Gå til innhold

Pc vil ikke starte med win 8

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Installerte windows 8 på den stasjonære i dag, og alt gikk bra. La inn programmer og filer som vanlig, den restartet flere ganger. Så ble plutselig skjermen svart etter å ha stått en liten stund, og det virket ikke som om noe reagerte. Jeg trykket på tastaturet og musa, men jeg så jo ikke noe så aner ikke om jeg gjorde noe. Pcen skrudde seg i alle fall av. Og da jeg skulle starte opp igjen får jeg opp hk-logoen (som vanlig) også windows-logoen i ca tre sekunder. Men så blir alt svart. Pcen går fortsatt men skjermen bytter mellom dyp svart og svakere svartfarge, akkurat som om skjermen ikke er tilkoblet. Jeg kommer meg inn i bios.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve?

Asus sabertooth 990fx

Amd prosessor (husker ikke nå)

Kingston ssd 120gb

corsair ddr ram 8gb

Både cpu og hovedkort er et drøyt halvår gammelt og alt har fungert utmerket.

Endret av RockPaperScissor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boote i sikkerhetsmodus? Er det ikke F5 man skal trykke på, eller DEL når pcen starter opp.

Skrevet

Ingenting av det som funket, men fant det ut til slutt. Tror rett og slett det var grafikkortet som rotet det til. Ren installasjon av win7, oppdatere nvidia-driver og dermed funket alt....

• Liker 1
Skrevet

Ser ut til at 990fx (kun 990fx R2) ikke er kompatibel med Win 8. Det kan kanskje funke å flashe bios, men det er ingen garanti, akkurat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...