Gjest hjelp Skrevet 12. mars 2004 #1 Skrevet 12. mars 2004 hei jeg skal skrive en semesteroppgave i sosiologi om konsekvenser av skjeve og stereotype fremstillinger i media. skal mest diskutere om framstillingen av ungdom. noen som har tips om bøker eller internett sider? eller bare vil komme med meninger? jeg sliter med å finne fakta som jeg kan basere diskursjonen på..
Imax Skrevet 14. mars 2004 #2 Skrevet 14. mars 2004 Grunnfag eller mellomfag? Du bør jo uansett ta utgangspunkt i teori du har i faget allerede. Det beste er jo om du kan ta utgangspunkt i en klassiker for så å overføre det til situasjon i samfunnet i dag (media), det digger sensorene! Leste i avisen en som sammenlignet Eilert Sunds teori til dagens tidsklemme. Genialt! Så for deg bør du ta utgangspunkt i teorier om stereotypier i samfunnet. Lenge siden jeg tok sosiologi nå, men det må jo være noe du kan ta utgangspunkt i. Var jeg deg ville jeg først søke på biblioteket der du studerer (bibsys) for å få faglig litteratur. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå