Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vil gjerne høre om noen vet noe mer enn det jeg gjør om dette jeg skal skrive om eller om noen kan komme med litt egne erfaringer..

Begynte å jobbe hos h&m for 5 måneder siden, på intervjuet sa sjefen og avdelingslederen at jeg skulle få 6 måneders prøvetid og at jeg jobbet fast 80%..

Jeg fikk jobben og begynte å jobbe nesten med engang, det tok 2-3 uker før jeg fikk kontrakten min, måtte selv gå til sjefen og be hun skrive den ut for meg. Når jeg fikk den stod det at jeg jobbet i 5 måneder. Til tross for at prøvetiden er 6 måneder. Når jeg spurte om dette sa hun " nei men du får jo uansett jobbe lengre enn det så det er ikke noe å tenke på "

Nå i desember gikk kontrakten min ut, cirka en uke før spurte jeg sjefen om jeg kunne få vite om hun ville ha meg eller ikke. Og hun sa ja og at jeg skulle få jobbe videre fra desember til MAI. ... MEN, hun hadde sagt tidligere at jeg skulle få fast jobb fordi noen andre skulle slutte, men nå plutselig var det bare til mai.. Jeg spurte om jeg kunne få kontrakten min litt før den går ut.. Den gikk ut den 31 desember, og jeg hadde fri den 31 og 1 januar. Og svaret jeg fikk var ... Ehh nei det går ikke pga systemet osv. Nå slutter sjefen min i midten av januar og etter mye mas fikk jeg endelig kontrakten min. Hun har gitt meg jobb til den 19 mai.. Og det står at jeg har prøvetid, som om jeg aldri har jobbet der tidligere,, på begge kontraktene står det " engasjement"... Jeg føler meg lurt, hun lyver mye, endrer hele tiden det hun lover, og det er bare noe som ikke stemmer, de jeg snakker med på jobben er bare vandt til at " det er sånn ".. Er det noen som kan hjelpe meg ?! Er det hun driver med lovlig :S

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke lov. Generelt er det strenge regler for midlertidige ansettelser i Norge, er det ikke?

Var på intervju på H&M en gang. De kunne ikke engang ringe og si at jeg ikke fikk jobben.

Anonym poster: 64ab7d8d756a661f89eaad71c5442667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...