AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en elipsemaskin. Syns det er genialt å kunne trene hjemme. Men mange kjøper jo treningsapparater de bruker i noen uker, så blir det bare stående ubrukt... jeg er ikke typen til sånt, men lurer likevel på om en elipsemaskin er verdt pengene? Det koster jo 7-8 tusen kr så det er jo et apparat jeg vil bruke mest mulig!! Anonym poster: d6e12e4fa27e4dc281860a6f36509995
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Henger meg på her og spør om den maskinen er ok å bruke når en har dårlige knær? Man står jo stille og har ingen løpestøt i beina, så jeg bare lurer litt. Anonym poster: f5fa6f323d1cefc5c3153c941500a35b
juliane Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har dårlige knær og syns ellipsemaskin er kjempefin! Om den er verdt pengene er det jo bare du som vet, det er ingen andre som vet om du kommer til å bli lei etter en stund. Har du ikke prøvd en ellipsemaskin før? I så fall bør du jo ta deg en tur på et treningssenter og faktisk teste om det er noe for deg... Jeg betaler 200 kr mnd for å trene på senteret rett rundt hjørnet, så hvis maskina koster 7000-8000 kr kunne jeg jo trent i tre år for samme prisen - så du skal være relativt sikker på at du gidder å trene det samme hele tiden!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Om den er god for dårlige knær vil selvfølgelig avhenge litt av hva som er dårlig med knærne. Jeg har en stadig tilbakevendende betennelse som gjerne blir slår ut når kneet overbelastes. Kan ikke jogge pga dette, og trapper m.m. er et slit. Men ellipsemaskina fungerer supert! Samboeren min derimot, har meniskproblemer og kan ikke bruke ellipsen for da blir det verre. For min del har det vært en kjempegod investering. Bruker den 3-4 ganger i uka, og synes det er supert! Anonym poster: 92e8493938528d22790bcfe2017ed015
Gjest *Maja* Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Nå har jeg investert i tredemølle, men det er den beste investeringen jeg har gjort. Når en sitter på ræven og ser på TV og har en maskin ved siden av seg så kan en like godt kjøre på den mens en ser på TV fremfor å sitte på rumpa. Har lagt mange mil bak med på den og er ufattelig fornøyd med kjøpet
Gjesten Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Jeg kjøpte min på finn.no i helt super stand. Som du selv sier, så kjøper mange sånne maskiner og slutter å bruke dem etter kort tid, derfor er de enkle å finne "brukt" til en billig penge. Jeg har hatt min i flere år nå og bruker den fremdeles ofte. For meg er det helt supert!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Takk for svar alle sammen! Høres positivt ut dette.. jeg har ingen problemer med knær og sånt forresten. Nå har jeg investert i tredemølle, men det er den beste investeringen jeg har gjort. Når en sitter på ræven og ser på TV og har en maskin ved siden av seg så kan en like godt kjøre på den mens en ser på TV fremfor å sitte på rumpa. Har lagt mange mil bak med på den og er ufattelig fornøyd med kjøpet Takk for tips, men nå var det ikke det jeg spurte om da... har lyst på elipsemaskin, ikke tredemølle. Anonym poster: d6e12e4fa27e4dc281860a6f36509995
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Det får du nesten vurdere selv. Helseeffektene er kjempegode med ellipsemaskin fordi du trener både styrke og kondisjon, og treningen er skånsom mot knærne. Men vi hadde en gang en sykkel som rett og slett ble stående. Selv synes jeg det er enklere å ta på treningstøyet og dra på trening, trene og være ferdig med det, enn å ha det jeg anser som en stressfaktor stående hjemme. Men du får vurdere selv. Folk er veldig ulike, og det som funker for meg, trenger ikke funke for deg. Hvis du tror det vil fungere og at du ikke vil bli lei, høres det veldig bra ut. Anonym poster: c7ca83859c7aa56572a85bf1f2bd115e
Gjest *Maja* Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Takk for svar alle sammen! Høres positivt ut dette.. jeg har ingen problemer med knær og sånt forresten. Takk for tips, men nå var det ikke det jeg spurte om da... har lyst på elipsemaskin, ikke tredemølle. Anonym poster: d6e12e4fa27e4dc281860a6f36509995 Jeg skjønte det, men en treningsmaskin er en treningsmaskin. Poenget var at jeg har brukt min maskin masse og det var en god investering. Om en bruker maskinen, uansett hva det er er, er jo opp til deg og din egen vilje. Endret 6. januar 2013 av *Maja*
beige Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Her kan du lese at ellipsemaskin er nest best på kalloriforbrenning. Jeg tror absolutt det er verdt pengene. http://www.vektklubb.no/artikkel/disse-apparatene-forbrenner-mest-20319035
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Kjøp en brukt! Billigere, og like bra. Vi har satt en datamaskin foran, slik at vi kan se serier mens vi trener. Pga. oppussing har det blitt lite i det siste, men om et par uker har jeg planer om å begynne igjen (rommet hvor den vanligvis står, er det rommet vi pusser opp, så nå står den stuet inne på gjesterommet sammen med mange andre møbler). Anonym poster: 94114beaa52e3ed8bf09baa491e50cea
antibac Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har en, synes det var verdt pengene. Så lenge den blir brukt, vel og merke!! I kombinasjon av sunt kosthold, spinning og ellipse, gikk jeg ned totalt 22 kg. Så ja, vil nå si at den funker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå