*Mocca* Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har med meg pc'n min rundt omkring på møter og diverse. Stort sett går det veldig greit å koble opp på de forskjellige trådløse nettverkene. Men ett sted har jeg bestandig problemer med pålogging. Det er ingen IT-ansvarlig der som kan hjelpe heller. Men jeg har prøvd begge kodene for pålogging på nettverket de har der uten at pc'n min vil logge seg på. Det er et sted hvor det er flere kursdeltakere og de andre har ingen problemer med pålogging. Er det noen som har litt greie på akkurat dette og har noen tips til hva jeg kan gjøre? Har såklart sjekket at koder er skrevet rett og det meste føler jeg.
-Jiinxs- Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Kanskje nettverke du prøver å koble deg opp må ha din mac adresse? Et nettverk kan være passordbeskyttet og trenger en mac adresse for at du skal kunne koble til. Jeg har det hvertfall slik hjemme, alle minne enheter har jeg lagt til med bruk av deres mac adresse. Men siden du sier at de andre på det stedet får koblet seg til så er jeg jo ikke 110% sikker, men er vel kanskje verd å høre om det er grunnen, selv om du skriver at det ikke er noen IT-ansvarlige der :/
Zzyzx Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Det er også mulig din maskin ikke liker krypteringsmetoden som er brukt. Jeg har en laptop som nekter å koble på alt som er WPA2-PSK. Sørg for å oppdatere driverne for nettverkskortet, det kan hjelpe.
*Mocca* Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2013 Da skal jeg prøve å oppdatere drivere for nettverkskort til neste gang jeg skal dit. Hvor finner jeg MAC-adressen min? Det er passordbeskyttet nett der, men jeg har altså prøvd begge tilgjengelige passord de har og ingen av de hjelper videre mye.
-Jiinxs- Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Kjør - > cmd -> ipconfig /all Gå ned til der det står "Physical address" http://www.wikihow.com/Find-the-MAC-Address-of-Your-Computer#Windows_Method_1:_Using_the_Command_Prompt
*Mocca* Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2013 Kjør - > cmd -> ipconfig /all Gå ned til der det står "Physical address" http://www.wikihow.c..._Command_Prompt Takk takk!
Lutetium 71 Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Jeg har med meg pc'n min rundt omkring på møter og diverse. Stort sett går det veldig greit å koble opp på de forskjellige trådløse nettverkene. Men ett sted har jeg bestandig problemer med pålogging. Det er ingen IT-ansvarlig der som kan hjelpe heller. Men jeg har prøvd begge kodene for pålogging på nettverket de har der uten at pc'n min vil logge seg på. Det er et sted hvor det er flere kursdeltakere og de andre har ingen problemer med pålogging. Er det noen som har litt greie på akkurat dette og har noen tips til hva jeg kan gjøre? Har såklart sjekket at koder er skrevet rett og det meste føler jeg. Sikker på at du skriver passordet korrekt? F.eks ikke O når det skal være 0 osv I win7/vista går det an å se passordet i klartekst på en tilkoblet pc (Kontrollpanel - Nettverk og Internett - Nettverks- og delingssenter - Velg tilkoblingen - Trådløse Egenskaper - Sikkerhet - Huk av for "Vis tegn"). Endret 8. januar 2013 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå