Gjest Anonym Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 I går kveld var jeg hos ei venninne, der venner av hennes samboer også var. Jeg kom i snakk med den ene kompisen hans, som var veldig beruset. Da han fant ut av hvem min samboer var, plumpet det ut av han at hans bestekompis, la oss kalle han Stian, hadde ligget med moren til min samboer. Dette skjedde da Stian var 16 år gammel, han er nå 23. Verken han eller moren til min samboer hadde kjæreste på den tiden, og han var over den seksuelle lavalderen. Jeg fikk beskjed om å holde det for meg selv. Min samboer og Stian har nesten ingen kontakt den dag i dag, men vet at de var veldig gode venner før. Jeg og typen har vært sammen i 4 år, og har et veldig godt forhold. Derfor lurer jeg på om jeg bør si det til han? Føles rart å skjule det for han. Fortalte ei venninne om dette, og spurte hva hun hadde gjort, men hun ville ikke svare. Derfor spør jeg dere, hva hadde dere gjort?
kristian82 Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Si det til typen din. Du kan vel ikke føle at det er naturlig å skjule en så stor ting for samboeren din? Endret 6. januar 2013 av kristian82 4
Gjest Silvermist Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Hvorfor skal du si det? Ser ikke helt motivasjonen. Han var over seksuell lavalder, og begge var single. Du lager bare bråk og dårlig stemning ved å fortelle det til samboeren. 18
Gjest Purple Haze Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Jeg ville ikke sagt noe. Det er jo ikke din sak, egentlig. Kompisen burde heller fortelle det til samboeren din selv. 5
daemonia Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 hva hadde dere gjort? Du fikk jo beskjed om å holde det for deg selv, ikke sant? Og disse to har tilnærmet null kontakt den dag i dag. Hvorfor skal samboern din ha behov for å vite hvem mora hans lå med for 7 år siden? Det må da være langt mer ubehagelig å faktisk vite om det enn at han er uvitende om hva moren hans har gjort. 10
karkl Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Jeg tror dette er en test fra samboeren din sin side. Du gjør nok ikke mye feil med å si det. Det blir jo sikkert litt støy, men ved å si det risikerer du iallfall ikke forholdet ditt.
Rosadotten Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Jeg skjønner at det er en svært ubehagelig hemmelighet å bære på, men hvis noen skal fortelle samboeren din det, så burde det være enten mora hans eller "Stian". At han skulle få høre det fra noen andre enn de to som det gjaldt virker bare feigt fra deres side. Men på en annen side så hvis han finner ut av dette senere, og han får vite at du har visst dette hele tiden, tror du han ville ha blitt skuffet over at du hadde skjult det for ham? Eventuelt om du overtaler denne "Stian" til å fortelle samboeren din det, og ikke legge dette presset over på deg. Vanskelig å si hva du skal gjøre her, du må nesten følge magefølelsen Lykke til
Gjest Anonym Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Jeg skjønner tankegangen til mange av dere, at jeg ikke har noe med dette å gjøre, at det er 7 år siden osv. Syns bare det er ubehagelig å vite dette, etter som vi ofte er på middager osv. hos hans mor. Hun er også skikkelig ålreit, og jeg har et bra forhold til henne. "Stian" kjenner jeg ikke selv, så føler kanskje det blir rart å kontakte han om dette? - ts
Rosadotten Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Men på en annen side så er jo han helt uvitende om dette, og hvis du klarer å legge dette bak deg så kan du jo bare late som ingenting Det er jo ikke akkurat nødvendig informasjon, og man vet jo ikke hvordan han ville ha reagert. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Jeg antar at denne moren er en voksen kvinne, eller rettere sagt over 16? Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Det er ikke noe galt i at to voksne mennesker har sex sammen så lenge dette er frivillig og heller ikke noe noen har noe med, uavhengig av hvem de er. Anonym poster: d98ddac124bdbe9403543030b9dc2264 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Hadde det vert min mor og min kompis hadde jeg ønsket å få vite det.. Anonym poster: 64af6b73a654a0a9c46015f182a28842 1
Marsipan Skrevet 6. januar 2013 #12 Skrevet 6. januar 2013 Du vet ikke om du skal si noe til typen, så du rådfører deg med veninna di? What comes around, goes around, og jeg er sikker på at typen din syns dette er bedre å få høre fra deg enn via omveier, 4
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #13 Skrevet 6. januar 2013 Hva i alle dager har han med sin mors sexliv å gjøre? Eller kameraten sitt?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #14 Skrevet 6. januar 2013 Fyren din vet om det, men han snakker forståelig nok ikke om hvem mora hans ligger med til deg. Så du holder din kjeft pga det der har du ingenting med. 4
Sophia. Skrevet 6. januar 2013 #15 Skrevet 6. januar 2013 Du har jo ingenting med dette å gjøre, men jeg forstår at det er ubehagelig å holde på det. Jeg hadde sagt det, rett og slett fordi det er helt unaturlig for meg å skjule ting for typen. 4
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #16 Skrevet 6. januar 2013 Å rote rundt i det her vil ikke føre noe godt med seg, hvertfall ikke hvis du vil ha et godt forhold til svigermoren din. 4
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #17 Skrevet 6. januar 2013 Nå er det mange som vet det: Mora, Stian, Stians løsmunnede kamerat, du og din venninne. Stian har allerede fortalt det til minst en kamerat. Kameraten hans har fortalt det til minst en person; deg. (jeg er villig til å vedde på at både Stian og kameraten har fortalt det til flere.) Du har allerede fortalt det til en venninne (til tross for at Stians kamerat ba deg om å holde kjeft) Hvor mange tror du venninnen din har rukket å si det til (til tross for at sikkert du ba henne holde kjeft)? Math done easy: "Alle" vet dette nå.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #18 Skrevet 6. januar 2013 Jeg fikk beskjed om å holde det for meg selv. Fortalte ei venninne om dette, og spurte hva hun hadde gjort, men hun ville ikke svare. Derfor spør jeg dere, hva hadde dere gjort? Du har allerede gjort mye mer enn du skulle. Du har ingenting med dette å gjøre, det har heller ikke venninnen din, og slett ikke vi på kg. Anonym poster: 9908ac740baa4e9a001325c07c834b8d 9
Gjest Eurodice Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Hva i alle dager har han med sin mors sexliv å gjøre? Eller kameraten sitt? Som jeg skulle sagt det selv. Skal man måtte be om aksept fra sine voksne barn om å ha sex med hvem man måtte ønske? Dummeste jeg har hørt! Edit tilføyelse: Sikkert unødvendig å si det, men det er en selvfølge at man utviser diskresjon. Endret 7. januar 2013 av Arabella 3
Gjest Bond Skrevet 6. januar 2013 #20 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har ikke noe behov å vite noe som helst om foreldrene mine sitt seksualliv. Om begge var single og lovlige - ikke min sak og absolutt ikke noe jeg vil diskutere med hverken samboer eller andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå