AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Fredag la jeg merke til at jeg kunne se katten min sitt tredje øyelokk. Jeg er faktisk litt usikker på om jeg alltid kunne ha sett litt av det men.. I alle fall, så ble jeg litt bekymra men valgte å se det an litt. I dag ser jeg det knapt om jeg ser virkelig godt etter, og det ser ut til å ha trukket seg tilbake en del. Når katten min kan virke syk følger jeg jo ekstra nøye med han og går rundt med bekymringer og nærmest dikter opp symptomer i frykt for at det er noe galt. Han virker frisk og rask i bevegelsene, han leker og bruker klorestativene. Han spiser og drikker også som normalt. Men han virker litt redd.. Så jeg frykter at han kanskje har det vondt et sted :/ Enten det eller så er han rett og slett nervøs pga utvendig oppussing (det er satt opp stillas og er mye nytt utenfor huset, inkludert mange skumle menn ). Er det noen som har erfaring med kattens tredje øyelokk? Det er lite å finne om det på nettet, men jeg ser togavirus blir nevnt en del, og det samme med ormekur. Lurer bare på om det er grunn til bekymring egentlig.. Anonym poster: fb2f4a4d904ed5a99eeffd571a74718d
Minya Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Det er ganske normalt å kunne se det tredje øyelokket på katter, særlig når de ligger og slapper av eller blunker rolig til deg. Så med mindre katten din er rød på øyet eller rundt øyekanten, ville jeg ikke tenkt noe mer over det. Sjekk øyet hver dag fremover for å se om du ser noen forverring, blir det verre kontakter du vetrinær.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 -TS- Det hender seg at han har ganske våte øyne. Men det skjer ikke ofte, og det er mange uker siden sist det har skjedd. Så vil tro det også er bare noe forbigående, at det bare er rusk eller lignende. Virker i alle fall som han har veldig følsomme øyne.. Jeg har hatt katter hele livet mitt, så jeg er vant til å se det tredje øyelokket når de slapper av og koser seg som du sier. Ble bare litt bekymret over at jeg kunne/kan se det på pus i alle situasjoner. Synes forresten det vises enda mindre nå enn tidligere i dag, så jeg føler meg ganske sikker på at det går bra med pus Ellers ser øynene hans friske ut, og er ikke røde eller med slik "gusj" i øyekroken. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege om det blir forverring. Er bare ganske nysgjerrig på hvorfor øyelokkene ble slik. Anonym poster: fb2f4a4d904ed5a99eeffd571a74718d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå