Gå til innhold

Er det rart at en voksen mann ønsker seg en kjeledress som er vanntett?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Her om dagen var jeg inne på en klesforretning og spurte om de solgte regnkjeledresser med reflek beregnet på voksne. Jeg beskrev den så godt jeg kunne; en kjeledress med refleks på som er vanntett.Gjerne noe mer fancy enn sånne du får kjøpt på Felleskjøpet. Damen bak disken kikket på meg som om jeg ikke var vel bevart. Noe slikt førte de ikke sa hun. Jeg spurte videre om hvor jeg kunne få kjøpt en slik en, men hun trodde ikke noen førte det.

Er det noe rart at en voksen mann ønsker seg en regnkjeledress?

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt noe over det. Men akkurat her og nå tenker jeg du kanskje enten liker vinteraktiviteter, har en unge du leker ute med, eller driver noen form for utendørs arbeid. Det finnes mange snodige butikkansatte.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skulle det være rart? Sjekket på plantasjen eller europris?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei.... hadde nok tenkt at du jobbet i barnehage eller noe...

Anonym poster: d4bef57bacd743677a428098b1b310e0

• Liker 3
Skrevet

Sjekk online steder for fetishister.

• Liker 2
Skrevet

Altså... jeg bare må føye til at jeg har en rød kjeledress fra felleskjøpet. Logofri, faktisk, hvis noen skulle lure. Varm og vannavstøtende. De fleste som har barn har vel et eller annet til å tomle rundt ute med?

• Liker 2
Skrevet

Jada, men regnkjeledresser, som nevnes, har jeg da aldri sett en voksen bruke. Kjeledress ja, og de er jo ofte vind og vannavstøtende/tette. Men heldress for voksne i regntøy lukter fetish.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en thermodress og spray den med impregneringsspray før bruk.

Jeg tror nok det mest vanlige er en thermodress med regntøy utenpå..

Anonym poster: 6293e04ad9ec9b67c2cfb838e572e445

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jula selger vel mye godt arbeidstøy til forskjellige årstider/forhold?

Anonym poster: 2bf35202c64db87ffe76382cf16dcf0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er overhode ikke rart, driver ikke du med hest? Da er det jo et must med skikkelig regntøy! Jeg har forøvrig aldri funnet vanntett heldress, bare thermodress som blir klisjvåt av litt vestlandssludd. Kan likevel anbefale refleksjakkene til Børjes Tingsryd, den er helt vanntett og full av reflekser. Ulempen er at den er kjempevarm, så egentlig bare aktuell til vinterbruk.

Anonym poster: 54819340540fce2c0ac671fcd8d66fb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da må du ha seiltøy og det kommer som oftest i jakke og bukse. Gratis er det heller ikke. Beste butikken er Oslo flaggfabrikk.

Anonym poster: 4f59bdf5079ca6ad80b12fb22942a1b6

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det rart? Alle menn burde eid en vanntett kjeledress.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Skjønner ikke at folk syns det er rart eller påstår at det må være en fetish :klo:

Jeg omgås menn som jobber mye ute, ja eller er mye aktive ute og de kler seg da etter forholdene.

En kjeledress som er vanntett og har refleks kan man få tak i på billigere steder som Jula, Europris osv eller på bedrifter som kun driver med arbeidsklær som Univern (som jeg forøvrig anbefaler på det sterkeste!)

Endret av Funky Punk
  • Liker 3
Annonse
Skrevet

Om det var en ansatt i en vanlig klesbutikk så forstår jeg reaksjonen. Dressmann er ikke akkurat kjent for arbeidstøy. liksom.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De har vel slike som selges til ansatte i barnehager blant annet? Snøscooterdresser også vil jeg tro?

Edit: så først nå at det var snakk om "onpiece regnklær". Det har jeg nok aldri sett.

Endret av Guybrush
Gjest Jon Are
Skrevet

Takk for alle svar.

Stemmer at jeg driver med hest, forsøker iallefall. Har ikke gått så bra de siste timene, men sist gang gikk det litt bedre igjen.

Tilbake til dette med regnkjeledress. Jeg er ikke på utkikk etter en kjeledress til å bruke i stallen. Mer en litt finere en som en bare kan hoppe inn i når det regner, og når en skal ute en tur med hundene eller på besøk til en venn. Hadde vært så praktisk. Med det klimaet vi har her forundrer det meg at de ikke fører en voksenutgave av slike regndresser som vi ser på barn med refleks og strikk i bena. Gjerne med litt forskjellige og artig farger.

Med hiksen fra :

Jon Are

Skrevet

De har slike hos mc-forhandlere. Hele regndresser.

Gjest Darthoven
Skrevet

Tips: Sjekk internett FØR du ramler inn på Hennes og Mauritz for å spørre om de har solide fritidsklær..for det HAR de ikke. Finnes sikkert et tonn av butikker som fører slike klær, eller så kan du bestille på nett. Evnt kan du kjøpe deg en vadebukse på skittfiske.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...