Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har gått til innkjøp av concealer, primer og fundation fra I D Bare. Når jeg har lagt alt på, synes de fine linjene og porene beder enn uten sminke. Hva gjør jeg feil her? Altså 30 cm fra speilet ser jeg smashing ut, men når jeg går helt innpå, ser det ille ut. Virkelig ille. Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Mulig du ikke har funnet de riktige produktene for din hun. Hvor gammel er du? Eldre hud kommer ofte bedre fra det med flytende foundation. Når det gjelder porene så skal du "dytte" med kosten på de aktuelle områdene. Først sminker du deg normalt og så dytter og vrir du med kosten på problemområdene. Anonym poster: e8b697b402e0e093dc8d0da8d530eabf
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Det kan være lurt å "klappe på" sminken, og så bruke pudder over. Finnes mange gode instruksjonsvideoer på youtube. Anonym poster: 1388b228e45d9f56bc8282dd77a997b7
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Mulig du ikke har funnet de riktige produktene for din hun. Hvor gammel er du? Eldre hud kommer ofte bedre fra det med flytende foundation. Når det gjelder porene så skal du "dytte" med kosten på de aktuelle områdene. Først sminker du deg normalt og så dytter og vrir du med kosten på problemområdene. Anonym poster: e8b697b402e0e093dc8d0da8d530eabf Produktene ble kjøpt hos hudpleier. Jeg er ikke så glad i flytende foundation. Synes den er veldig synlig? Dytte og vri, altså.
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Det kan være lurt å "klappe på" sminken, og så bruke pudder over. Finnes mange gode instruksjonsvideoer på youtube. Anonym poster: 1388b228e45d9f56bc8282dd77a997b7 Den funadtionen jeg bruker kommer i pudderform. Har prøvd med Mineral veil over, men det gjorde ikke saken bedre. Concealeren har jeg prøvd både å klappe på og å ta på med pensel. Den er i flytende form. Ah. Det er muligens der poblemet ligger. Kanskje jeg skal forsøke concealer i pudderform?
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har primer under, men kanskje jeg må prøve en annen enn ID sin?
Gjest Raggy Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 For tørr foundation eller foundation med skimmer i kan gjøre sånn at linjer synes i huden. Jeg husker at id sin vanlige foundation var skimrende og jeg likte ikke resultatet. Det å finne rett foundation kan ta tid... Husk å bruk godt med fukt på huden før du påfører og også muligens en fuktspray etter påføring.
Gjest Kaxxy Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Samme her. På nært hold ser huden feilfri ut uten sminke, men med så vises plutselig fine linjer rundt munn og pannen.. sukk..
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 For tørr foundation eller foundation med skimmer i kan gjøre sånn at linjer synes i huden. Jeg husker at id sin vanlige foundation var skimrende og jeg likte ikke resultatet. Det å finne rett foundation kan ta tid... Husk å bruk godt med fukt på huden før du påfører og også muligens en fuktspray etter påføring. Ja. Det er litt skimmer i den. Skal teste med primer og concealer i morgen og bare mineral veil oppå. Fukt er ikke noe problem.
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Samme her. På nært hold ser huden feilfri ut uten sminke, men med så vises plutselig fine linjer rundt munn og pannen.. sukk.. Men det er nå vi skal finne ut hvordan vi skal få plettfri hud også med fundation og sånt på.
gjestSofia Skrevet 6. januar 2013 #12 Skrevet 6. januar 2013 Jane iredale sin bb cream. Fantastisk!! Gir fukt så legger seg ikke på samme måten som d andre, den eneste jeg virkelig har vært fornøyd med. Tykk er den men bruk lite, dekker bra, gir fukt, er solfaktor i. Dyr men billigere på nett:-) 1
Agathe Skrevet 6. januar 2013 #13 Skrevet 6. januar 2013 Prøv å bruke mindre pudder, litt pudder i lokket, jobb det godt inn i kosten og bank av overskuddet - for mye så legger det seg lett i rynker. Og ikke legg pudderfoundation oppå et kremprodukt før det har trukket ordentlig inn i huden - da kaker det seg bare.
Gjest BabyBlue Skrevet 6. januar 2013 #14 Skrevet 6. januar 2013 Bruk primer og patt på pudder etterpå - ikke pudre det på, men bruk en "pat and roll" bevegelse, enten med en pudderpuff (aner ikke hva det heter på norsk) eller med en stor børste. Da setter du sminken helt og børster ikke vekk underlaget, slik som man gjør om man glir børsten over ansiktet. Om du har mye fine linjer etter foundation kan det godt hende at huden din har mangel på fett, eller at huden din er dehydrert og trenger fukt. Da ser ikke huden bra ut uansett hvor mye sminke man tar på. Når sant skal sies kan det godt være id sin feil, som inneholder bismuth, som mange er allergisk mot. Det fremhever i hvert fall mine porer og gir meg linjer - og det er jo ganske rart, for jeg er ikke tjue engang! : O Kanskje du burde gå til innkjøp av en mineralfoundation med snillere ingredienser (eller en flytende foundation), og se om det er der problemet ligger?
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2013 #15 Skrevet 6. januar 2013 Det er fordi det er tørr sminke. Det er er selvfølge. Bruk flytende istedet. Har prøvd 4-5 forskjellige tørre mineralfoundations og alle har enten fått huden til å se død ut,oversminket ut, tørr ut eller har fremhevet linjer. Skjønner ikke hypen med tørr foundation i det hele tatt.
Memena Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har som deg forsøkt foundation i pudderform (flere merker, også ID Bare), jeg fikk som deg, mye synligere porer og linjer. Linjer og porer som ikke synes uten sminke le plutselig veldig synlige med pudderfoundation. Jeg er av typen som kjøper massevis av sminke, så liker jeg det ikke og flere tusen er kasta bort, og det blir gitt bort. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men hud med linjer skal visst ha bedre av flytende foundation. Etter å ha forsøkt, feila og ikke blitt fornøyd masevis av ganger, har jeg endelig funnet produktene som skjuler linjene fremfor å fremheve dem (dette gjelder for meg da) Jeg brukte tidligere primer fra Smashbox, den var helt ok den, men så leste jeg om en fra Clarins, og nå klarer jeg meg ikke uten. Den heter "Instant Smooth Perfecting touch". Den er helt fantastisk og jeg kjøpte også en til min mor som er over 60 og hun er såå forøyd med denne. Som foundation bruker jeg YSL "Le Teint Touchen Èclat" (tror det er første foundation jeg er virkelig 100% fornøyd med da jeg i utgangspunktet ikke er veldig glad i foundations. Over der bruker jeg Makeup Store sitt tranculent compact powder for å "sette" sminken. Den holder hele dagen og hverken porer eller linjer blir mer synlige, mye mindre synlige blir de. Hovedårsaken til at de blir mindre synlige er nok Instant Smooth Perfecting Touch, for den fungerer fint med andre foundations også, og man kan også ta et tynt lag rundt feks øynene utover dagen om man føler for det, den er blitt et "must have" for meg. Den ligger på rundt 280 kr på parfymeri, men om du er en av de som handler på nett, kan du sikkert finne den billigere der. Her er bilde av den fra Clarins sin side, med reviews: http://www.clarins.co.uk/Instant%20Smooth%20Perfecting%20Touch/C050105002,en_GB,pd.html
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har hatt lyst til å prøve denne fra Clarins, har du prøvd den også? http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Kosmetikk/Hud/Primer/Instant-Light-Complexion-Perfector.htm Har hørt så mye bra om Touche Eclat foundationen, men lurer på om den kansje ikke er dekkende nok.
Memena Skrevet 7. januar 2013 #18 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har hatt lyst til å prøve denne fra Clarins, har du prøvd den også? http://www.shopping4...n-Perfector.htm Har hørt så mye bra om Touche Eclat foundationen, men lurer på om den kansje ikke er dekkende nok. Jada, jeg har prøvd den også Jeg synes den er superfin på sommeren, da hender det jeg bruker den sånn alene over dagkremen, og den gir en fantastisk glød til ansiktet. Jeg har også blandet den i foundation, og den får den til å "gløde", men om du er ute etter en primer, så synes jeg egentlig ikke at den holder bedre på sminken eller skjuler linjer noe særlig. Er du ute etter et lett makeup som gir ansiktet litt mer friskhet så er den perfekt dog Jeg har ikke så mye jeg trenger å skjule av urenheter og slikt, så derfor er jeg ikke så glad i tunge foundations, synes liksom de dekker for mye og blir litt sånn "maskeaktig", er nok derfor jeg er så fornøyd med Touche Eclat foundationen, den gir meg liksom en veldig jevn og fin farge på huden, men om du er ute etter en som dekker mye, så er jeg usikker på om den er noe for deg. Stikk innom nærmeste parfymeri og be de om en prøve (jeg har begynt med det nå etter tonnevis av feilkjøp hehe), dersom de sier de ikke har, så be de lage en til deg fra testeren i ett sånt lite beger som diverse kosmetikkfirmaer leverer ut for at kunder skal få testere.
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2013 #19 Skrevet 7. januar 2013 Jeg liker også å bare å jevne ut hudtonen men foretrekker likevel ofte de som er middels dekkende. Sliter med rødhet mellom øynene og rundt nesa + litt pigmentflekker men toche eclat klarer kanskje den biffen selv om den er lite dekkende. Også går det jo an å bruke concealer etterpå der det trengs. Bruker en fra Max Factor nå 3 in 1, den dekker bra men er litt matt og setter seg litt i porene. Liker skimrende og glødende hud som deg, hater matt fordi det ser tørt ut. Skal be om prøve neste gang jeg er innom Kicks Har du tips til concealer under øynene også? Er veldig blålilla og det er medfødt. Bruker Dior sin Nudeskin, den er bra men ikke perfekt....
Gjest Tidssone Skrevet 7. januar 2013 #20 Skrevet 7. januar 2013 Jeg må få hentet meg noen tester på flytende fundation. Prøvde med mindre pudder på kosten og det ble noe bedre med porene, men ikke med linjene. Jeg har den primeren fra Clarins. Skal teste den ut i morgen, under tørr fundation.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå