Gå til innhold

Trenger tips og motivasjon til trening!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 17 år (snart 18) som har vært litt småovervektig store deler av livet. Jeg har trent regelmessig fra seks års-alderen, og har spilt fotball så lenge jeg kan huske. Fotballen sluttet jeg med for to års siden og etter det har formen bare litt dårligere og dårligere.

Nå har jeg kommet til det punket hvor jeg ikke orker å dra rundt på alt det ekstra fettet som bare henger der, og har derfor bestemt meg for å gjøre noe med det.

Jeg har allerede medlemskap på et treningssenter, men der har jeg ikke vært så mye. Jeg veier 70 kg og er 172 høy.

Det jeg vil er å bli kvitt det overflødige fettet og da spesielt rundt magen. Jeg vil også få en finere og fastere rumpe; rett og slett bare en strammere kropp.

Mitt spørsmål til dere er da; hvilke tips har dere til meg? Hvordan skal jeg få nok motivasjon til å flytte rumpa mi her ifra og til treningssenteret? Trente regelmessig med ei venninne der før, men hun har nå flyttet til USA. Kom gjerne med motivasjon, treningstips (også tips til hvilken mat som er bra), deres personlige erfaringer(!!) og egentlig alt som kan få meg inspirert til å begynne å trene igjen, for jeg trenger sårt noe motivasjon nå. Jeg har lysten inne, men det er noe som mangler.

Anonym poster: 37e213b182b3cbc4558ad43402dcc852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen andre venner som du kan dra dit sammen med?

Bestill deg time med personlig trener, eller bli med på gruppetimer dersom dette tilbys...

Belønningssystem kan også fungere - gi deg selv en belønning etter å ha vært på senteret 5-10-20 ganger

Skrevet

Sett opp en plan for uka. Helt konkret - dager og tidspunkt. Type trening og lengde. Vær realistisk. Utfordre deg selv litt, men ikke gå ut for hardt. Jeg kan love deg at du kommer til å ha tusen unnskyldninger for hvorfor det ikke passer å trene akkurat den dagen. Overhør den lille stemmen som sier at det er greit å sitte på sofaen den dagen, og kom deg på trening.

Finn en treningsform du liker. Det er mye viktigere enn å velge det som er "mest effektivt".

Når det gjelder mat er mitt tips alltid å holde seg til grovt, magert og sunt fett. Hjemmelagde knekkebrød og muesli, egg, grønnsaker, avocado, fisk og kylling. Spis mat du liker og som gjør at du er mett, og spis antall ganger om dagen som passer deg. Kutt ut halvfabrikata og kjøpemat, så regulerer kaloriinntaket seg selv.

Nettet flyter over av trenings- og kostholdstips. Og det finnes mange moderne og trendy metoder Jeg har mer tru på å finne det som passer en selv, og som man vet at man kan leve med over tid. Det er ikke snakk om slanking, men en livsstilsendring du skal klare å leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...