Gå til innhold

De har stjålet hunden vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror var i et lengre forhold, som har endt på en tragisk måte. Hennes familie passet hunden (som opprinnelig er min brors fra et tidligere forhold) over julen, men nekter nå å levere henne tilbake.

Bror har ikke papirer på henne, men vi har jo mange som kan vitne på at det opprinnelig var hans hund, før hun i det hele tatt var inne i bildet.

Har noen liknende erfaringer, eller vet hvordan jeg/vi kan gå frem i denne saken?

Orker ikke tanken på å aldri se det lille, herlige nurket igjen.

Takker for alle eventuelle tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ingenting om eventuelt forløp i en slik sak, men har opprinnelig eier virkelig ingen papirer på hunden? Raseklubb, NKK, forsikring, kjøpskontrakt?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med registrerte veterinær opplysninger fra vaksine o.l? Evnt chip?

Anonym poster: 52dddf7b6a1909eddd189eebb1974ac6

Skrevet

Jeg vet ingenting om eventuelt forløp i en slik sak, men har opprinnelig eier virkelig ingen papirer på hunden? Raseklubb, NKK, forsikring, kjøpskontrakt?

Ikke som jeg vet om. han kjøpte den av en oppdretter, men sier han ikke har papirer derfra. Det går kanskje å ringe oppdretter å høre om de har noe lagret på henne. Det er 11 år siden, men jeg ville jo tro at det også er til oppdretters beste at hundene derfra har papirer?

Skrevet

Hva med registrerte veterinær opplysninger fra vaksine o.l? Evnt chip?

Veterinæren har kanskje registrert disse, ja. Tusen takk for tips!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veterinæren har kanskje registrert disse, ja. Tusen takk for tips!!

Bare hyggelig! Veterinærer fører journaler på dyrene som er innom der, og der skal det også være oppført opplysninger om eier.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hos vetrinæren skriver de jo opplysninger om eieren og hunden (Hunderase, alder, navn osv og eierens navn, addresse og tlfnr) Så ta de papirene med til politiet hvis de ikke gir seg! Lykke til!

Jeg var visst litt sen ^

Endret av Hela
Skrevet

Hos vetrinæren skriver de jo opplysninger om eieren og hunden (Hunderase, alder, navn osv og eierens navn, addresse og tlfnr) Så ta de papirene med til politiet hvis de ikke gir seg! Lykke til!

Jeg var visst litt sen ^

Tusen takk for kjempegode tips, dere. Det varmer virkelig! Man vet liksom ikke hva man skal gjøre når noen stjeler et familiemedlem:/.

Dere er jammen gode! Jeg har nå sendt mail til både veterinær og oppdretter, så følger jeg disse opp per telefon i morgen.

Klemmer*

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg selv ville ha gjort om noen hadde stjelt noen av ''barna'' mine...

Lykke til! :blomst:

Skrevet

Fått snakket med veterinær eller oppdretter ennå? Uff, føler virkelig med deg. Noen mennesker er så frekke at jeg ikke har ord!

Skrevet

Ikke gi opp! Blir så provosert når mennesker bruker dyr mot hverandre.. Jeg hadde aldri gitt meg, uansett, dersom noen hadde stjålet min herlige hund. Om jeg så måtte stå utenfor huset deres daglig..

• Liker 1
Gjest kinkylita
Skrevet

Jeg opplevde noe liknende for en tid tilbake, og jeg oppsøkte advokathjelp via NKK' hjemmesider, tror jeg det var. Han sa at det er uvesentlig med papirer så lenge det finnes vitner på at hunden har vært hos eier over lengre tid, da ovef flere år, noe som også er relevant her. Vitner kan være naboer, familiemedlemmer og venner som kan bekrefte at broren din har hatt hunden lenge. Kanskje han kan få x'en sin til å vitne om at hunden er broren din sin?

Skrevet

hva med dyreidentitet.no ? Om hunden er chippet hos vetrinær,kan dere bruke chipnr og sjekke opp hvem som står som eier på dyreidentitet.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...