stabile og trygge rammer rundt deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...