AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Hei! Jeg lurer på hva som er normalt for en 4åring med tanke på hvor mye de forstår av handling - konsekvens. I det siste har min 4åring blitt me r utprøvende og skal tydelig pushe grenser. Jeg har ganske klare regler så jeg føler at dette burde vi greie bra men når jeg snakker med henne virker det som om hun ikke forstår hva jeg sier. De siste dagene har jeg bedt henne gjenta etter meg. Eksempel: jeg sier "hvis du ikke sitter pent ved bordet og spiser får du ikke lov til å sitte her sammen med oss mer, da må du gå på rommet ditt i stedet" så spør jeg henne " hva skjer hvis du tuller med maten i stedet for å spise?" og da greier hun ikke svare! Er det normalt? Hva kan jeg jøre med det? Bør legge til at hun har et godt utviklet språk og ingen kounikasjonsproblemer ellers. Hva ville dere gjort i våres situasjon? Anonym poster: 7c63f1768f107e4f014ffdb6c073fabf
Frøken eple Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Tipper hun greier fint å svare, men ikke har lyst/ikke er enig og derfor ikke vil gjenta det du sier. Høres helt normalt ut, spør du meg. Eneste tips jeg har er at hvis du truet mrd at hun må gå på rommet, må du følge opp trusselen dersom hun ikke gjør det du ber om. Ellers lærer hun fort at det ikke er en reell trussel/konsekvens.
Marsipan Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg ville i hvertfall ha brukt færre ord! En tredveords setning kan bli i overkant mye å henge med på. Problemet er nok ikke at hun ikke forstår, problemet er at når det kommer slike lange tirader av ord, vil hun ikke klare både å fordøye det som allerede er sagt og få med seg innholdet i det du sier når du fortsetter å snakke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå