Gå til innhold

Reagerte på det svigermor sa!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De dagene før nyttårsaften møtte jeg svigermoren min for første gang pga hun bor et stykke unna.. Vi satt og snakket. når typen min skulle på do, så spør hun plutselig om jeg hadde flytta etter om typen hadde fått ny jobb 6-8 timer unna, jeg sa at jeg ikke visste.. For jeg liker tross alt å ha venner og familie rundt meg. Hadde det vært snakk om en time så hadde jeg sagt ja, men når det såpass er så langt unna så betyr det ikke at jeg klarer å si ja til det med engang selv om vi skal ha barn sammen!Tydeligvis reagerte hun på dette, og begynte å si at hun klarte å stå på sine egne ben når hun flyttet langt unna familien sin. Henne sa at når hun var yngre så var hun så sjenert at hun ikke turte å takke ja til en jobb eller ringe legen selv, osv.. Så hun følte hun liksom klarte å stå på sine egne ben når hun flyttet langt unna, for da kunne hun jo ikke spørre moren sin om hjelp.

Jeg vet ikke om jeg overreagerer, men jeg tar det skikkelig til meg og ikke på en positiv måte! Greit at jeg er sjenert og HATER å møte nye mennesker, men det betyr da ikke at jeg ikke tør det hun ikke turte.. Det virker som hun tror det. Og det er første gang jeg har møtt hun, snakk om å dømme!

Hver gang typen gikk på do. Så sa hun alltid noe om det, som "Det er sant at man klarer å stå på egne ben om man flytter et stykke unna familien", men ble helt stille om det når typen kom tilbake.....

Reagerte også på at hun snakket dritt om andre mens jeg satt der. Hvem er det som gjør det første gang man møter en, eller snakker dritt i det hele tatt når "svigerdattera\svigersønnen" din sitter med deg?

Er det bare jeg som hadde overreagert.. eller ..? :klo::cry3:

Anonym poster: 8c08f48e0e3341dcdbd0926519609b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil vel at sønnen skal flytte nærmere henne. Skjønner det, men det er opp til dere hvor dere flytter. Hadde nok ikke reagert så mye på det, men rart at hun skal mase om det første gang dere møtes.

Det at hun snakker dritt om andre er bare lavmål.

Skrevet

Ignorer det. Svigemor får stå for sine uttalelser selv. Litt uhøflig og frampå når det er første gang man treffer noe, men får være hennes sak.

Du lever ditt liv.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Svigermor burde holde seg for god til å holde på sånn, men jeg synes du virker i overkant hårsår også, da. Mulig du tolker alt i verste mening, fordi du reagerte på en uttalelse fra henne, og du i tillegg er gravidhormonell.

AnonymBruker
Skrevet

Drit i det.

Anonym poster: 8c34e74da3abd6cef4fc28bc0ea18db5

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det til deg. Ikke bry deg. Hun kjenner ikke deg og vet ikke hvordan du føler det ang. det å være sjenert osv. Så bare trekk pusten dypt og lat som alt er greit. Hun vil sikkert ha dere nærmere seg eller noe.

Jeg har fått høre helt siden jeg var 16 at jeg måtte få meg type, tantene mine giftet seg når de var 17 og 19, de fikk barn også i den alderen. De sier dette HELE tiden. Vel, jeg har aldri hatt en skikkelig kjæreste jeg ønsker ikke å få barn enda og det irriterer vettet av meg at de skal mase sånn. Men jeg later som at jeg ikke bryr meg, så da gir de seg etter bare noen ord. Jeg er forresten 22 nå.

Anonym poster: 53fa5c62a9966129524ae23126811046

AnonymBruker
Skrevet

Hun vil vel at sønnen skal flytte nærmere henne. Skjønner det, men det er opp til dere hvor dere flytter. Hadde nok ikke reagert så mye på det, men rart at hun skal mase om det første gang dere møtes.

Det at hun snakker dritt om andre er bare lavmål.

Det er ikke nærmere henne. Vi bor 3 timer unna henne nå, så det hadde blitt mye lengre unna hun..

Ja. Verste jeg vet er å høre på folk snakke dritt om andre, huff..

Skrevet

Det er ikke nærmere henne. Vi bor 3 timer unna henne nå, så det hadde blitt mye lengre unna hun..

Ja. Verste jeg vet er å høre på folk snakke dritt om andre, huff..

Hm. Veldig merkelig å begynne å snakke om det der. Har han fått en jobbtilbud langt unna da? Eller var det bare helt ut av det blå snakk fra hennes side? Kanskje hun selv er veldig stolt at hun klarte seg alene og ville skryte av det :klo: Merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Hm. Veldig merkelig å begynne å snakke om det der. Har han fått en jobbtilbud langt unna da? Eller var det bare helt ut av det blå snakk fra hennes side? Kanskje hun selv er veldig stolt at hun klarte seg alene og ville skryte av det :klo: Merkelig.

De har snakket om på jobben til typen for en stund siden at dem trengte flere der oppe. Så var vel derfor hun spurte om jeg hadde flyttet etter..

Hun er vel stolt av det ja..

Skrevet

Lær deg forskjellen på hun/henne. Dette var fælt å lese.

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg forskjellen på hun/henne. Dette var fælt å lese.

Så hvorfor leser du da :klo:

Sorry for at jeg har dysleksi...

• Liker 2
Skrevet

Men uff... Det du i prinsippet sa var at du ikke elsker han nok til å flytte med han, dersom han må flytte grunnet jobb. Dette selv om dere har valgt å få barn sammen. Svigermor virker for meg mer støttende og oppmuntrende enn noe annet. Samtidig klarer hun spare han for å få vite hva du sa, ved å bare ta opp temaet når han ikke er i romnet. Smart og omtenksomt, for han hadde sikkert blitt lei seg. Jeg er på parti med svigermora denne gangen. Du er nok litt hormontroll. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel hennes måte å fiske etter om du elsker han høyt nok til å flytte med om han skifter jobb da vel. Det er jo tross alt et barn på vei så jeg synes ikke det er så rart om hun lurer på dette, jeg hadde også lurt om jeg viste at gutten min mulig skulle skifte jobb, hadde en baby på vei, jeg aldri hadde møtt kjæresten hans og ikke visste hvordan hun var. Så synes ikke du skal tenke så negativt om moren til kjæresten din pga det.

Anonym poster: 1d9bb8015b229c36c63737e020dcb6f4

Gjest Magdalene
Skrevet

Må jo si jeg også hadde reagert på at du ikke vil flytte etter han når dere tross alt skal ha barn sammen...

Skrevet

Å flytte så langt unna familie og venner er jo ikke lett da. Uansett er det en felles avgjørelse. Hvis han har jobb der de bor nå og plutselig bestemmer at han vil flytte kan han jo ikke kreve at hun flytter etter uten at de bestemmer dette sammen.

Ellers synes jeg du bør ignorere din svigermor. Ikke ta for gitt at hun mener noe vondt med det. Hun fisker vel bare litt etter hva du ville synes om å flytte om han får jobb der.

• Liker 1
Skrevet

Hun blander seg littegranne, men det er mulig hun bare prøver å dele erfaringer. Feks du fremsto som litt sjenert, og hun sier hun var sjenert også, men forteller så at flyttingen gjorde at hun vokste en del fordi hun måtte bli selvstendig.

Skrevet

Så hvorfor leser du da :klo:

Sorry for at jeg har dysleksi...

Får man dårlig gramatikk når man har dyseleksi? Jeg trodde bare man blandet bokstavene?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...