Gjest jente8923 Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Hvor mye bruker dere på bryllupsreise, hvor lenge skal dere være borte og hvor drar dere? Vi skal ha en veldig uformell vielse. Ikke noe selskap osv. Men samboeren min vil ha ringer så da skal vi selvfølgelig ha det =) og vi hadde tenkt oss på ferie sammen så da fant vi ut at vi kunne gjøre det til en bryllupsreise, men vet ikke helt hvordan vi skal gå frem..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Vi brukte totalt 80 000. 2 uker på Maldivene, alt inkludert. Hadde et mye rimeligere bryllup, men dette var noe vi ønsket og unnet oss. Kun en gang i livet man drar på bryllupsreise! Anonym poster: 4ed17175c692c447b0ffc61b99750f01
Gjest jente8923 Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Vi brukte totalt 80 000. 2 uker på Maldivene, alt inkludert. Hadde et mye rimeligere bryllup, men dette var noe vi ønsket og unnet oss. Kun en gang i livet man drar på bryllupsreise! Anonym poster: 4ed17175c692c447b0ffc61b99750f01 Ja, er så enig. Og ferie er noe man kan leve litt lenger på =)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Vi brukte ca. 50 000 på bryllupsreisen 10 netter på Seychellene Anonym poster: d698982301770f7a6ef873a3fa42df9b
CathFoto Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Usikker på prisen, for det avhenger av hvilken kombinasjon vi bestemmer oss for, men mellom 50.000-60.000,- for begge med i overkant av tre uker i Sør-Afrika med 6 netter safari, en uke ca i Cape Town og enten husbåtsafari i 3 netter i Botswana/Namibia og et par dager i Livingstone med Victoriafallene eller 6 netter på sånne hytter ute i sjøen i Mozambique.
Anglofil Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Brukte 100.000 kr (utsatte bryllupsreisen med et år slik at det ble tid til å spare opp beløpet). Bryllupsreisen varte i nesten tre uker. Var fem netter i Fort Lauderdale, Florida, syv netter på cruise i Karibien og syv netter i New York. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Vi har satt av 25.000 til bryllupsreise. Utfordringen er at vi ikke klarer å bestemme oss for hvor vi vil reise. Egentlig klarer ingen av oss å egentlig se det helt spesielle i denne reisen. Kanskje fordi vi ikke har barn og har vært/skal på mange, mange flotte reiser bare oss to resten av livet! Bryllupsreisen blir uansett et halvt års tid etter bryllupet, så det føles egentlig bare som en vanlig ferie. Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Jeg er sjokkert folkens. Da forstår jeg det her maset om pengegaver. 1
Anglofil Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Jeg er sjokkert folkens. Da forstår jeg det her maset om pengegaver. Hvem har sagt at pengene man har fått i bryllupet nødvendigvis har gått til bryllupsreise? Og mas? Er det virkelig så mange som maser omkring pengegaver? Eneste jeg har sett at folk har ønsket seg penger, men de færreste krever vel det. Mvh Yvonne 1
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Hvem har sagt at pengene man har fått i bryllupet nødvendigvis har gått til bryllupsreise? Og mas? Er det virkelig så mange som maser omkring pengegaver? Eneste jeg har sett at folk har ønsket seg penger, men de færreste krever vel det. Mvh Yvonne Vel, mange har argumentert for pengegaver fordi de ville på bryllupsreise i tillegg til å holde digert bryllup, men ikke råd til både og.. Enkelte har også beretninger om tipskrukker hvor det står "til bryllupsreise" på i bryllup. Så det er et mas om penger okke som og nå forstår jeg hvorfor. Endret 6. januar 2013 av Gjest
Athene Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Vi brukte 150 000. Inkluderte en slags "verden rundt" reise, og varte i 4 uker med flere stopp underveis. Og jeg kan garantere at vi ikke ba om en eneste pengegave, eller tok opp lån, eller ofret andre ting, før noen skal kritisere dette. TS - dere har jo tatt deres valg vedrørende bryllupet, og vet best selv hva som er riktig for dere også med tanke på bryllupet. Ingenting andre har gjort skal diktere hva som er riktig for dere. Enkelte tar en uke på foreldrenes hytte, andre gjennomfører en "once in a lifetime" reise, ingenting er mer riktig eller feil.
Daxi Skrevet 6. januar 2013 #12 Skrevet 6. januar 2013 Vi giftet oss i juni 2012 og har enda ikke hatt den ordentlige bryllupsreisen vår. Vi var i Japan men det var mest en utsatt ferie (vi fikk ikke reist i 2011 pga. jordskjelvet) der brukte vi i underkant av 35.000 alt inklusive for 2 uker, vi var i Tokyo og Kyoto, og 35.000 var for lommepenger, billetter, tog mat alt! Vi har nå 38.000 satt til bryllupsreisen og vida hadde tenkt å reise til Cuba og være der i 2 uker først i La Habana og så i Varadero. Vi håpte på å kunne reise i februar men på grunn av nye jobb utfordringer ser det ikke ut som at vi reiser så snart
Gjest 2013 bryllup Skrevet 6. januar 2013 #13 Skrevet 6. januar 2013 Jeg tviler på at vi kommer til å bruke så mye penger på reise. Dessuten har vi ikke mulighet til å reise rett etter bryllupet, det går gjerne ett år før vi får mulighet til å reise og da blir det i mitt hode ikke det samme. Har en forestilling om at jeg vil være nygift på en bryllupsreise! Så det blir nok heller en helg på foreldrehytta om det blir noe
Gjest jente8923 Skrevet 6. januar 2013 #14 Skrevet 6. januar 2013 Vi brukte 150 000. Inkluderte en slags "verden rundt" reise, og varte i 4 uker med flere stopp underveis. Og jeg kan garantere at vi ikke ba om en eneste pengegave, eller tok opp lån, eller ofret andre ting, før noen skal kritisere dette. TS - dere har jo tatt deres valg vedrørende bryllupet, og vet best selv hva som er riktig for dere også med tanke på bryllupet. Ingenting andre har gjort skal diktere hva som er riktig for dere. Enkelte tar en uke på foreldrenes hytte, andre gjennomfører en "once in a lifetime" reise, ingenting er mer riktig eller feil. Ja, vi har pengene til å bruke på en reise, men vi er litt usikre på om vi ønsker å reise et helt spesielt sted til høyere pris eller om vi skal ta en "vanlig" sydenferie og spare pengene til noe annet.. Vi har jo litt lyst til å ha en litt spesiell reise i og med at vi ikke gjør noe ut av bryllupet =) Gjest: Hva folk bruker penger på og velger å gjøre er vel strengt tatt ene og alene deres valg. Dersom de ber om penger til bryllupet så gir du enten det eller lar vær. Det kan jo være like greit å gi en gave istedenfor noe nips som folk ikke har bruk for. Har aldri skjønt hvorfor man skal kritisere andre for deres valg. Bryllupsreise er da virkelig noe du har med deg resten av livet. Bedre det enn å bruke masse penger på tull.... 1
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #15 Skrevet 6. januar 2013 Gjest: Hva folk bruker penger på og velger å gjøre er vel strengt tatt ene og alene deres valg. ... Enig, så fremt de har pengene. Ikke enig hvis den her kostbare luksuriøse reisen kommer fra mas om pengegaver. Har man ikke råd tid både/og selv, så gift seg på tinghuset og bruk pengene på reisen.
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 #16 Skrevet 6. januar 2013 Ikke en krone! Svigerforeldrene mine skal gi oss en uke i Krakow i Polen. Storbyferie med dem og med vår lille sønn. Vi skal ikke ha noen annen bryllupsreise. Vi har tross alt bodd sammen lenge og har barn, hus, bil og alt det der. Det blir kjempekoselig med en helt vanlig ferietur i stedet. Tror vi kommer til å storkose oss.
Montefalco Skrevet 6. januar 2013 #17 Skrevet 6. januar 2013 Usikker på prisen, for det avhenger av hvilken kombinasjon vi bestemmer oss for, men mellom 50.000-60.000,- for begge med i overkant av tre uker i Sør-Afrika med 6 netter safari, en uke ca i Cape Town og enten husbåtsafari i 3 netter i Botswana/Namibia og et par dager i Livingstone med Victoriafallene eller 6 netter på sånne hytter ute i sjøen i Mozambique. Få med noen dager i Stellenbosch og /eller Franschhoek også (vindistriktet). Det er veldig fint der. I tillegg ligger det mange gode restauranter der. Vi brukte vel ca kr 60-70 000,- på tre uker i Sør-Afrika. Ikke helt sikker på beløpet, da vi ikke har summert i ettertid. Bodde da på meget gode hoteller hele ferien. Dyrest var tre netter på safarilodge. Der gikk det vel 5-6 000,- pr døgn (alt inkl.)
Montefalco Skrevet 6. januar 2013 #18 Skrevet 6. januar 2013 Vi giftet oss i juni 2012 og har enda ikke hatt den ordentlige bryllupsreisen vår. Vi var i Japan men det var mest en utsatt ferie (vi fikk ikke reist i 2011 pga. jordskjelvet) der brukte vi i underkant av 35.000 alt inklusive for 2 uker, vi var i Tokyo og Kyoto, og 35.000 var for lommepenger, billetter, tog mat alt! Vi har nå 38.000 satt til bryllupsreisen og vida hadde tenkt å reise til Cuba og være der i 2 uker først i La Habana og så i Varadero. Vi håpte på å kunne reise i februar men på grunn av nye jobb utfordringer ser det ikke ut som at vi reiser så snart Jeg ville ha droppet Varadero. Mange steder som er mye hyggeligere. Varadero er bare turister.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 Jeg forstår ikke at folk har så mye penger igjen etter bryllupet at de kan bruke så mye penger på bryllupsreise. Vi planlegger to netter på vårt favoritthotell på det stedet vi skal gifte oss og det får holde. Nok utgifter med selve bryllupet. Kansje vi tar en hyggelig hyttetur eller en rimelig syden tur om det er penger til overs. Anonym poster: 96f0bc7b7388ce7fbc1437bb27c299fa
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #20 Skrevet 6. januar 2013 Enig, så fremt de har pengene. Ikke enig hvis den her kostbare luksuriøse reisen kommer fra mas om pengegaver. Har man ikke råd tid både/og selv, så gift seg på tinghuset og bruk pengene på reisen. Fatter og begriper ikke hvor du får dette "maset" fra!?? Folk MASER da ikke mer om pengegaver enn andre gaver. I dine ører høres det antagelig ut som mas, men for andre så er det kun svar på hva folk ønsker seg i gave. Har aldri hørt noe brudepar som maser mer om pengegaver enn andre gaver. Pengegaver står som regel på akkurat samme liste som de andre gavene. Er det mulig....! Anonym poster: 0c3b0462d4b00f48cd22eb4ff29b757b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå