Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i tre år, vi har bodd sammen i to år. Jeg syns han er verdens snilleste kjæreste, men likevel har jeg klart å forelske meg i en annen mann på jobb. Jeg har ikke fortalt det til noen, men jeg tenker på han hele tiden og drømmer om han om natten. Vi jobber forskjellige skift så det er ikke så ofte vi treffer på hverandre, men vi snakker en del på facebook på chaten - bare om helt vanlige ting, og han har sagt han kunne ønsket vi hadde jobbet samme skift, men om han legger noe i det vet jeg ikke.

Har prøvd å legge ifra meg denne forelskelsen som har vart i tre månder nå og glemme det, for jeg elsker jo kjæresten min. Men i det siste har jeg begynt å få tanker om jeg faktisk skal gjøre det slutt, for å prøve lykken? Vi eier leilighet og bil sammen, og vi har det veldig fint - bortsett fra at vi ikke har et sexliv (han mangler lyst) så jeg lurer på om det er det som får meg til å forelske meg i noen andre.

Prøver virkelig å glemme kollegaen min og fortsette livet mitt som det er fra før - men det er virkelig vanskelig. Jeg kommer uansett aldri til å være utro, så hvis jeg velger å gjøre det slutt med min kjære for å prøve lykken hos den andre kollegaen så er det jo en stor sjangse for å ende opp med å sitte igjen uten noen, noe som jeg skjønner kommer til å være en konsekvens jeg må stå for. Uff...

Anonym poster: 2ca536835659c8ca5ccee8033661199d

Videoannonse
Annonse
Gjest Bibompibomp
Skrevet

Jaja, den sexen den sexen....

Har du/dere virkelig forsøkt å ta tak i hans manglende sexlyst da, og prøvd alt som prøves kan? Har han hatt denne manglende sexlysten fra dag èn er det jo egentlig litt rart at du har holdt ut så lenge som 3 år. Er det derimot noe som har kommet gradvis, vel, da er det jo sikkert grunner til det, som det igjen ganske sikkert er mulig å finne ut av.

Men det kreves naturligvis vilje fra dere begge, om dere ønsker å forbli et par.

Hadde du begrunnet denne relasjonen din med at du ikke elsker kjæresten din lenger, da hadde det vært lettere å akseptere. Men når du (slik jeg tolker det da) her gir inntrykk av å bare la den seksuelle biten styre følelsene, uten å utrede mer om hvorfor kjæresten din mangler sexlyst, da virker det dessverre litt overfladisk og gir et bilde av å tenke mer med andre kroppsdeler enn hodet...

Skrevet

Bli hos kjæresten din, glem kollegaen! Det er jo som du sier, du vet hva du har men ikke hva du får... Sexlivet kan nok helt sikkert bli bedre om dere jobber med det! Lykke til :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg... Jeg har vært sammen med samboeren min i 5 år og vi har et barn sammen. Alikevel sitter jeg med følelser for en kollega som jeg har prøvd å skru av siden oktober, men jeg klarer rett og slett ikke. Ingenting har skjedd mellom oss og jeg er som deg, jeg kunne aldri vært utro. Jeg aner heller ikke noe om hva han tenker om meg....

Det er vanskelig å gå rundt med slike følelser når man helst ikke skulle gjort det... Det er ikke bare å skru de av!

Skrevet

Been there, done that. Innled ikke noe nytt før det gamle er over ivertfall. Kollegaen din forsvinner vel ingen steder med det første, så hva med å virkelig ta tak problemene hjemme aller først? Jeg vet hvordan det er å gå rundt å lengte og håpe og fantasere...det er herlig og frustrerende på samme tid. Men husk at du også var forelsket i samboeren din en gang! Det var helt sikkert en tid dere hadde det fint seksuellt, ivertfall når det var nytt og spennende. Men den fasen går over. Så må man innse at det går over til noe annet. Kanskje det ikke er noe fyrverkeri av følelser lenger, men du sier jo at du elsker han, så jeg vil råde deg VELDIG hardt til å finne ut av det hjemme. Hadde det ikke vært for denne kollegaen, hadde du da vurdert å gå fra han? DET er spørsmålet du må stille deg. Det vil alltid komme fristelser på livets landevei. Og man kan ikke få i både pose og sekk desverre.

Du kan jo kose deg litt med de tankene om deg og kollegaen, det er lov å dagdrømme litt. Og husk: "The romance lais in the wanting, and less in the getting"... Kollegaen din er helt sikkert en veldig ordinær fyr han også, som de fleste andre av oss ;-) Ikke kast bort noe bra på bekostning av en romantisk drøm...alle forhold går over til å bli noe trivielt og hverdagslig etterhvert...så er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvor mye man vanner det og prøver å holde det ved livet ;-) Lykke til!

Skrevet

jeg er også litt i samme situasjon, vel vil ikke kalle det forelskelse, men betatt av kollegaen min, det er jeg! Vi jobber heller ikke så ofte sammen, men når vi gjør går jeg rundt og er konstant kåt! slitsomt!!

Jeg har samboer, leilighet og vi planlegger barn etter hvert. Jeg syns det er vanskelig å være betatt av andre, og dette er første gangen det skjer mens jeg er sammen med min samboer. VI har vært sammen i snart 4 år. Hverdagen har truffet oss for lenge siden, og noen ganger er den ganske så ensformig og kjedelig. Men vi har det veldig fint sammen også, og det er en trygghet å ha min samboer der. Han støtter meg i alt jeg gjør, og gir meg frihet til å utvikle meg som individ. Jeg plages over at jeg er betatt av kollegaen min, tenker på han hele tiden, men håper det går over etter hvert. Jeg fantaserer om han, og har god sex med samboer i stedet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...