Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #21 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Fatter og begriper ikke hvor du får dette "maset" fra!?? Folk MASER da ikke mer om pengegaver enn andre gaver. I dine ører høres det antagelig ut som mas, men for andre så er det kun svar på hva folk ønsker seg i gave. Har aldri hørt noe brudepar som maser mer om pengegaver enn andre gaver. Pengegaver står som regel på akkurat samme liste som de andre gavene. Er det mulig....! Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b Fra de her trådene f.eks: http://forum.kvinneg...pic=473168&st=0 http://forum.kvinneg...pic=711762&st=0 Og ikke minst den her tråden mas om penger til bryllupet allerede i HI: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=277352&st=0 Endret 6. januar 2013 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #22 Skrevet 6. januar 2013 Fra de her trådene f.eks: http://forum.kvinneg...pic=473168&st=0 http://forum.kvinneg...pic=711762&st=0 Og ikke minst den her tråden mas om penger til bryllupet allerede i HI: http://forum.kvinneg...pic=277352&st=0 Det der er da ikke mas om penger fra brudeparet!! Det du linker til er jo diskusjoner hvorvidt det er greit å ønske seg penger. To heeeelt forskjellige ting girlfriend ;-) Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b
Anglofil Skrevet 6. januar 2013 #23 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Jeg forstår ikke at folk har så mye penger igjen etter bryllupet at de kan bruke så mye penger på bryllupsreise. Vi planlegger to netter på vårt favoritthotell på det stedet vi skal gifte oss og det får holde. Nok utgifter med selve bryllupet. Kansje vi tar en hyggelig hyttetur eller en rimelig syden tur om det er penger til overs. Anonym poster: 96f0bc7b7388ce7fbc1437bb27c299fa For oss var dette en reise for livet. Det var ikke bare en bryllupsreise, men en reise vi antagelig aldri får gjort igjen. Nå som vi er unge og har muligheten valgte vi å benytte oss av sjansen. Vi valgte også å vente ett år etter bryllupet for å få nok penger. Noen kjøper bil. Noen bruker masse penger på røyk. Vi valgte en flott reise som er et minne for livet. Mvh Yvonne Endret 6. januar 2013 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #24 Skrevet 6. januar 2013 Det der er da ikke mas om penger fra brudeparet!! Det du linker til er jo diskusjoner hvorvidt det er greit å ønske seg penger. To heeeelt forskjellige ting girlfriend ;-) Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b Da burde du lese trådene, girlfriend.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #25 Skrevet 6. januar 2013 Da burde du lese trådene, girlfriend. Men kjære deg. Jeg har da lest trådene. Det er fremdeles en diskusjon om det er greit å gi pengegaver. Det er ingen brudepar som sitter å krever/maser om å få penger! Men det er jo dette med hvilke øyne som ser da... vil du ikke se noe annet så tror du tilslutt det er sånn. Skummel egenskap ;-) Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #26 Skrevet 6. januar 2013 Jeg forstår ikke at folk har så mye penger igjen etter bryllupet at de kan bruke så mye penger på bryllupsreise. Vi planlegger to netter på vårt favoritthotell på det stedet vi skal gifte oss og det får holde. Nok utgifter med selve bryllupet. Kansje vi tar en hyggelig hyttetur eller en rimelig syden tur om det er penger til overs. Anonym poster: 96f0bc7b7388ce7fbc1437bb27c299fa Og jeg forstår ikke at folk bruker så mye penger på et bryllup at de ikke har penger etterpå. Det høres ikke ut som om du egentlig hadde råd til å gifte deg. Eller så prioriterte dere å bruke mye penger i forhold til inntekt på det, men da skjønner jeg ikke hvorfor du rakker ned på andres prioriteringer. Høres ut som misunnelse fordi andre har råd til både og. Anonym poster: 432cdd8d99b45877118c156e42274aea 1
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #27 Skrevet 6. januar 2013 Men kjære deg. Jeg har da lest trådene. Det er fremdeles en diskusjon om det er greit å gi pengegaver. Det er ingen brudepar som sitter å krever/maser om å få penger! Men det er jo dette med hvilke øyne som ser da... vil du ikke se noe annet så tror du tilslutt det er sånn. Skummel egenskap ;-) Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b Sant nok.
Petalouda Skrevet 6. januar 2013 #28 Skrevet 6. januar 2013 Vi bruker rundt tyve tusen kroner på vår reise, og da er flyreise fra vielsesstedet og limousin fra flyplassen til det første hotellet inkludert. Vi reiser nemlig rett fra mottagelsen og på bryllupsreise, så bryllupsnatten på hotell og sånt er også inkludert i vår tur. Og da har jeg også regnet med all mat og sånn etter mottagelsen, og champagne og pynt på rommet bryllupsnatten og den slags. Så basically alt for rundt tyve tusen, i underkant av en uke. Jeg gleeeder meg
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #29 Skrevet 6. januar 2013 Vi bruker rundt tyve tusen kroner på vår reise, og da er flyreise fra vielsesstedet og limousin fra flyplassen til det første hotellet inkludert. Vi reiser nemlig rett fra mottagelsen og på bryllupsreise, så bryllupsnatten på hotell og sånt er også inkludert i vår tur. Og da har jeg også regnet med all mat og sånn etter mottagelsen, og champagne og pynt på rommet bryllupsnatten og den slags. Så basically alt for rundt tyve tusen, i underkant av en uke. Jeg gleeeder meg Kos deg, vennen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #30 Skrevet 6. januar 2013 Vi bruker rundt tyve tusen kroner på vår reise, og da er flyreise fra vielsesstedet og limousin fra flyplassen til det første hotellet inkludert. Vi reiser nemlig rett fra mottagelsen og på bryllupsreise, så bryllupsnatten på hotell og sånt er også inkludert i vår tur. Og da har jeg også regnet med all mat og sånn etter mottagelsen, og champagne og pynt på rommet bryllupsnatten og den slags. Så basically alt for rundt tyve tusen, i underkant av en uke. Jeg gleeeder meg Hva skal dere pynte rommet med på bryllupsnatten?? Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b
Gjest jente8923 Skrevet 6. januar 2013 #31 Skrevet 6. januar 2013 Enig, så fremt de har pengene. Ikke enig hvis den her kostbare luksuriøse reisen kommer fra mas om pengegaver. Har man ikke råd tid både/og selv, så gift seg på tinghuset og bruk pengene på reisen. Vi har penger til å gjøre begge deler, men ønsker ikke kaste bort masse penger på en dag som ingen av oss strengt tatt føler for å gjøre til noe stor greie. Vi gifter oss derfor på tinghuset og velger å bruke en del på bryllupsreise og sparer resten til leilighet osv senere..
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #32 Skrevet 6. januar 2013 Vi har penger til å gjøre begge deler, men ønsker ikke kaste bort masse penger på en dag som ingen av oss strengt tatt føler for å gjøre til noe stor greie. Vi gifter oss derfor på tinghuset og velger å bruke en del på bryllupsreise og sparer resten til leilighet osv senere.. Wow, det finnes håp for folket.
Portvinpiken Skrevet 6. januar 2013 #33 Skrevet 6. januar 2013 Vi har råd til begge deler og vi reiser 3 uker til Zambia. Har nylig giftet oss og reiser til våren når vi har ferie begge to. Budsjettet til turen er 30.000 men kommer til å bruke mye mindre. 1
skruf Skrevet 6. januar 2013 #34 Skrevet 6. januar 2013 Vi brukte ca 30 000 på bryllupsreise, var 15 dager på Seychellene (La Digue og Praslin), reiste dagen etter bryllupet. Kunne sikkert brukt mye mere, men vi valgte bort luksusbiten og bodde i enkel bungalow på den ene plassen og på et rom den andre plassen. Ingenting inkludert. (hadde vel og et "standard" bryllup, og ønsket oss ikke pengegaver) Pengene til bryllup og bryllupsreise var spart opp til på forhånd:)
CathFoto Skrevet 6. januar 2013 #35 Skrevet 6. januar 2013 Få med noen dager i Stellenbosch og /eller Franschhoek også (vindistriktet). Det er veldig fint der. I tillegg ligger det mange gode restauranter der. Vi brukte vel ca kr 60-70 000,- på tre uker i Sør-Afrika. Ikke helt sikker på beløpet, da vi ikke har summert i ettertid. Bodde da på meget gode hoteller hele ferien. Dyrest var tre netter på safarilodge. Der gikk det vel 5-6 000,- pr døgn (alt inkl.) Stellenbosch/Franschhoek er gode forslag, men det er vår fjerde tur til Sør-Afrika så vi har valgt bort endel av de stedene vi har vært og som vi syntes holdt med en gang, men jeg ville også anbefalt de stedene for andre. Vi brukte 60.000,- inkl lommepenger i 2011, turen nå blir nok ganske lik kostnadsmessig. Vi får totalt Max 9 safarinetter og de blir de dyreste for oss også(men bruker jo ikke lommepenger der), de utgjør ca 30.000,- av totalsummen. Gunstig kronekurs nå da :0)
CathFoto Skrevet 6. januar 2013 #36 Skrevet 6. januar 2013 Vi har råd til begge deler og vi reiser 3 uker til Zambia. Har nylig giftet oss og reiser til våren når vi har ferie begge to. Budsjettet til turen er 30.000 men kommer til å bruke mye mindre. Om du har vært der før så vet du det, og om ikke så kan jeg fortelle deg at Zambia er et fantastisk land, God tur!
Portvinpiken Skrevet 6. januar 2013 #37 Skrevet 6. januar 2013 Om du har vært der før så vet du det, og om ikke så kan jeg fortelle deg at Zambia er et fantastisk land, God tur! Joda lengre og kortere opphold - opptil flere ganger :-). Er en grunn til at man reiser tilbake igjen og igjen...:-) 1
Amens Skrevet 7. januar 2013 #38 Skrevet 7. januar 2013 Vi betaler vel litt over 40000,- for våre to uker på Barbados. Vi drar om to måneder! På tide å begynne å slanke bort julekiloene...
Petalouda Skrevet 7. januar 2013 #39 Skrevet 7. januar 2013 Kos deg, vennen. Takk Hva skal dere pynte rommet med på bryllupsnatten?? Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b Roseblader, masse stearinlys, sån diger kurv med frukt og sjokolade og den slags
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå