Gjest TSS Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Leser til stadiget tråder her inne om nekting av samvær, tilbakeholding av materielle goder, skitsnakking om far/stemor m.m Hvorfor holder skilte mødre på slik? Ser de ikke hvordan de missbruker makten de har fått? At de påfører barna usikkerhet og såre følelser? At de lar situasjonen med barna styres av andre faktorer en 'barnets beste'? Trist..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Det er ikke bare mødre som gjør dette, men også fedre. Forkastelig og trist. Anonym poster: 096c1308445952894f1639e345f0d760 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Veldig trist. Men det er like mange fedre som prøver å ramme mor gjennom barna. På andre måter, men med de samme ofrene. Stakkars barn. Anonym poster: 4e6f852337d480912ae23dd2e251eec1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Jeg må ærlig si at det virker til å være en overvekt av mødre som holder på på den måten. Om det bunner i at kvinner ofte er mer følelsesstyrt i sine handlinger eller om det som oftest er kvinnen som sitter med hovedomsorgen er en annen sak, men det virker nå uansett slik på meg. Det er selvsagt ikke bedre om en mann (far) holder på slik. TS Anonym poster: a20e972fc5de004d1d4986361ae4027d 4
Gjest Purple Haze Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 De tror de straffer den andre part ved å holde på sånn, men i realiteten er det barna de straffer. Tragisk og bunnløst egoistisk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Trist er det uansett. Men jeg forstår bare ikke hva det er som får voksne folk til å holde på på den måten? Drives de kun av bitterhet og sårede følelser de ikke evner å legge til side? Anonym poster: a20e972fc5de004d1d4986361ae4027d
Løvetanten Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Fordi de kan, og fordi det ikke har konsekvenser for de selv. Lite selvinnsikt og et umodent sinn. 1
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Først må vi bli enige om det er slik at mange mødre bruker barna mot far og deretter kan vi prøve å finne ut av hvorfor. 1
Gjest Mamma Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Fornuftig Gjest :-) Og er det statistikk som viser at det er overvekt av kvinner som bruker barna mot menn ? Jeg får inntrykk av at langt flere menn gjør hva de kan for å ramme mødrene , med bla å ikke følge opp samvær og å ikke betale bidrag . Dette går direkte utover barna og har ingen konsekvenser for samværsforelderen .
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Jeg får inntrykk av at langt flere menn gjør hva de kan for å ramme mødrene , med bla å ikke følge opp samvær og å ikke betale bidrag . Dette går direkte utover barna og har ingen konsekvenser for samværsforelderen . Det er hva jeg observerer også. 1
Gjest gjest Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Leser til stadiget tråder her inne om nekting av samvær, tilbakeholding av materielle goder, skitsnakking om far/stemor m.m Hvorfor holder skilte mødre på slik? Ser de ikke hvordan de missbruker makten de har fått? At de påfører barna usikkerhet og såre følelser? At de lar situasjonen med barna styres av andre faktorer en 'barnets beste'? Trist.. Helt enig i det du skriver, men kan også melde om at det samme dessverre skjer andre veien. Like stygt er det uansett. Ingen foreldre har rett til å snakke nedlatende eller i negative former om den andre foreldren. Makt skal ikke missbrukes og den man sårer mest er jo barna. Min sønn vil ikke lenger se faren eller hans nye kjæreste fordi de snakker stygt om meg føler han. Det er vondt for jeg ønsker jo at han skal ha et godt forhold til faren sin, men de finner ikke ut av det og faren skjønner ikke at han trår over streken med sine negative kommentarer. Trist når voksne mennesker ikke oppfører seg som voksne og ansvarlige foreldre.
xinnia Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 Fornuftig Gjest :-) Og er det statistikk som viser at det er overvekt av kvinner som bruker barna mot menn ? Jeg får inntrykk av at langt flere menn gjør hva de kan for å ramme mødrene , med bla å ikke følge opp samvær og å ikke betale bidrag . Dette går direkte utover barna og har ingen konsekvenser for samværsforelderen . Dette skjer spesielt der mannen har fått seg "ny familie".... 2
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Dette skjer spesielt der mannen har fått seg "ny familie".... Jepp.
Montefalco Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Fornuftig Gjest :-) Og er det statistikk som viser at det er overvekt av kvinner som bruker barna mot menn ? Jeg får inntrykk av at langt flere menn gjør hva de kan for å ramme mødrene , med bla å ikke følge opp samvær og å ikke betale bidrag . Dette går direkte utover barna og har ingen konsekvenser for samværsforelderen . Jeg tror mennene bare ikke forstår bedre eller ikke er interessert. En del kvinner går imidlertid aktivt inn for å skade fars relasjon til barnet
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tror mennene bare ikke forstår bedre eller ikke er interessert. En del kvinner går imidlertid aktivt inn for å skade fars relasjon til barnet Tror ikke noe på at mange kvinner gjør det. 1
Gjest Mamma Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tror mennene bare ikke forstår bedre eller ikke er interessert. En del kvinner går imidlertid aktivt inn for å skade fars relasjon til barnet Så de mennene som ikke følger opp barna og svikter , de gjør det ikke bevisst , men kvinner som gjør samvær vanskelig for barna , de gjør det bevisst ? Hvis det er dette du mener , så sier du med andre ord at menn er hjernedøde og derfor gjør kjipe ting mot barna sine . Men kvinner er beregnende , og gjør kjipe ting mot barna med overlegg ?
Gjest anonym Skrevet 7. januar 2013 #18 Skrevet 7. januar 2013 Helt fantastisk at folk her inne mener seriøst at menn er så dumme, ufølsomme og tydeligvis lite intelligente at de ikke skjønner at de gjør barna vondt med og gi blaffen i samvær, bidrag, snakke vondt om mor osv. Mens vi kvinner, vi er visst nødt til og være kyniske, kalkulerende, onde og fullt bevisste på våre handlinger ovenfor barna. Haha.. jeg er midt oppi en sånn sak selv, men her er det jeg som har kjempet for at barnet skal ha en relasjon til far HELE veien. Mens far kun bruker barnet som en brikke i et spill for og fortsatt holde kontroll på mitt liv. Barnet betyr ingenting frem til jeg ber far la meg være(med alt som ikke har med barnet og gjøre), da betyr plutselig barnet alt. Og tro meg, han er fullstendig klar over hva han gjør, for noe mer kalkulerende, beregnende og manipulerende skal mann lete lenge etter.
Montefalco Skrevet 7. januar 2013 #19 Skrevet 7. januar 2013 Så de mennene som ikke følger opp barna og svikter , de gjør det ikke bevisst , men kvinner som gjør samvær vanskelig for barna , de gjør det bevisst ? Hvis det er dette du mener , så sier du med andre ord at menn er hjernedøde og derfor gjør kjipe ting mot barna sine . Men kvinner er beregnende , og gjør kjipe ting mot barna med overlegg ? Det er en bevisst handling å ikke være interessert. Selvfølgelig vet de at det skader barna. Jeg kjenner ingen jeg, men trekker konklusjonen ut fra det jeg leser på dette forumet. Det samme gjelder påstanden om at en del damer motarbeider fars relasjon til barna.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2013 #20 Skrevet 7. januar 2013 Fordi de kan og fordi mange av dem er så bitre at de ikke har gangsyn ofht skaden de påfører egne barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå