Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at det finnes et hav av fantastiske apper der ute, men som regel så finner man dem ved at man tipses av andre som bruker dem. Jeg finner i alle fall lite når jeg bare søker på måfå

Så hvilken app ville ikke du vært foruten?

Legg gjerne ved link til informasjon om appen.

Jeg har blitt veldig fan av Shazam, og bruker den aktivt når jeg ikke vet hvilken sang som spilles, eller hvis jeg vil huske at jeg skal legge til en sang på spillelisten min..

Shazam

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tasker og SwiftKey er vel de to jeg bruker mest. Utrolig smarte apps. Endret av TMB
Skrevet

Swiftkey! Mye raskere å skrive, og jeg trenger knapt å endre noen av ordene som blir forandret.

Hadde heller ikke klart meg uten en god musikkspiller, for tiden er n7player.

Og selvfølgelig dropbox.

Skrevet

Finnes Swiftkey bare til Android, eller til Iphone også? Kanskje jeg må prøve den i så fall..

Tasker så avansert ut..?

Dropbox har jeg ikke tenkt på til mobilen - må lastes ned :)

Skrevet

Apper jeg bruker hver dag er:

Night Mode - Skrur ned lysstyrken på skjermen til et minimum så jeg ikke våkner om natta når jeg sjekker klokka.

250+ Solitaire Collection - Beste samlingen med kabaler som finnes. Jeg bruker å spille kabal når tankene mine hindrer meg i å sovne.

Sleep as Android - Logger søvn og slår mobilen automatisk på Flight Mode.

Pregnancy fra Babycenter - Super app som følger graviditeten dag for dag. Gir tips, info om babyen og deg, samt har en del interessante videoer om graviditet og fødsel.

:biggrin:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Følger med for å få tips til flere apps :)

Jeg må ha spillapps som WF, BQ, Angry Birds, Robbery Bob, Siege Hero

Bruker også Shazam (og Soundhound)

Snapseed til fotoredigering

Var helt hekta på IG helt til alt gikk helt på tryne.

Iom at jeg tar en del "proffere" bilder med proffutstyr og legger ut IG, så boikottet jeg hele shiten ved å slette min konto

AnonymBruker
Skrevet

Klarer meg ikke uten Swiftkey.

Klarer meg fint uten, men liker veldig godt:

-Sleep as Android (vekkerklokke)

-Soundhound eller Shazam (kjenner igjen musikk)

-Lommelykt (bruker blitsen/fotolyset som lommelyktlys)

-JuiceDefender (sparer batteri)

-Spotimote (gjør at jeg kan styre Spotifyen på pcn fra mobilen, når pcn står koblet i anlegget med tvn, og jeg for eksempel sitter i sofaen)

-Viber (melding og ringetjeneste via datatrafikk, da kan jeg ha kontakt med et nært familiemedlem som jobber på båt i utlandet)

-Simple Sound (Lar meg lage ringeprofiler, for eksempel har jeg en nattprofil der jeg kun har ringelyden på, meldingslyd og vibrering er slått av. En profil har lyden av, kun vibrering osv. Enkelt å bytte etter hvor jeg er.

-Pixlr-O-Matic (bilderedigerer som gjør at jeg for eksempel kan legge på rammer på bilder, gjør de mørkere eller lysere, gi de gammeldags preg osv)

-Reddit Baconreader, appen til verdens beste "slå ihjel tid"-nettside: Reddit.com

-Call recorder (kan velge mellom å ta opp alle samtaler, eller bare samtaler fra fremmede nummer. Har ikke noe grunn til å skulle trenge den sånn sett, men er litt morsom)

Anonym poster: ae87d792d5dd97c94467e36605dff7b1

• Liker 1
Gjest Memories
Skrevet (endret)

Lommelykt, super sudoku og mobilbanken. Skal sjekke ut de som dere har skrevet.

Edit; Nå har jeg prøvd swiftkey, og for noe genialt! Har alltid hatet tastaturet på samsungen min, men med det tastaturet der så ble alt bare flott.

Endret av Memories
Skrevet

Den eneste jeg må ha, er "Uninstall master". Jeg prøver en del apper, og liker å kunne avinstallere dem med en gang om jeg det er noe jeg ikke liker. Med UM er det så utrolig enkelt og kjapt.

Disse MÅ jeg ikke ha, men liker dem:

Bakery story (spill)

Restaurant story (spill)

Ultimate guitar appen

Chrome nettleser og Gmail

Nettopp fått nettbrett, så har ikke fått noen storfavoritter enda. Håper det kommer opp flere forslag i denne tråden :)

Skrevet

- Viber, ettersom det er en person i USA som jeg er veldig glad i. Bra å kunne sende gratis SMS.

- YouTube, fordi de fjernet den som var standard på iPhone. Fordi.. ja. YouTube må man ha.

- NSB - utrolig glad for denne. Kan kjøpe billett til buss, trikk osv. på mobilen. Bra for meg siden jeg er glemsk og ofte legger igjen kort hjemme. :)

- Netflix. Må ha den på iPad, elsker å kunne se på serier eller filmer når som helst, enten det er i senga, på do eller på toget..!

Skrevet

Viser til mitt svar (og andres) i denne tråden.

Skrevet (endret)

Er det bare meg som er skeptisk til programmer som registrere slike ting?

Forstår jo at det er pga programmet "lærer" seg ord som jeg bruker og slikt.

Sikkert bare jeg som er litt over-paranoid.

Hadde vært greit om det ble laget noen stickes i denne kategorien, det oversvømmer jo av tråder om akkurat de samme emnene.

Endret av -Leon-
Gjest Nimmel
Skrevet

Lookout, HiddenCam, Camera360, Snapseed, iBooks, iTunesU, Wikipanion, PDF Reader, Nearby, Where To Eat, Shelf WP, BatteryDoctor.

Når ute og flyr- AirPort, App in the Air, NYCWAY.

Skrevet

- Google Drive, fillagringstjeneste som man kan synkronisere mellom mobiler og PCer. Utrolig gjevt å ha for enkel overføring av bilder, film, dokumenter, musikk osv mellom mobil og PC, eller fra en PC til en annen. 5 GB lagringsplass med gratisversjonen og 16 TB ved betaling.

- Advanced Task Killer, brukes til å manuelt avslutte programmer som kjører i bakgrunnen, som ofte er strømkrevende og tar opp minne.

- Utorrent, brukes til å søke etter torrent-filer og systematiserer automatisk alle pågående torrent-nedlastinger.

Skrevet (endret)

- Advanced Task Killer, brukes til å manuelt avslutte programmer som kjører i bakgrunnen, som ofte er strømkrevende og tar opp minne.

Her tar du feil, Android er programmert på en måte som gjør at den selv avslutter apps når det er behov. Ved å overstyre dette via apper slik som ATK så kan det faktisk føre til at mobilen bruker mer strøm og minne pga den må starte opp igjen prossesser etc.

Endret av TMB
Skrevet

Spotify

Bubble Shooter

TM faktura

Facebook

IG

Picsart

Og color note :)

Skrevet

RuterReise

Facebook

Twitter

Dropbox

Spotify

Yr.no

Klarer meg helt sikkert uten dem, men det er apps jeg bruker daglig og finner utrolig nyttige. :)

Skrevet

Fergeopplysningen

AntiTelefonTerror (blokkerer telefonselgere, elsker den appen!)

Postens pakkesporing

Mobile Metronome

Gjest alille
Skrevet

Evernote

Bruker spesielt media-clipperen på oppskrifter. Bare markerer oppskriften jeg liker i nettleseren, trykker på elefanten i nettleseren og vips er oppskriften lagret på Evernote på PC og mobil, og jeg kan stikke på butikken og handle. ;) Bruker den også til å fotografere etiketten på vinflasker (hvis jeg finner en vin jeg liker) som jeg har i en egen liste.

Astrid oppgaver, her kan lage lister og krysse ut når oppgaven er fullført. Her noterer jeg også filmer/bøker etc jeg vil se/lese i egne lister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...