AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Når bør man fortelle noen at man er interessert? Timing er essensielt har jeg skjønt, man bør ikke gjøre det for tidligi forhold til å ikke skulle skremme vedkommende bort, men heller ikke for sent, for å unngå "friend zone" (inspirert av en annen tråd her). Jeg vet at det ikke fins et fasitsvar, men hva er deres erfaringer? Anonym poster: 65b6e021ca0afa9bfc38a512babf99f7
Ferny Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Hvis dere allerede dater, så er det jo ganske opplagt at du er interessert på ett eller annet nivå. 2
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg sier som Ferny. Når man dater skal man ikke ha behov for å si at man er interessert. Jeg skjønner liksom ikke at man skal ha "praten" eller noe for å få bekreftelse om hvor man har hverandre. Så lenge man trives i hverandres selskap og har det fint sammen, så er vel det nok?
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Jeg liker å få høre i ord at noen liker meg. Kjærlighet har fem språk, feks, så hvorfor er det så vanskelig for enkelte å skjønne at noen trenger det i ord-form for å skjønne at den andre bryr seg? Dersom man ikke snakker samme språket, bør man i alle fall anstrenge seg litt for å forsøke å forstå den andres språk?
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Jeg liker å få høre i ord at noen liker meg. Kjærlighet har fem språk, feks, så hvorfor er det så vanskelig for enkelte å skjønne at noen trenger det i ord-form for å skjønne at den andre bryr seg? Dersom man ikke snakker samme språket, bør man i alle fall anstrenge seg litt for å forsøke å forstå den andres språk? Men når man dater noen så vet man jo at man liker hverandre. Man er jo ikke sammen med folk man ikke liker. Å ha annerkjennende ord som sitt hovedkjærlighetspråk er noe annet i mine øyne. Da sier man jo ting for å gi bekreftelse til partneren, eller har behovet for å få annerkjennnde ord for å få bekreftelse om at partneren liker en. Så fin du er, du er så god, gode å være med deg, osv osv Ikke å sette seg ned å si " Jeg liker deg" og få et "jeg liker deg og" for å komme et steg videre i forholdet.
Strikkesokken Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Jeg liker å få høre i ord at noen liker meg. Kjærlighet har fem språk, feks, så hvorfor er det så vanskelig for enkelte å skjønne at noen trenger det i ord-form for å skjønne at den andre bryr seg? Dersom man ikke snakker samme språket, bør man i alle fall anstrenge seg litt for å forsøke å forstå den andres språk?
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Men når man dater noen så vet man jo at man liker hverandre. Man er jo ikke sammen med folk man ikke liker. Å ha annerkjennende ord som sitt hovedkjærlighetspråk er noe annet i mine øyne. Da sier man jo ting for å gi bekreftelse til partneren, eller har behovet for å få annerkjennnde ord for å få bekreftelse om at partneren liker en. Så fin du er, du er så god, gode å være med deg, osv osv Ikke å sette seg ned å si " Jeg liker deg" og få et "jeg liker deg og" for å komme et steg videre i forholdet. Nei, du har ikke behov for det, mens andre, for eksempel jeg, har det. 1
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Og jeg ser ikke helt hva som er galt i å sende en sms der det står feks "Natta. Liker deg så godt!"? 1
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Det finnes en bok som heter "De fem kjærlighetspråkene" som omhandler forskjellige måter å vise sin kjærlighet på. Noen viser kjærlighet ved å gjøre tjenester for den man er glad i, andre ved å gi gaver, noen ved å gi annerkjennende ord, noen ved å prioritere tid, og noen ved å være intime. 1
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Nei, du har ikke behov for det, mens andre, for eksempel jeg, har det. Jeg synes også det er koselig å høre at noen liker meg, men her spør TS om når man skal fortelle noen at man er intressert slik at man på en måte blir kjærester. Det er to forskjellige ting!
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Og jeg ser ikke helt hva som er galt i å sende en sms der det står feks "Natta. Liker deg så godt!"? Ingenting som er galt med det, men veldig tidlig i en datefase kan det hende at den andre ikke helt vet hvor godt han/hun liker den andre, og man kan føle seg presset til å si noe man ikke vet enda. Andre ganger kan det hende at man er forelsket i forelskelsen og ikke personen også, så det kan være greit å vente med følelser før man har blitt godt kjent og trygg på hverandre. 1
Gjest + Carnage + Skrevet 6. januar 2013 #12 Skrevet 6. januar 2013 Må det sies med ordene "jeg liker deg godt"? Hva med "Ok natta. Gleder meg til å se deg igjen imorgen"
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #13 Skrevet 6. januar 2013 Jeg tenker man sier ting når det føles riktig og ikke ut fra ymse regler. Dersom det ikke blir noe mer utav datingen, er det uansett ikke fordi noen har sagt at de liker den andre eller at den ene forteller om følelser. Er noe slikt nok til at den andre ikke vil mer, var det uansett ikke riktig person. (Ta med at jeg ikke snakker om bombardering av meldinger døgnet rundt med hjerter og nussnuss.)
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #14 Skrevet 6. januar 2013 Må det sies med ordene "jeg liker deg godt"? Hva med "Ok natta. Gleder meg til å se deg igjen imorgen" Det liker jeg også godt. Det er jo en form for skriftliggjøring av at han liker meg.
AnonymBruker 42 Skrevet 6. januar 2013 #15 Skrevet 6. januar 2013 Når bør man fortelle noen at man er interessert? Timing er essensielt har jeg skjønt, man bør ikke gjøre det for tidligi forhold til å ikke skulle skremme vedkommende bort, men heller ikke for sent, for å unngå "friend zone" (inspirert av en annen tråd her). Jeg vet at det ikke fins et fasitsvar, men hva er deres erfaringer? Anonym poster: 65b6e021ca0afa9bfc38a512babf99f7 Personlig synes jeg man kan og bør si at man er intressert med en gang man er det. Hvis man er redd for å ble avvist så blir det fort litt mer grøting. Min erfaring er at jo mer direkte man er, desto bedre respons. Hoppe og sprette rundt grøten er kjedelig
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #16 Skrevet 6. januar 2013 Personlig synes jeg man kan og bør si at man er intressert med en gang man er det. Hvis man er redd for å ble avvist så blir det fort litt mer grøting. Min erfaring er at jo mer direkte man er, desto bedre respons. Hoppe og sprette rundt grøten er kjedelig Hvordan ville du fortalt en du bare såvidt kjente at du var interessert? Anonym poster: 65b6e021ca0afa9bfc38a512babf99f7
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #17 Skrevet 6. januar 2013 Hvordan ville du fortalt en du bare såvidt kjente at du var interessert? Anonym poster: 65b6e021ca0afa9bfc38a512babf99f7 Jeg liker deg litt. Håper vi treffes igjen!
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #18 Skrevet 6. januar 2013 Jeg liker deg litt. Håper vi treffes igjen! "Jeg liker deg litt" synes jeg blir kleint. Og litt, hvorfor ikke mye? Og hva vet man egentlig om det i en tidlig fase? Man kjenner jo ikke hverandre. Jeg ville heller skrevet "Takk for en hyggelig kveld, håper vi finner på noe igjen snart".
Nettinettet Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 Hvordan ville du fortalt en du bare såvidt kjente at du var interessert? Anonym poster: 65b6e021ca0afa9bfc38a512babf99f7 Men hva er du egentlig intressert i?
Gjest Tidssone Skrevet 6. januar 2013 #20 Skrevet 6. januar 2013 "Jeg liker deg litt" synes jeg blir kleint. Og litt, hvorfor ikke mye? Og hva vet man egentlig om det i en tidlig fase? Man kjenner jo ikke hverandre. Jeg ville heller skrevet "Takk for en hyggelig kveld, håper vi finner på noe igjen snart". Jeg har alltid pleid å skrive det til de jeg har likt. Nå kan det hende jeg har fortrengt noe, men jeg har alltid fått positiv respons på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå