Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på et par ting angående privatisteksamen.

Jeg skal ta alle eksamenene jeg trenger for generell studiekompetanse til våren. For dere som tenker at det blir mye, så har jeg gjort det en gang før og fikk kurrante karakterer uten å åpne en eneste bok. Satser på å klare å forbedre denne gangen når jeg leser i tillegg. Men jeg har noen spørsmål angående innleveringer. Jeg er straks ferdig med særemnet mitt i norsk, og har lest 3 bøker. Har planer om å lese en bok til. Er det tilstrekkelig med 4 bøker, og når må jeg senest levere inn særemnet? Gjorde ikke det forrige gang.

Og hva med forsøk i naturfag? Velger man bare de forsøkene man synes er mest underholdende fra læreboka, leverer inn forsøksliste eller noe sånt, og fremfører dette på eksamen??

Og engelsk, skal man lese et par-tre bøker og sende inn leseliste her også?

På forhånd takk for svar! :)

Anonym poster: b6268cc3626f6c1d512995aae02e8afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok med 3 bøker i særemne i Norsk. Og du skal ikke levere det inn, noen må ikke prate om det overhodet. Men de fleste må prate om det ca 5 min på muntlig.

I naturfag så trenger du ikke ha gjort et eneste forsøk på forhånd. Men det er sefølgelig lurt å ha gjort noen forsøk. For på eksamen må du stort sett gjøre et forsøk, men du vet ikke hvilket.

I engelsk skal du lese en bok, gjerne en som har handling om noen samfunnspørsmål.

Men skal du virkelig ta alle eksamnene til våren, blir ikke det utrolig stressende? Du er klar over at det blir 11 eksamener? Ønsker deg uansett mye lykke til. Og håper du ikke bor i samme by som meg, for vi har desverre en del strenge sensorer.

AnonymBruker
Skrevet

Da satser jeg på at du ikke bor i Oslo by, momo! :) Men jeg hadde eksamener her for et par år siden, alle 11. Og er enige at de var strenge sånn som sensorer skal være, men de var samtidig rettferdige og ålreite synes jeg. Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å svare forresten! Så jeg kan da konkludere med at jeg ikke trenger å levere inn noen ting på forhånd? Ikke i engelsk heller?

Og jo, det blir stressende. Veldig stressende! :P Men aaaalt ordner seg når man slapper av og beholder roen. Og er flink til å smile og le, og er flink til å snakke for seg! Gruer meg mest til matten for å være ærlig, for der strøk jeg forrige gang, og nå er det til og med to eksamener. En i 1P og en i 2P. Det er det eneste jeg gruer meg til! :)

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo. Og nei de fleste er rettferdige her og. Men vi har to som er gått ut på dato for evigheter siden, og klage på de lærte vi at ikke var noe smart overhodet, for da får vi de bare igjen da vi skal ta opp det faget. Men de er jo takk og pris ikke i alle fag, og det er jo mange andre, så stort sett går det bra.

Ønsker deg masse lykke til!

Jeg følger undervisning jeg da, men hadde angst for matte, og 2 fra videregående. Nå tok jeg 1P til jul, fikk 4, men tar den opp igjen til våren, da jeg mener jeg fortjener 5. For jeg har jobbet veldig hardt med matte, og plutselig knakk jeg koden.

AnonymBruker
Skrevet

Herlig å høre, momo! Da mener jeg også at du fortjener en 5'er! Jeg satser på en 2'er.. :P

Lykke til til deg også! Og takk for svar igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk at kroppsøvingsfaget er reformert!

Anonym poster: b786e7497b0b718107faac4fba602f92

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke opp i noe kroppsøvingsfag som privatist for å få generell studiekompetanse..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...