Gå til innhold

Refiansiering uten bolig ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del gjeld. Ikke uoverkommelig , men jeg vil gjerne bli kvitt dem før året er omme. Har 3 kredittkort og ett Ikeakort. Til sammen ca 50 tusen i gjeld. Jeg har fast jobb 60%, men jobber som regel 100. Har ryddig økonomi ellers, ingen inkasso og så å si aldri purring heller.

Jeg har en billån som jeg betaler fast. Men har ingen formue ellers.

Hvordan gå frem for å kunne finne " noen " som gjør all de forskjellige lånene til ett ?

Anonym poster: f32a66bf9d4e4fd521949fbd67501c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med en finansieringsinstitusjon, så hjelper den deg med å samle lånene hos seg selv. Det burde ikke være noe problem med den økonomien du har.

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med en finansieringsinstitusjon, så hjelper den deg med å samle lånene hos seg selv. Det burde ikke være noe problem med den økonomien du har.

Jeg er ikke så inne på slike ting, kunne du være snill å nevne noen eksampler på hvor kan jeg prøve ?

Anonym poster: f32a66bf9d4e4fd521949fbd67501c68

Skrevet (endret)

Jeg er ikke så inne på slike ting, kunne du være snill å nevne noen eksampler på hvor kan jeg prøve ?

En hvilken som helst bank, men også en av de tre kredittkort-utstederne kan nok refinansiere lånene hos de to andre kortutstederne. Det er jo ikke store beløpene.

Endret av Testosteron
  • Liker 1
Skrevet

Alternativt sjekk "snøballmetoden".

Du betaler de faste avdragene på alle, men i tillegg betaler du så mye som du klarer ned på et utvalgt lån.

Fortrinnsvis et av de med høyest renter.

Hver krone du kan skrape sammen. Lev billig. Ikke sløs med noe. Sett alt på gjeld.

Når det første kortet er betalt ned, så tar du det neste. Alt som du tidligere betalte på kort nr 1 betaler du nå ned på kort nummer to. Hele tiden må de faste avdragene på alle de andre lånene betales når de skal.

Det er ikke sikkert du får refinansiert med bare 60% jobb og ingen ting som kan være sikkerhet. Det koster også å ta opp et nytt lån. Bedre om du konsentrerer deg om å betale det.

En bonus er at du får fokus på gjeld, lærer å leve billig, og innser hva det koster senere å bruke et kredittkort. Virker prevantivt. Sunt for økonomien din, siden du faktisk har flere kredittkort med gjeld på.

Lykke til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...